Nicio campanie fără Pixel: TOP 5 utilizări ale Pixelului pentru optimizarea reclamelor Facebook

Un set de instrumente de digital marketing care funcționează pe principiile social media – asta este Facebook acum de facto. Iar brandurile, magazinele online și chiar și furnizorii de servicii Business2Business au înțeles importanța prezenței pe Facebook mai ales pentru a putea accesa tool-urile integrate în platformă. Astfel că, în momentul de față, peste 42.000 pagini de business active luptă pentru atenția a peste 11 milioane de utilizatori – unii mai creativ, alții mai comercial, alții cu accent puternic pe comunitate. Prin reclame și prin postări organice.

De ce contează atât de mult volumele acestea, în special în contextul în care ești aici să înțelegi importanța unor setări corecte pentru optimizarea campaniilor Facebook Ads? Pentru că e important să înțelegem, de orice latură a eCommerce-ului am fi, că pe Facebook Ads a intra în bătălie înseamnă să folosești mecanismele de machine learning dezvoltate de Facebook cât mai mult și mai smart posibil. Cu ajutorul machine learning și prin setarea completă și corectă a Pixelului Facebook, poți măsura:

  • Ce impact au reclamele tale Facebook asupra clienților tăi (noi și recurenți)
  • Care este Return On Ad Spend (ROAS) din fiecare campanie pe care o rulezi
  • Care este Cost of Client Acquisition (COCA) din fiecare campanie pe care o rulezi
  • Care sunt audiențele cele mai relevante pentru business-ul tău

Avem de-a face cu un public mare, despre care avem foarte multe informații, de la date demografice până la interese foarte granulare. Cum putem naviga printre atât de multe date pentru a ajunge exact la oamenii pe care ne-am propus să-i targetăm în strategia de marketing online? Primul pas pe care l-aș recomanda oricărui magazin online este instalarea pe site și folosirea la maximum a Facebook Pixel-ului. Și ca să trecem la treabă, voi detalia cum ar trebui făcute setările și, dacă ai depășit momentul instalării, află direct mai mult despre cum poți folosi acest instrument gratuit și foarte puternic în campanii prin TOP 5 setări acest instrument gratuit și foarte puternic.

 

Cum creez, instalez și verific un Facebook Pixel

Poate părea un pas mărunt, însă chiar nicio campanie menită să aducă vânzări în eCommerce nu ar trebui să ruleze fără Facebook Pixel. 

  1. Generează din contul Business Manager în care există contul de Facebook Ads prin care faci publicitate pe Facebook micul cod numeric numit Facebook Pixel. Acesta trebuie inserat în codul website-ului sub forma unui script pentru a putea începe să înregistreze date.

Un moment pentru o întrebare din sală: Ce face acest Pixel de fapt? 

Sigur știi de faimoasele cookies. Pixelul plasează și folosește cookies pentru a înregistra activitatea utilizatorilor pe site-ul tău, interacțiunea lor cu reclamele tale și, implicit, pentru a-i găsi pe Facebook. Așa reușește Facebook să te bântuie cu produsele pe care le-ai vizualizat la un moment dat într-un magazin online (concurent, poate?).

2. Instalarea pe site a Pixelului se poate face acum foarte simplu folosind integrările Facebook cu cele mai populare platforme de eCommerce (WordPress, WooCommerce, Magento, Presta Shop fiind câteva exemple relevante pentru piața din România). Poți folosi și module specifice platformei tale pentru a instala Pixelul. În cazul platformelor custom, ajutorul programatorului e binevenit. 

3. Asigură-te că setezi și evenimentele importante pentru business-ul tău. Evenimentele sunt, exact așa cum le dă numele de gol, acțiuni-cheie pe care utilizatorii le pot face în magazinul tău online. Dintre cele 17 predefinite de Facebook recomand: Purchases (tranzacțiile), Leads (abonarea la Newsletter, înscrierea în clubul tău de fidelizare sau altă formă de colectare de lead-uri), Add To Cart (adăugarea de produse în coșul de cumpărături), Initiate Checkout (intrarea în procesul de checkout – care începe cu adăugarea datelor de contact și livrare), Search (căutarea internă pe site), View Content (acțiunea de bază – vizita propriu-zisă pe o pagină din site). Definește aceste acțiuni și adaugă script-ul corespunzător fiecărui eveniment pe pagina pe care se întâmplă acțiunea sau pe butoanele de Call-To-Action. 

Exemplu: Evenimentul Purchase se întâmplă în momentul în care utilizatorul ajunge pe pagina de Thank You (magazinulmeuonline.ro/multumim-pentru-comandă). Adaugă scriptul specific pentru această acțiune în codul paginii de Thank You. El arată cam așa:

<script>

  fbq(‘track’, ‘Purchase’);

</script>

Aceste evenimente îi transmit Pixelului că o acțiune relevantă pentru business-ul tău a avut loc, iar Pixelul reține informația pentru a preda algoritmului Facebook o lecție: utilizatorul X, cu profilul demografic Y, interesele Z, de pe dispozitivul W a cumpărat din magazinul tău!

  • Verifică instalarea Pixelului și a evenimentelor. Facebook Pixel Helper este extensia gratuită de Google Chrome cu care poți verifica rapid dacă Pixelul e instalat corect, o singură dată (orice dublare a scripturilor va da datele peste cap!) și înregistrează evenimentele importante pentru business-ul tău. Dacă lucrurile arată așa, ai trecut cu brio de partea de instalare.

 

Recomand să faci toate acțiunile setate ca evenimente. Abonează-te la Newsletter, fă o comandă de test etc. și verifică cu Facebook Pixel Helper de fiecare dată.

  • Asigură-te că ai activat opțiunea de Advanced Matching. Această bifă dă voie algoritmului să facă legături mai exacte între datele furnizate de utilizatorii Facebook (adreă de email, gen, nume, număr de telefon) și activitatea lor pe site-ul tău. Sună puțin intruziv? Pentru campaniile tale asta înseamnă o mai bună înțelegere a impactului reclamelor în decizia de a cumpăra un produs din magazinul tău online. 

 

 

TOP 5 utilizări ale Facebook Pixel pentru campanii optimizate

Cum spuneam și la început, într-o mare de utilizatori pe care mii de business-uri îi targetează cu reclame, tu poți face un pas înainte tuturor și poți optimiza campaniile bazându-te pe informațiile acumulate de Pixel despre audiența ta. În următoarele articole despre targetarea eficientă prin Facebook Ads, KPI de urmărit în campaniile Facebook și A/B testing cu rezultate relevante acest prim pas se va dovedi a fi cea mai bună decizie. 

Îți recomand să folosești cel puțin 5 beneficii ale acestui instrument de tracking:

  • Custom Audiences. Audiențele personalizate Facebook îți oferă posibilitatea să creezi segmente de vizitatori ai site-ului pe care să-i targetezi cu anumite mesaje în funcție de 
    • Comportamentul lor pe site: ce pagini au vizitat, cât timp au stat pe site
    • Ultima interacțiune cu site-ul: ultimele 1 până la 180 zile
    • Acțiunea făcută pe site: exact cele setate de tine mai devreme

Folosește aceste audiențe pentru a aminti vizitatorilor care au abandonat coșul de cumpărături că stocurile sunt limitate și celor care au stat mai mult timp pe site dar nu au făcut nicio acțiune că ai un cod de discount pentru prima lor comandă. Sunt doar două exemple de utilizare a informațiilor reținute prin Facebook Pixel pentru a dezvolta o strategie de Facebook Ads. 

  • Calculează Return on Ad Spend (ROAS) și COCA al fiecărei campanii pe care o derulezi pe Facebook. Pentru un magazin online, eficiența campaniilor plătite e un metric foarte important în raportul investițiilor și câștigurilor lunare. ROAS = Revenue / Cost este măsura acestei eficiențe și îl poți urmări ușor în Facebook Ads dacă ai instalat Facebook Pixel corect. Acesta face legătura între interacțiunile utilizatorilor cu reclamele tale și tranzacțiile făcute ulterior pe site-ul tău. Și pentru că din evenimentul de Purchase Pixelul transmite și valoare comenzii, numărul de produse și chiar ID-urile produselor comandate, poți verifica zilnic cât de eficiente sunt campaniile.

 

Un moment pentru o întrebare din sală: Cum îmi dau seama că am un ROAS bun din campaniile de Facebook?

Aici e nevoie de o analiză a costurilor de advertising pe care business-ul tău și le permite raportat la marja de profit pe produsele vândute. Practic, un ROAS de 4 înseamnă că la fiecare 1 leu cheltuit pe o campanie câștigi 4 lei. 

Pentru calculul COCA ai nevoie de raportul de buget investit în fiecare campanie și rezultate obținue (numărul de tranzacții generate de fiecare campanie, numărul de lead-uri colectate etc., în funcție de obiectivele tale de business). Având acest raport, poți optimiza campaniile astfel încât să obții cel mai bun Cost / Achiziție prin ajustarea targetării, spre exemplu. Poți verifica ce segment de vârstă, de gen sau de locație aduce tranzacții la cel mai mic cost și alege să targetezi doar acele segmente. În plus, îți poți formula mesajele și bannerele folosite în reclame astfel încât să se adreseze țintit acelor segmente. 

  • Optimizează campaniile pentru a genera conversii sau valoare mai mare a comenzilor, nu doar trafic. Datorită capacității Pixelului Facebook de a face legătura între utilizatori și acțiunile lor pe site, poți crea campanii menite să-ți aducă pe site alți utilizatori care să cumpere, să se înscrie la Newsletter sau alte acțiuni setate de tine ca Evenimente. Campaniile optimizate să aducă conversii vor cheltui buget cu acest obiectiv. Singura limitare este faptul că e nevoie de un volum de evenimente suficient cât să ajute algoritmul să înțeleagă cum, când și cine face achiziții pe site-ul tău (minimum 50 de evenimente înregistrate de Pixel).

De asemenea, poți optimiza campaniile pentru a obține conversii cu valoare mai mare. Algoritmul va căuta utilizatori care în general cumpără produse mai multe sau cu preț mai mare. Win-win pentru tine și business-ul tău!

  • Folosește Facebook Analytics. Yeah, Google Analytics is great, but have you ever seen this? 

Vă invit în vizită pe Facebook Analytics mai întâi pentru curiozități precum valoarea utilizatorilor pentru business-ul tău (Lifetime Value) sau cum au trecut utilizatorii prin funnel-ul tău de achiziție sub influența reclamelor Facebook. Poți crea zeci de tipuri de rapoarte care să te ajute să iei decizii legate de strategia de Facebook Ads.

 

  • Campanii dinamice de Remarketing și Prospecting. În special pentru magazinele online cu sute, chiar mii de produse, campaniile automatizate de Remarketing (Catalog Sales în jargon de Facebook Ads) sunt, cum se spune în fashion, un must have în contul de publicitate. Cu siguranță le știi și ai fost urmărit la rândul tău de carusele de produse pe care le-ai vizitat în magazine online. Aceste campanii sunt posibile doar prin folosirea atotputernicului Facebook Pixel care face un matching perfect între produsele vizitate pe un site și profilul de Facebook al utilizatorului.

    În plus, poți lăsa algoritmul bine educat cu ajutorul Pixelului să caute automatizat potențiali clienți prin opțiunea de prospectare dinamică – un carusel de produse generat automat va urmări potențiali cumpărători. Selecția de produse și potrivirea lor cu utilizatorii este complet susținută de inteligență artificială. În plus, poți interveni cu insights despre clienții tăi țintind utilizatori cu anumite interese relevante. Sper că găsești deja aceste interese în strategia ta de marketing online, dar le ai la dispoziție oricând și în Google Analytics – Audiences – Interests – Affinity Categories sau poți folosi Facebook Audience Insights pentru inspirație. 

 



Cool, puțin înspăimântător dar și cu rezultate pe măsură. Așa e Facebook Pixel de facto. Și nu ar trebui să fie opțional în contul tău dacă începi să investești în Facebook Ads și ești un fan al rezultatelor măsurabile. 

 


Anca Toma

Head of Digital MTH Digital

Anca are 5 ani de experiență în online – începută cu content writing și social media pentru zona de publishing și continuată cu retail & eCommerce. I-a adăugat peste formarea de jurnalist, iar pasiunea pentru digital a crescut cu strategii de social media și conținut și pentru publicații de lifestyle, magazine online și retaileri din zona home & deco din care a rămas cu drag de fashion și design interior. Ca Head of Digital în echipa MTH Digital, Anca se ocupă de creșterea performanțelor în social media, content marketing și PPC cu convingerea că strategia, storytelling-ul și empatia sunt elemente cheie în dezvoltarea unei relații cu clienții fiecărui brand. Îi plac mesajele cu umor și motivație autentică atunci când vine vorba de campaniile create împreună cu echipa MTH Digital. 

 


Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!