Românii iubesc cardul, magazinele online sunt simpatice, Comisia Europeană caută monopolul

Iată cele mai importante 5 știri din comerțul electronic din ultimele 7 zile. Dacă ați găsit zilele acestea alte informații care merită distribuite, trimiteți-ne un email la adresa echipa@gpec.ro sau lăsați un comentariu la finalul articolului. Vă mulțumim!


 

Românii se dau cu cardul pe net

mobilpayO știre îmbucurătoare din România: numărul de plăți online cu cardul a crescut cu 20% în primul trimestru al lui 2015, față de aceeași perioadă a anului trecut. Netopia MobilPay anunță și că valoarea medie a unei tranzacţii procesate de companie s-a ridicat la 50 de euro, în creştere cu aproximativ 25% faţă de media plăţilor online de  anul trecut. Compania şi-a majorat şi baza de clienţi, semnând contracte cu încă 150 de comercianţi.

Citește mai multe detalii la Ziarul financiar


 

Comercianții online sunt cei mai simpatici

satisfactieConsumatorii cred că magazinele online oferă cea mai bună experiență pentru consumator, se arată într-un studiu realizat de Forrester Research. Au fost analizate 18 industrii și a fost primul studiu în care Forrester a separat magazinele fizice de cele online. Retailerii cu magazine fizice au ieșit pe locul 12 în topul satisfacției consumatorilor. Unul din motive este posibilitatea de a returna ușor produsele care nu corespund dorințelor clienților.

Detalii sunt la Internet Retailer


 

Cu fofârlica prin Europa

comisia europeanaComisia Europeană pregătește ceva în e-commcerce-ul de pe bătrînul continent. Vor fi impuse noi reguli care vor viza marii comercianți precum Google și Airbnb, menite să le tempereze influența în UE, dacă se va constata că acestea blochează libera circulație a anumitor bunuri (electronice, de exemplu). Magazinele online nu au de ce să se sperie, este un fel de verificare, nu de o inspecție financiară sau de alt tip.

Internet Retailer are mai multe detalii


 

Shopping cu telecomanda televizorului

overstockReclamele interactive de la TV devin o tendință. Overstock experimentează aceste reclame îndemnându-i pe telespectatori să facă shopping apăsând pe telecomanda televizorului conectat la Internet. Digital Consumer Report arată că, în timpul vizionării programelor de televiziune, 44% dintre consumatori cumpără produse de pe net folosind tableta și 14% dintre ei spun că fac shopping pe laptop imediat după ce văd programele TV.

Citiți articolul la Internet Retailer


 

În Anglia, zarzavatul nu vine din ecran

retail weekÎn Marea Britanie, doar 13% dintre cumpărăturile de alimente sunt făcute online, din care 10% folosesc varianta click-and-collect (comanda online, ridicarea produselor din magazin), anunță Retail Week. Top 3 motive pentru care nu sunt cumpărate mai multe alimente online: costuri adiționale (23%), probleme cu livrarea (38%), neîncrederea în magazin (54%).

Vedeți infografia acestui studiu la Retail Week