White Image: business-urile care nu au investit în profilarea audienței vor avea de suferit

O analiză realizată de White Image si publicata astazi, 14 decembrie, arata ca, in decembrie 2022, retailerii care nu au o analiză concretă a profilului clienților, care nu colectează date ale acestora, care nu promovează produsele potrivite și care nu au campanii de discount-uri vor înregistra venituri mai mici decât anul trecut. Printre motivele acestor scăderi se află faptul că românii sunt tot mai sensibili la preț, acesta fiind cel mai important criteriu de achiziție în contexul actual, dar și faptul că multe campanii de promovare nu sunt pregătite strategic, din timp, ci în ultimele momente și fără un plan bine pus la punct.

În comunicatul emis de companie se estimează ca retailerii vor înregistra o scădere între 5% și 20% a numărului de produse vândute comparativ cu aceeași lună de anul trecut, însă vor avea venituri mai mari cu aproximativ 5% în contextul inflației ridicate.

Astfel, pentru a impulsiona vânzările, în retailul tradițional și online sunt promovate preponderent campaniile de discount deoarece românii sunt interesați să economisească. Cea mai preferată metodă de retaileri este promovarea ofertelor prin email marketing, o soluție mai puțin costisitoare, prin care trimit consumatorilor produsele de care aceștia sunt interesați și pentru care există cea mai mare șansă de vânzare. În completare, în apropiere de Crăciun, mai intens folosită este promovarea ofertelor prin SMS. Per total, pentru campaniile de promovare în decembrie, companiile au majorat bugetele cu 10%-20% față de o lună obișnuită.

White Image a pregătit o serie de sfaturi pentru retaileri & magazinele online, pentru a-i ajuta să promoveze corect și să-și crească veniturile:

  1.      Modalități mai eficiente care pot susține obiectivele de marketing în ciuda bugetelor reduse

În contextul actual multe companii simt presiuni de micșorare a cifrei de afaceri. În unele situații unde se înregistrează creșteri acestea nu mai au ritmul anilor anterior, iar aceste situații pun presiuni pe bugete.

Pe măsură ce bugetele de marketing se micșorează, business-urile pot să:

  • automatizeze taskurile repetitive de raportare și integrări de date
  • identifice oportunitățile de personalizare a mesajelor pentru a îmbunătăți eficient campaniile
  • personalizeze email-urile cu promoții pentru a le face cât mai relevante (din pacate acest lucru nu este posibil pentru multi marketeri din cauza incosistenței sistemelor de gestiune a datelor folosite)
  • să coreleze campaniile de discount cu o comunicare relevantă care se bazează pe o segmentare corectă a audienței, identificarea punctelor de interes pentru fiecare segment și crearea unor mesaje care să se conecteze emoțional și rational cu interesele fiecărui segment de clienți
  1.      Plus valoare oferită clienților actuali

În contextul unei crize este mai dificilă atragerea unor noi clienti și de aceea ar trebui să se îmbunătățească strategiile de relaționare cu actualii clienți, ceea ce ar ajută la protejarea veniturlor existente.

Pentru a îmbunătăți relaționarea cu actualii clienți recomandările se îndreaptă spre:

  • folosirea mai eficientă a datelor primare existente și formalizarea, dacă este cazul, a procedeelor de colectare a acestor date – astfel încât această zona să devină strategică
  • asigurarea că după o achiziție clienții primesc toate informațiile și serviciile necesare pentru a beneficia la maxim de produsul/serviciul achiziționat, și aici ar fi vorba de programe de onboarding, de garanții, educare, suport
  • găsirea unor beneficii care pot reîmprospăta relațiile cu clienții inactivi
  • lansarea unor programe de fidelizare și comunicare personalizate
  • gândirea de campanii de cross selling automate
  • fructificarea oricărei strategii cu actualii clienții pentru menținerea lor, dar care aduce și un plus valoare companiei