Piața de e-commerce din Polonia va depăși 11 miliarde de euro în 2019

Raportul pieței de e-commerce Polonia 2019

Raportul pieței de e-commerce Polonia 2019 al Ecommerce Foundation estimează că 24.38 milioane de polonezi, adică 61% din populația țării, va cumpăra online în 2019. Până în 2023, numărul lor va crește la peste 25 de milioane.

În 2018, produsul intern brut se ridica la 485.8 miliarde de euro, din care cifra de afaceri rezultată din comerțul electronic B2C reprezenta 1.92%. Pentru anul în curs se preconizează o creștere de 3.84% a PIB-ului până la 504.5 miliarde de euro și o creștere de 25% a cifrei de afaceri în e-commerce, până la 11.64 miliarde de euro.

Un polonez cheltuia anual, în medie, 543.13 de euro pe cumpărături online anul trecut. În 2019 se așteaptă o creștere semnificativă, până la 651.50 de euro.

Starea pieței de e-commerce din Polonia în 2019

Fashion & Electro-IT în topul cumpărăturilor polonezilor

Cărțile, muzica, filmele (34%), articolele de îmbrăcăminte (33%) și electrocasnicele (28%) sunt primele produse pe care le cumpără online un utilizator polonez. Categoria de Fashion este cea mai populară printre cumpărători, 64% dintre ei comandând online articole vestimentare și accesorii. De altfel, sectorul a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 2.8 miliarde de euro, urmând să atingă 3.12 miliarde anul acesta și să depășească 4 miliarde în 2023.

Deloc surprinzător, categoria de Fashion are și cea mai mare rată de retur online, 13%, urmată de departe de piața de electrocasnice cu 4%. Cu o cifră de afaceri de 2.01 miliarde de euro în 2018, sectorul electro-IT reprezintă a doua cea mai căutată categorie de produse online. Un segment interesant îl reprezintă piața de bilete online pentru filme și spectacole, 51% dintre polonezi comandându-și online biletele. Marketplace-ul Allegro se detașează printre retailerii online de top polonezi.

Plățile online și livrarea la domiciliu în topul preferințelor polonezilor

Cea mai populară metodă de plată la shopping online în Polonia o reprezintă plățile de tip PayPal sau Amazon Payments (71% dintre clienți), urmată de plata ramburs (47% dintre clienți) și plata cu cardul (42% dintre clienți).

Modalitatea de livrare preferată de polonezi este livrarea la domiciliu în timpul zilei (47%), urmată de ridicarea din puncte fixe (21%) și livrarea la domiciliu seara (12%).

În 2018, 75% din populația Poloniei se conecta la internet, iar 50.71% dintre conexiuni se realizau de pe telefonul mobil. Deși numărul populației este într-o ușoară scădere, rata de penetrare a internetului este în creștere. Pentru 2019 se estimează că 77% dintre polonezi vor avea acces la internet. Grupa de vârstă 25-54 de ani este cea mai activă online, reprezentând 43.5% din totalul userilor.

Raportul integral al pieței de e-commerce poloneze se poate descărca de pe site-ul Ecommerce Foundation.