Marketing-ul: un schimb reciproc de valori – Interviu cu Ryan Holiday

ryan holiday quote header

Să captezi atenția sau să vinzi ceva în care chiar crezi? Oamenii de marketing se concentrează în general pe prima variantă, deși cealaltă s-a dovedit a fi mai eficientă pe termen lung. În interviul acordat în cadrul GPeC SUMMIT noiembrie 2019, Ryan Holiday – autor de succes, specialist în marketing și antreprenor – vorbește despre rolul marketerilor în prezent, despre ce tactici ar trebui să folosească aceștia pentru a genera vânzări și cum să-și îmbunătățească strategiile de marketing.

Știm că job-ul unui marketer nu e niciodată simplu atunci când trebuie să aleagă strategia de promovare a unui produs. Vânzările sunt importante, însă acestea depind de cum răspunde publicul la campaniile de marketing, printre altele. Este foarte simplu să răspândești informație falsă iar oamenii de marketing ar trebui să fie conștienți de ce vând de fapt. Dacă nici ei nu au încredere în produs, în ceea ce vând, și se întâmplă să nu livreze ce au promis, publicul va fi dezamăgit. Perspectiva lui Ryan este să ”nu mă gândesc doar la vânzări, nu mă gândesc la câștiguri pe termen scurt, mă gândesc la a crea o relație cu oamenii și vreau ca această relație să fie continuă și vreau să fie un schimb reciproc de valori”.  

Dar cum construim astfel de relații cu publicul în timp ce ne concentrăm și pe creșterea unui brand? ”Ai nevoie de o bază de date cu audiența”, ne sfătuiește Ryan. Construiește o comunitate de fani sau oameni despre care știi că sunt fideli produsului tău, pe care te poți baza atunci când vii pe piață cu ceva nou. Această listă de oameni (sau business-uri, în funcție de industria în care activezi) îți va asigura un venit recurent.

Marketing-ul are în multe cazuri o predilecție către ceea ce este nou și trending, în timp ce cel mai mult ROI revine din această comunitate pe care o construiești în timp. Nu poți prezice cât de bine va performa un produs nou lansat, dar produsele care deja se vând dovedesc că oamenii sunt interesați și te poți baza că asta va genera un venit constant. Ryan are o perspectivă și mai interesantă asupra acestui aspect:

”Dacă mai sunt oameni pe lume care nu au auzit de el (n.r. produsul tău), atunci e nou”.

Evident, trebuie creat un echilibru în această relație, prin bune practici și ascultare activă a feedback-ului primit. Ca om de marketing, e important să ai o rețea de oameni de încredere (un editor sau un mentor, de exemplu) cu care să te consulți înainte de a publica ceva.

”Când cineva îți spune că ceva e greșit, are întotdeauna dreptate.

Când îți spune cum să rezolvi situația, de obicei nu are dreptate.”

Așa că ascultați feedback-ul primit, încercați să înțelegeți la ce se referă și veniți cu propriile rezolvări. Nu încercați să faceți multitasking când luați decizii, ci concentrați-vă pe strategia care funcționează.

Aflați detaliile despre toate aceste idei și strategii de marketing în înterviul integral de pe YouTube. Nu uitați să vă abonați la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!

 


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Silver Partner: Retargeting

Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour

Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA

Refreshed by: PEPSI

Official Coffee: NESPRESSO

Official Radio: Kiss FM

Official Hosting: Hosterion

Limousine Service: City Limo