Raportul IREU Top500 Mobile & Cross-channel: personalizează, personalizează, personalizează

femeie smartphoneÎn al doilea raport IREU Top500 Performance Dimension, subiectul principal este comerțul mobil și cross-channel.

Un dispozitiv anume a transformat în mod excepțional acest domeniu: smartphone-ul.

Haideți să vedem cum folosesc comercianții mobilul în modelul lor de business în Europa și cum diferă folosirea mobilului în funcție de piață!

Pentru început, cîteva citate de la specialiști în domeniu:

Steven Ledgerwood, UK managing director la Emarsys:

Mobilul este crucial. Orice comerciant sau brand care neglijează mobilul riscă să piardă venituri substanțiale, pur și simplu.

Noi spunem asta de mult timp: personalizează, personalizează, personalizează. Atenția este tot mai limitată pe mobil. Strategiile care funcționează în magazinul online sau scenariul în care clientul este așezat la un birou nu se aplică la acest canal.

Inteligența artificială și machine learning transformă modul în care specialiștii în marketing dezvoltă campanii pentru publicuri diferite. Aceste tendințe permit recomandări de produse mai inteligente, bazate pe date personalizate despre consumatori, nu pe segmente rudimentare pe care un marketer le consideră corecte.

Michael Langguth, co-founder la Poq:

Un număr tot mai mare de consumatori folosesc doar aplicația sau doar magazinul online și aplicația; asta înseamnă că, dacă nu le oferi o aplicație pentru ambele experiențe, nu ai expunere la acel segment demografic de clienți. Optimizarea aplicației și noutățile în materie de căutare pe Web devin subiecte fierbinți pentru că-i ajută pe retaileri să ajungă la consumatori noi, mai ales tineri.

Să continuăm cu primele 10 locuri din Mobile & Cross-channel Top50:

  1. Albert Heijn
  2. Alza
  3. Apple Store
  4. Argos
  5. Asda
  6. Blue Inc
  7. BonPrix
  8. Darty
  9. Decathlon
  10. Deichmann

 

Iată întregul Top 50:

IREU Top500 - Mobile and Cross-channel

Citiți raportul integral pentru mai multe studii de caz.

Deocamdată, iată 12 abordări care funcționează în strategiile de mobile shopping de astăzi:

1. Adaptează-te la mobil. Comercianții din toată lumea trebuie să refacă design-ul site-urilor, dar și să ia în considerare modul în care mobilul schimbă modelele de vânzări tradiționale.


2. Viteză mare de încărcare pe mobil. Nu are niciun rost să le oferi consumatorilor posibilitatea de a naviga, căuta, sharui și cumpăra pe mobil dacă durează foarte mult încărcarea aplicației, pentru că acest lucru produce frustrare.


3. Importanța unor aplicații bine construite. Un număr tot mai mare de comercianți trebuie să le ofere consumatorilor o experiență în aplicație care să merite timpul petrecut.


4. Informații despre locul unde se află magazinele și despre magazine. Acest lucru pune la un loc experiența de cumpărare, modalitatea de a căuta magazinele și magazinele propriu-zise și creează o experiență de top, care pune accent pe gestul de a cumpăra.


5. Procedee de fidelizare. Schemele de fidelizare construite în aplicații încă de la început duc la creșterea vânzărilor, dar mulți comercianți din Europa au acum bătăi de cap cu integrarea fidelizării.


6. Mobilul ca scanner. Un mod simplu de a face acest lucru este să-i oferi clientului posibilitatea să folosească aparatul foto al smartphone-ului pentru a scana un cod de bare sau coduri QR.


7. Coș de cumpărături transferabil. Este foarte frustrant să pui ceva în coșul de cumpărături pe mobil în timpul navetei zilnice de la serviciu și, când ajungi acasă și deschizi site-ul pe laptop sau tabletă, să constați că este gol coșul de cumpărături.


8. Context și personalizare. Combinarea contextului cu personalizarea poate fi utilă în încercarea de a crea relații personale cu clientul, o abordare care este tot mai folosită și care este numită „hiper-personalizare”.


9. Limba adaptată la client, nu la locul geografic. Comercianții trebuie să facă site-uri și aplicații care funcționează bine pe toate canalele, dar trebuie și să vadă cum poate procesul de optimizare bazat pe adresa IP și localizare să ofere site-ul în limba potrivită pentru utilizator.


10. Vorbește cu clienții. Comercianții care sunt deschiși la contactul cu clienții pot crea relații durabile cu aceștia.


11. Plățile contează. Să oferi mecanismul de plată corect în funcție de naționalitate, nu de poziția geografică, este un alt element crucial.


12. AR, VR și dincolo de ele… Aceste tehnologii sunt acum o realitate și sunt destul de ușor de implementat, grație mobilului. De ce să nu le încerci?


În încheiere, iată principalele elemente care formează o experiență pe mobil deosebită:

IREU Top500 - Design effective app

Citiți raportul integral

Foto: Ed Yourdon via VisualHunt.com / CC BY-NC-SA