Sindromul impostorului în marketing: cum îi facem față – Interviu cu Tiffany daSilva
Ca om de marketing, Tiffany daSilva – fondator DaSilva Consulting – a transformat experiența ei cu sindromul impostorului într-o lecție pentru toți cei ca ea care au fost sau sunt încă în aceeași situație. În timpul interviului de la GPeC SUMMIT noiembrie 2019, a stat cu noi de vorbă despre cum pot oamenii de marketing să își construiască un mindset potrivit pentru a scăpa de sindromul impostorului și de frica de eșec.
Se pune foarte multă presiune pe marketeri să își optimizeze și să își îmbunătățească activitatea cât de repede posibil. La început acest mod de lucru dinamic este interesant și plin de satisfacții, iar oamenii se bucură de o promovare rapidă, ignorând micile greșeli de pe parcurs. ”Și de-odată, să eșuezi nu mai pare o opțiune și începem să înaintăm în carieră. Cred că atunci e momentul când începi să te gândești O, doamne, eu n-ar trebui să fiu aici, credeam că nu mai e cazul să greșesc la nivelul ăsta, oamenii își vor da seama că nu sunt la fel de bună precum credeam”. Așa că oamenii încep să nu mai vorbească despre aceste probleme cu colegii sau managerii, ceea ce e contraproductiv pentru cariera lor și devin nesiguri că munca lor ar avea vreo valoare.
”Ce am descoperit e că, dacă ne comportăm așa, dacă ne închidem în noi, dacă nu spunem cum ne simțim, îi face și pe cei pe care îi manageriem să se comporte la fel și astfel creezi un mediu de lucru ostil. Prezența acestui mediu ostil înseamnă că nu ești deschis să primești oameni noi în marketing.”
Ce vrea să spună Tiffany este că oamenii de marketing ar trebui să fie mai deschiși în legătură cu modul în care munca lor îi afectează și să accepte mai multă diversitate în cercurile lor profesionale. Un mediu divers lasă loc de mai multe idei și perspective, față de unul închis unde fiecare membru face parte din medii academice sau economice asemănătoare. ”Sunt atât de mulți oameni care poate nu au o educație formală și pe care nu îi lăsăm să ni se alăture, deși eu am avut uneori mai multe de învățat de la astfel de oameni decât de la oameni cu doctorat în domeniul meu” ne mărturisește ea în interviu.
I-am cerut lui Tiffany recomandări despre cum ar putea oamenii de marketing să facă față cu frica de eșec și cum să se ancoreze în ceea ce este important pentru ei. Răspunsul simplu este că toată lumea trebuie să se concentreze pe ceea ce au de îmbunătățit, sau pe lucrurile în legătură cu care sunt nesiguri, și să găsească o modalitate să se perfecționeze, dar fără să fie prea severi cu sine. ”Dacă e atât de important pentru tine, dacă te gândești în fiecare zi la lucrurile astea negative, nu se merită oare să faci ceva în privința asta? (…) Poate că nu ai destui bani, dar poate e timpul să începi să începi un curs. Citește o carte din domeniu, sau pur și simplu imaginează-ți că vei reuși, pentru că e foarte important pentru tine iar gândurile negative nu te ajută în privința asta.” Ea mai recomandă, de asemenea, psihoterapie sau coaching și ne încurajează să cerem ajutorul oamenilor care pot fi obiectivi atunci când îți dau sfaturi (deci excludem de aici familia și prietenii).
Tiffany are și mai multe sfaturi despre cum să facem față sindromului impostorului și despre cum să creăm obiceiuri și relații benefice în carieră așa cum ea a pus bazele Shine Crew împreună cu alte specialiste de marketing – aflați toate acestea în interviul integral de pe Youtube. Nu uitați să vă abonați la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Refreshed by: PEPSI
Official Coffee: NESPRESSO
Official Radio: Kiss FM
Official Hosting: Hosterion
Limousine Service: City Limo