Strategii simple de creștere în eCommerce

Știați că vânzările cu amănuntul de comerț electronic se preconizează că vor crește până la 6,54 trilioane de dolari în acest an? Pentru a obține „o felie din această plăcintă”, companiile care vând online sunt obligate să folosească cele mai bune strategii de eCommerce marketing pentru a concura cu alte mărci de pe piață și a ieși în evidență.

Ce reprezintă eCommerce marketing

e Commerce marketing înglobează o serie de tactici promoționale folosite pentru a genera trafic către magazinul vostru online, transformând acel trafic în clienți plătitori și păstrând acești clienți și după achiziție. O strategie de marketing solidă vă poate ajuta să creșteți gradul de cunoaștere a mărcii, să fidelizați clienții și, în cele din urmă, să creșteți vânzările online.

Iată care sunt unele dintre cele mai bune strategii pentru a vă crește vânzările online în acest an. Fiecare strategie este susținută de cercetare, așadar puteți începe să le utilizați cu încredere începând de astăzi.

Strategia #1: Conținut unic și de calitate, ca metodă puternică și rentabilă pentru generarea de clienți potențiali

Scopul principal al utilizării unei strategii de eCommerce marketing de conținut este de a educa clienții potențiali despre produsele și serviciile voastre și de a genera conștientizarea în privința mărcii. Cu toate acestea, partajarea postărilor de blog, fotografiilor, videoclipurilor și infograficelor unice și de calitate pe diverse platforme, poate, de asemenea, să implice clienții potențiali. Conținutul este un produs în sine și, ca atare, scopul său este să atragă atenția.

Odată ce oferiți audienței conținut valoros, veți crea o relație semnificativă care va avea ca rezultat creșterea traficului. Odată ce consumatorii găsesc ceva semnificativ, vor stabili o conexiune cu marca, ceea ce va duce în cele din urmă la o generare mai mare de clienți potențiali și conversii.

Pentru implementarea acestei strategii, gândiți-vă ce tip de conținut doriți să creați, luați în considerare nevoile publicului vostru, utilizați limba pieței căreia vă adresați, concentrați-vă pe experiența utilizatorului, încorporați elemente vizuale și distribuiți conținutul pe diverse canale.

Strategia #2: Retargetarea rămâne una dintre cele mai eficiente tactici de marketing pentru comerțul electronic

69,57% dintre coșurile de cumpărături online sunt abandonate (Baymard Institute). Deși consumatorii arată interes pentru produsele voastre, ar putea exista mai multe motive pentru care nu își finalizează niciodată achizițiile. 

Una dintre cele mai simple tactici de marketing pentru comerțul electronic este retargetarea, pentru a face clienții potențiali să revină în magazin și să cumpere ceea ce vindeți.

Cu ajutorul AI, puteți înțelege ce perspective îi interesează. Apoi puteți crea un anunț personalizat care rulează pe diverse canale pentru a le aminti de marca și produsele voastre, precum și pentru a-i atrage înapoi, către procesul de finalizare a achiziției.

Strategia #3: E-mail-urile personalizate ajută la reimplicarea cumpărătorilor online

49% dintre utilizatori preferă să primească săptămânal e-mail-uri promoționale de la mărcile de retail care le plac. Există atât de multe postări pe Instagram și TikTok cu care nu mai putem ține pasul, iar e-mail-ul poate oferi o interacțiune mai intimă. În plus, e-mail-ul vă oferă spațiu pentru a spune lucruri care nu întotdeauna se potrivesc într-o postare pe rețelele sociale.

Marketingul prin e-mail este una dintre cele mai bune strategii de marketing de utilizat pentru a ajunge la publicul țintă, iar atunci când este făcut corect, poate produce o rentabilitate consistentă a investiției. Cercetările arată că pentru fiecare dolar investit în acest tip de marketing, vă puteți aștepta la un ROI mediu de 42 de dolari.

Pentru această strategie: creați o listă de adrese, decideți tipurile de conținut de trimis, încorporați personalizarea, utilizați automatizarea și analizați rezultatele. Combinați conținutul scris și vizual pentru a genera un trafic mai mare, a încheia mai multe oferte și a crește profitul.

Este necesar să transmiteți e-mail-uri regulate și de calitate, pentru a avea o activitate eficientă de eCommerce marketing. Acest lucru se poate face cu o aplicație de automatizare, precum ActiveCampaign. 

Există multe ocazii pentru a trimite e-mail-uri pe care abonații le vor aprecia: 

  • Trimiteți un e-mail de bun venit imediat ce un client face o achiziție.
  • Oferiți coduri promoționale exclusive și cadouri.
  • Trimiteți regulat newslettere cu privire la noile oferte, sfaturi despre produse sau știri despre companie, atunci când este cazul. 
  • Partajați conținut relevant pentru a încuraja clienții să profite la maximum de articolele achiziționate recent.
  • Mulțumiți celor mai valoroși clienți printr-o notă personală prin care vă exprimați aprecierea pentru că v-au ales.
  • Solicitați feedback. Dacă cineva vizitează site-ul dar nu face o achiziție, întrebați-l despre experiența avută și cum puteți contribui la îmbunătățirea acesteia.

Strategia #4: Marketing prin SMS

Comerțul electronic este în prezent cea mai de succes industrie care utilizează marketingul prin SMS. Mesajele au drept scop informarea cumpărătorilor despre oferte speciale, promoții, actualizări, alerte, informații despre produse.

Aproximativ 70% dintre consumatori spun că SMS-urile sunt o modalitate bună pentru companii de a le atrage atenția. Conform cercetărilor Marketo, textele multimedia au o rată de click cu 15% mai mare și cresc înscrierile în campanii cu 20%. 

Dacă dețineți un magazin online, puteți utiliza marketingul prin SMS pentru recuperarea coșurilor de cumpărături abandonate, cross-selling și upselling, promoții de vânzări, oferte exclusive, recenzii, servicii clienți. 

Strategia #5: Live chat

Multe instrumente de live chat vă permit să vizați browsere pe anumite pagini, după ce utilizatorii au petrecut timp pe site-ul vostru. Este un instrument care vă permite să aveți conversații directe cu clienții și să răspundeți preocupărilor acestora exact atunci când intenționează să cumpere.

Strategia #6: Rețelele de socializare se află în centrul unei strategii de eCommerce marketing de succes

66% dintre utilizatorii Facebook apreciază sau urmăresc un brand pe platformă (SproutSocial).

Marketingul pe rețelele sociale poate fi una dintre cele mai eficiente strategii online pentru site-urile de comerț electronic. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că unele canale, precum Facebook și Instagram permit direcționarea unor anumite audiențe și link-urile către anumite pagini de pe site.

Înseamnă că, folosind tacticile de marketing potrivite pentru rețelele sociale, puteți atrage consumatorii potriviți în magazinele voastre online și îi puteți conecta cu produsele lor preferate. Așadar, folosind puterea rețelelor sociale, puteți implica clienți potențiali, puteți genera un trafic mai mare pe site și puteți face mai multe conversii aproape gratuit.

Înainte de a aborda această strategie, asigurați-vă că:

  • Aflați cât mai multe detalii despre publicul vostru țintă. Înțelegeți cu cine încercați să intrați în legătură, descoperind unde se află piața voastră țintă, ce vârste au, ce limbi vorbesc, ce le place și ce nu.
  • Alegeți platformele pe care să vă promovați marca. Pentru a afla care sunt rețelele potrivite pentru afacerea voastră, studiați datele demografice ale acestora. Aflați numărul de utilizatori pe care îi au, vârsta, locația și studiați care platforme oferă cele mai mari avantaje pentru afacerile de comerț electronic.
  • Fiți cu ochii pe concurență. Descoperiți ce fac concurenții voștri pe rețelele sociale, aflați ce tactici de eCommerce marketing folosesc, ce postează, cât de des, ce rețele folosesc și cum interacționează cu utilizatorii.

Aceste lucruri vă vor ajuta să creați strategii de marketing online pentru site-urile voastre de comerț electronic și să începeți cu rețelele sociale. Apoi, odată ce începeți să distribuiți postări și să faceți campanii în mod activ, utilizați datele pentru a determina cele mai bune perioade pentru postare și numărul de postări dorite.

Măsurați rezultatele campaniilor voastre, pentru a vă ajusta corect tacticile de marketing folosite. Platformele de social media au propriile lor analize încorporate pentru profilurile de afaceri. Așadar, asigurați-vă că citiți datele despre afișări, acoperire, click-uri pe site și vizite la profil, pentru a înțelege comportamentul utilizatorilor.

Strategia #7: eCommerce SEO vă ajută să vă extindeți piața și acoperirea

87% dintre consumatori efectuează acum căutări online pentru produse. (Retail Dive). Una dintre cele mai importante tactici de marketing pentru creșterea vânzărilor în comerțul electronic este optimizarea site-urilor și a produselor pentru motoarele de căutare. 

Pentru ca magazinul și produsele voastre online să fie vizibile și să apară în SERP-uri atunci când utilizatorii efectuează anumite căutări, trebuie să le optimizați pentru cuvintele cheie exacte.

Trebuie să vă înțelegeți publicul și să aflați ce termeni folosesc atunci când caută produse sau servicii similare cu cele pe care le oferiți. Apoi să implementați cele mai bune practici de optimizare pentru motoarele de căutare și să optimizați pe deplin cuvintele cheie exacte pe care publicul vostru le caută.

Pentru a optimiza paginile de produse pentru SEO:

  • Determinați cuvintele cheie țintă. Puteți conta pe ajutorul instrumentelor SEO, precum SEMrush, Ahrefs și Moz.
  • Folosiți cuvintele cheie în mod corespunzător. Ar trebui să includeți cuvintele cheie în eticheta de titlu a produselor, meta-descrierea și adresa URL scurtă.
  • Creați descrieri unice pentru produse. Asigurați-vă că descrieți fiecare produs în termeni de dimensiune, formă, culoare și caracteristici, pentru a oferi consumatorilor o experiență de cumpărături plăcută.
  • Includeți recenziile clienților. Acestea sunt o modalitate excelentă de a genera cuvinte cheie în mod natural. Fiecare comentariu următor lăsat de clienți va păstra conținut proaspăt.

În plus, pentru a implementa cele mai bune strategii de marketing online pentru site-urile de comerț electronic, asigurați-vă că aveți un magazin mobile friendly, care se încarcă ușor și pe care se navighează simplu. Aceste aspecte vor îmbunătăți experiența utilizatorului și va crește timpul petrecut pe site.

Strategia #8: Programele de afiliere ajută mărcile de comerț electronic să crească gradul de conștientizare și vânzările

O strategie de eCommerce marketing nu ar fi completă fără un program de afiliere de succes. Vă poate crește acoperirea mai rapid și poate distribui mesajul mărcii către un public cât mai larg. Pentru a implementa marketingul afiliat, căutați influenceri care vă pot promova produsele pe diferite platforme.

Aceasta este, de asemenea, una dintre cele mai rentabile strategii de marketing digital pentru site-urile de comerț electronic, deoarece se bazează pe performanță. Înseamnă că veți plăti partenerilor afiliați doar atât cât oferă ei. 

Când implementați această strategie:

  • Concentrați-vă pe a oferi publicului vostru valoare.
  • Nu suprautilizați link-urile în e-mail-uri.
  • Promovați produse de calitate.
  • Concentrați-vă pe construirea unei relații semnificative și nu atât pe vânzare.
  • Sunteți de ajutor.
  • Oferiți utilizatorilor valoare.

Strategia #9: Google Shopping este un canal din ce în ce mai important pentru eCommerce marketing 

Cumpărăturile Google se numără, de asemenea, printre cele mai bune strategii de marketing pentru comerțul electronic în 2022, datorită capacității de a aduce trafic mai bine calificat și conversii mai mari. Afișând imagini în rezultatele căutării, Google pune produsele fizice direct în fața potențialilor clienți, în timp ce îi atrage pe utilizatori să se implice și să treacă la acțiune. 

Ceea ce este grozav la această strategie este că mărcile care apar în SERP-uri par a fi credibile, deși clienții adesea nu sunt familiarizați cu ele. De câte ori Google potrivește produsele voastre cu expresiile pe care utilizatorii le caută, șansele ca aceștia să aibă suficientă încredere în marca voastră pentru a face o achiziție sunt mai mari. 

Pentru a utiliza Google Shopping, ar trebui să: 

  • Creați un cont Google Merchant
  • Optimizați paginile de produse
  • Conectați contul Google AdWords
  • Creați o campanie

Strategia #10: Anticipați vânzările viitoare 

Dacă aveți capacitatea de a vă extinde linia de produse, atunci ar trebui să evaluați cererea pieței și să vedeți dacă merită costul. Puteți face acest lucru printr-o varietate de abordări: cercetarea cuvintelor cheie, validarea geografică, tendințele rețelelor sociale. O altă modalitate de a vă testa piața: vânzările anticipate, pentru a vedea câte persoane plasează comenzi. 

Nu există nicio îndoială că strategia de marketing potrivită ajută la atingerea potențialilor clienți, la îmbunătățirea valorii medii a comenzii și la creșterea vânzărilor. Acestea sunt toate aspecte pe care, cu siguranță, doriți să le îmbunătățiți. Urmând strategiile potrivite, puteți construi un magazin de succes, care creează o experiență plăcută pentru clienți și care vă oferă satisfacțiile așteptate.

________________________________________________________________________________________

Daniel Ene

Entrepreneur. Growth Hacker & Partner @ Limitless Agency

Daniel Ene se consideră unul dintre norocoșii care și-a găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing. De peste 9 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale. Este în permanență în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.