Cum a fost ziua 1 la GPeC SUMMIT (29-30-31 mai 2018)

Iată cele mai importante idei și slide-uri din prima zi de la GPeC Summit.

ROMANIAN E-COMMERCE MARKET RESEARCH 2018 – Andrei Canda (MANAGING PARTNER ISENSE SOLUTIONS) > prezintă studiul de piață e-commerce GPeC & iSense Solutions.

În premieră, cele mai noi cifre de piață, comportamentul consumatorilor online, cât cheltuiesc pe diferite verticale, ce tipuri de produse cumpără cel mai mult, ce își doresc de la magazinele online, care le sunt temerile când vine vorba de e-commerce.

Citiți mai multe detalii despre studiul de piață.


FIRESIDE CHAT CU IULIAN STANCIU (CEO eMAG)

> Dialog deschis despre primele cifre și tendințe ale anului în e-commerce 2018, evoluția primului trimestru 2018 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, creșteri preconizate, comportament de consum, situația și dimensiunea pieței, oportunități de dezvoltare în comerțul online.
> Digitalizarea administrației publice va încuraja cumpărăturile online.
> Așa cum e-commerce-ul oferă clienților simplitate, marketplace-ul ușurează activitatea comercianților. Dublarea numărului de magazine online se explică prin această ușurință oferită.
> Numărul magazinelor online crește cu 800-1.000 pe lună în România.
> Cel mai bine se vând: home&deco, fashion, auto.
> Vrem să creștem calitatea în marketplace; dacă un comerciant are prea multe retururi și scor mic, îl punem în monitorizare și-i oferim consultanță pentru a rezolva problemele.
> Program de “nursery”: în primele 3 luni, învățăm comercianții noi cum să se descurce mai bine.
> Cele mai importante lucruri care trebuie să existe la un magazin online astăzi: implitate, search optimizat, catalog simplu, detalii bine documentate despre produse, procedura de comandă ușor de înțeles, comunicarea tranzacțională.
> În weekend, 30% dintre clienți aleg serviciul premium de livrare.
> Amazon și ceilalți selleri mari sunt interesați de România. AliExpress este pe locul 2 la noi. Aceștia sunt agresivi în marketing, au subvenții la transport, eludează uneori taxele vamale și TVA-ul. Ei vin din piețe mari, au dimensiuni mari și au posibilități tehnologice prin care oferă simplitate, predictibilitate, rapiditate. E posibil ca AliExpress și JD să vină în România înaintea lui Amazon.
> N-am avut nicio discuție cu Amazon în privința unei posibile achiziții a lui eMag. Nu avem niciun interes să vindem acum.
> Coș mediu: peste 500 de lei, creștere de 10% față de anul trecut.
> GDPR: am pornit de la respectul față de client; am investit mult în securitatea datelor din afară și din interior (criptare, anonimizare).
> Suntem în competiție cu firme din afară pentru resursele umane. Am vrut mereu să cointeresăm oamenii prin acțiuni, procentaje din beneficiile companiile. Încercăm să le dăm oamenilor un sens, să vadă impactul firmei în afară, dar și perspectivă (domeniu care crește, companie în dezvoltare).


PERSUASIVE WEB DESIGN FOR E-COMMERCE – KEYNOTE Peep Laja (CEO CXL – speaker brought to you by VTEX ecommerce cloud platform.

> Nu există o tactică magică a optimizării conversiilor; este un proces lung, scump și laborios.
> Pentru fiecare pagină din site, trebuie să stabilim ce am dori să facă acolo clientul și să optimizăm pentru acea acțiune.
> Motivație + ușurință + îndemn la acțiune = șanse mari de conversie.
> Primele impresii pozitive despre design-ul site-ului durează foarte mult în mintea clienților.
> Greșeli de design: complexitate, lipsa elementelor de navigare, folosirea proastă a culorilor, reclame pop-up, text cu font mic, prea mult text, căutare neoptimizată etc.


SHARING MENTALITY IN E-COMMERCE MARKETING – Dorin Boerescu(CEO 2Performant)

> Azi lansăm https://odin.earth!
> Încurajăm performanța și transparența, respectând viața privată.
> De azi, cu Odin, puteți recruta afiliați și-i vedeți în interfața de administrare la 2Performant.com.
> Afiliații pot vedea în timp real aproape orice detaliu despre magazinele din rețea.


KEYNOTE JEFF BULLAS (#1 GLOBAL CONTENT MARKETING INFLUENCER) – 3 KEY PILLARS TO SUCCESSFUL CONTENT MARKETING ON THE SOCIAL WEB- speaker brought to you by Orange


„ÎMPREUNĂ” – CRISTINA PATEȘAN (HEAD OF DIGITAL Orange România) – CUM INTEGRĂM NEVOILE ȘI DORINȚELE CLIENȚILOR, CHIAR ȘI CELE DE CARE EI NU ȘTIU


O NOUĂ PERSPECTIVĂ ÎN CREDITAREA ONLINE – ANDREI BUZGAN (CEO Credius)


 

WHY YOU FAIL AT DIGITAL MARKETING. AND WHAT TO DO ABOUT IT – KEYNOTE KARL GILIS (CO-FOUNDER AG CONSULT)

> Sunt o mulțime de lucruri care nu erau recomandate în design acum mulți ani, dar unele magazine online continuă să le folosească.
> Observ că vorbesc la GPeC pentru a treia oară; cu toate acestea, nu văd îmbunătățiri semnificative la design-ul magazinelor online românești.
> Video pe fundal: nu există aproape nicio utilitate a acesti practici.
> Slideshow pe homepage: s-a dovedit de mai multe ori că nu motivează cumpărătorul deloc.
> Ce-ar fi să nu vorbiți în primul rând despre produsul sau serviciul vostru? Creați o poveste în jurul nevoii pentru acel produs sau servicii, fără să-l promovați direct.
> Concentrează-te pe nevoile clientului, nu pe tine, nu te autopromova excesiv.

> Scrie texte de vânzări originale și ieși din șabloanele foarte folosite!
> Un site este ceva ce folosesc oamenii, nu este un lucru la care doar te uiți. Dacă ție îți place design-ul site-ului tău, nu înseamnă că este și funcțional.
> Fă complimente clienților și vizitatorilor site-ului!


STAGE ON FIRE: E-COMMERCE ON WHEELS

Invitați la dialog și deschiși întrebărilor:

> Bogdan Colceriu (CEO Frisbo):
– Vom folosi banii de la Neogen pentru dezvoltare – sisteme software, penetrarea altor piețe, prin parteneri locali.

> Felix Pătrășcanu (Membru Fondator & Managing Partner FAN Courier):
– Avem 700 de puncte de livrare în țară, vom mai deschide.
– Angajații noștri nu mai vor să lucreze în plus sau în weekend, nici chiar pe bani mai mulți.
– Avem în continuare probleme cu forța de muncă

> Lucian Aldescu (CEO DPD Romania):
– Promovați și voi, magazinele, lockerele și plata prin card!
– În continuare, clienții nu știu să introducă datele corect în formulare.
– Testăm Easy Return, o metodă mai ușoară de a returna produsul.

> Miklos Szoboszlay (Division Manager GLS Romania):
– Ce simțim noi ca problemă este atitudinea destinatarilor, ea nu s-a dezvoltat odată cu magazinele online. Clienții nu văd curierii drept parteneri.
– Acum ceva timp am lansat serviciul Flex Delivery, prin care clienții pot schimba unii parametri. Serviciul a fost extins în 14 țări.

> Sorin Mihai Nistor (Director Comercial DHL Express Romania):
– Cca 500 de magazine online au semnat cu noi pentru livrare transfrontalieră, mai ales de haine și pantofi.
– Am lansat On Demand Delivery, pentru a le oferi clienților posibilitatea de a-și programa livrările pe ultima sută de metri.


ARTIFICIAL INTELLIGENCE FOR MARKETING: GETTING STARTED – JIM STERNE (CHAIRMAN DIGITAL ANALYTICS ASSOCIATION)


 

STAGE ON FIRE: GROWTH HACKING TIPS FOR ONLINE BUSINESSES

> Anabela Luca (Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade)


 

> Doina Vîlceanu (CMO ContentSpeed)


 

> Liviu Taloi (Co-Founder ECOMpedia)


 

> Mihai Vînătoru (Head of SEO & Managing Partner DWF)


Mai multe fotografii găsiți pe pagina noastră de Facebook.