Cum a fost ziua 2 la GPeC SUMMIT (29-30-31 mai 2018)
Iată cele mai importante idei și slide-uri din a doua zi de la GPeC Summit.
EMAG MARKETPLACE! HOW TO SELL MORE – FLORIN FILOTE (EMAG MARKETPLACE DIRECTOR)
> Peste 1.000 comercianți au generat vânzări de peste 100.000 de lei.
> S-au creat peste 10.000 de locuri de muncă.
> Timpul mediu petrecut pe site este de 10 minute.
> Vineri erau 10.538 de parteneri în marketplace în România.
> Sunt peste 3 milioane de produse puse în vânzare.
Sfaturi:
> Puneți 5 poze la fiecare produs.
> Adăugați descrieri la toate produsele, cât mai amănunțite, cu foto și/sau video încorporate.
> Dacă aveți puține produse, nu le separați în categorii.
> Prețurile cu cifra 9 la stânga pot duce la vânzări mai mari.
> Când clienții vă adresează întrebări, răspundeți la ele! > Peste 70% dintre consumatori au încredere în opiniile celorlalți clienți.
> Poate trimiteți o scrisoare personală clienților, în colet.
> Vrem să ajutăm comercianții să vândă mai bine și mai mult, de aceea am creat departamentul Seller Development. El va ajuta noii parteneri în primele 3 luni de activitate în marketplace.
HAI SĂ ELIMINĂM MUNCA MANUALĂ! – MIRCEA CĂPĂȚÎNĂ (CO-FOUNDER SMART BILL)
EVOLVE OR DIE! – KEYNOTE BRIAN MCBRIDE (CHAIRMAN ASOS)
SEO WILL NEVER DIE! – KEYNOTE MARCUS TANDLER (CO-FOUNDER AND MANAGING DIRECTOR RYTE GMBH)
NU! PROMIT SĂ NU VĂ ÎNJUR! :) – ALEX DONA (MANAGING PARTNER TIMESNEWROMAN.RO)
A/B TESTING ULTIMATE GUIDELINE – KEYNOTE RICARDO TAYAR (CO-FOUNDER AND CEO FLAT 101
SEO IN A MOBILE FIRST ERA – KEYNOTE ALEYDA SOLIS (FOUNDER ORAINTI & INTERNATIONAL SEO CONSULTANT)
STAGE ON FIRE: KEY E-COMMERCE INSIGHTS FROM TOP ONLINE SHOPS
Moderator: Horia Neagu (Owner & Digital Marketing Consultant Napoleon.Digital)
Mihai Pătrașcu (CEO Evomag):
> Comerțul online crește în România.
> Trebuie să fii masochist ca să intri pe piața IT&C, pentru că este saturată.
> Showroom-ul este foarte important pentru noi.
> Nu mai putem să oferim discount-uri, dar îi surprindem pe clienți prin mici cadouri sau alte atenții.
Miruna Mitu (Online Marketing & Communication Manager MOBEXPERT):
> Ritmul de creștere e rapid la home&deco în România.
> Bariere: dimensiunile produselor, montajul.
> Atragem clienții prin e-mail marketing, reclame PPC, social media, prin blog.
> Avem un call-center intern foarte eficient și problemele se rezolvă repede.
> Mobile-ul este important pentru trafic, dar la conversii nu așa de mult, din cauza caracteristicilor produsului – ai nevoie să vezi detalii de aproape, nu poți lua decizii pe baza imaginilor de pe telefon.
Raul Filip (Director de Achiziții Altex România):
> Am avut un început de an bun.
> Vom mai investi în legătura online-offline.
> Diferențierea se poate face acum prin serviciile oferite.
> Categorii care mai suportă comercianți: gadget-uri, vehicule electrice, haine.
Robert Berza (General Manager Fashion Days & Growth Evangelist eMAG Fashion):
> Ne focalizăm pe o creștere controlată.
> Pe fashion, vă spun că mai este loc.
> Oamenii vin la ei pentru că ne percep la lideri de piață pe online.
> Inspirația în fashion le vin oamenilor offline.
> Aplicația mobile este principalul nostru canal de comunicare și activare.
> Contează foarte mult să suni clienții uneori pentru a le cere feedback-ul.
PERSONALIZED CUSTOMER EXPERIENCE DRIVEN BY MARKETING AUTOMATION – ÁRPÁD DEÁK (REVENUE DIRECTOR AUSTRIA & EASTERN EUROPE @EMARSYS), ANDREI PARASCHIV (FASHION DAYS)
> Ai acum la dispoziție mult mai multe canale de comunicare -> colectezi mai multe date.
> Emarsys îți colectează datele, le unifică, automatizează și personalizează mesajele.
> Optimizarea timpului de trimitere poate ajuta la o rată de deschidere mai mare. Sistemul AI analizează când deschid utilizatorii cel mai mult e-mail-urile și trimite atunci mesajul (cât mai aproape de acea oră).
> Predict este un instrument care sugerează clientului produse care i-ar plăcea, pe baza acțiunilor sale din site.
> Prin Customer Intelligence, se creează un profil unificat al fiecărui client – numele, cât de activ e, câți bani cheltuiește, cât de des cumpără etc.
THE FRENEMY STRATEGY – DRAGOȘ STANCA (FOUNDER ICEEFEST & MANAGING PARTNER THINKDIGITAL)
Elemente care au perturbat ecosistemul media:
1. Automatizarea
2. Globalizarea
3. Big data private
4. Lipsa viziunii
Tendințe:
> Căminele din România au mai curând acces la Internet decât baie.
> Trecem de la desktop la mobile.
> Atenția consumatorilor scade în mod constant.
> Știrile false se propagă tot mai jos.
> S-a democratizat accesul la audiențe.
> Comercianții ar trebui să nu depindă tool-urile de monetizare și de vânzări oferite doar de anumiți playeri, ci să exploreze piața.
Ce învățăm de la giganții media:
> Chiar și conceptul de competiție a fost destabilizat; e mai ușor să tai legăturile decât să construiești poduri.
> Datele brute sunt inutile. Ne trebuie date pe care să le colectăm noi și pe care să le rafinăm.
PERFORMANCE – THERE IS LIFE BEYOND GOOGLE AND FACEBOOK – DARREN ELLIOTT (SALES DIRECTOR TABOOLA UK)
Mai multe fotografii găsiți pe pagina noastră de Facebook.