ePlan – Tot ce trebuie să știți despre SEO în e-commerce
Este SEO potrivit pentru orice tip de business online? Răspunsul la această întrebare și multe alte informații utile le-am aflat de la invitatul acestei ediții ePlan by Știrile ProTV: Mihai Vînătoru, Co-fondatorul DWF, una dintre cele mai mari agenții de SEO din România.
În deschiderea discuției cu Andrei Radu, gazda emisiunii, Mihai explică pe scurt ce reprezintă SEO, acronim din limba engleză pentru Search Engine Optimization (optimizare pentru motoarele de căutare):
”Este, practic, un ansamblu de activități, de demersuri pe care le poți face, astfel încât site-ul tău să apară mai sus, respectiv în prima pagină, pe primele poziții, atunci când oamenii fac căutări relevante pentru business-ul tău. (…) Scopul activității de SEO este ca site-ul tău să apară în primele rezultate pe Google la astfel de căutări.”
El mai adaugă că:
”SEO face parte din tot arsenalul de marketing al unui magazin, alături de tehnici precum Google Ads, Facebook Ads, adică reclamă plătită, alături de inițiative din zona de branding, alături de newslettere și așa mai departe.”
Întrebat dacă serviciile de SEO sunt potrivite sau esențiale oricărui tip de business online, Mihai spune că depinde de ce vinde respectivul magaizn online și de obiceiul de cumpărare al clienților. Așadar, antreprenorii trebuie să își cunoască foarte bine publicul înainte de a lua o decizie asupra unei strategii de SEO.
”Sunt industrii la care decizia de cumpărare se ia foarte rapid și pe bază de impuls. Acolo oamenii nu stau neapărat să intre pe Google, să facă căutări, să compare lucruri, ci văd o reclamă în social media, dau click și cumpără. În cazul ăsta nu este foarte prioritară zona de SEO. Dacă ai, însă, un tip de produse pentru care oamenii fac o anumită documentare, caută puțin pe Google, atunci cu siguranță ai nevoie de lucrul ăsta.” a explicat Mihai în timpul interviului.
SEO este un proces on-going care trebuie actualizat și optimizat periodic. Deseori actualizările sunt necesare pentru ca strategia de SEO să se adapteze schimbărilor din algoritmul Google.
Mihai a mai dat exemple de moduri prin care un business owner poate să facă o parte din SEO fără implicarea unei agenții, dacă este la început de drum. Una din variante este crearea de articole de blog relevante pentru nișa în care activează. Articolele pot conține cuvinte sau expresii cheie prin care potențialii clienți să ajungă din căutările pe Google către magazinul lui online. O altă variantă este să aleagă cele mai bine vândute produse din magazin și să scrie texte originale în descrierea acestora, astfel încât să se poată diferenția în căutările Google.
Aflați ce presupune să lucrați cu o agenție de SEO și la ce update-uri Google să ne așteptăm în 2022 urmărin emisiunea integrală pe site-ul ȘtirileProTV.ro!