E-Commerce Romania 2012

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) iti aduce, in premiera, cifrele e-commerce din Romania pentru anul recent incheiat (2012):

  • 218 milioane EUR tranzactionate prin card in sistemul 3D Secure vs. 157 milioane EUR in 2011
  • valoarea medie a unei tranzactii online = 60 EUR (platiti in valuta) si 45 EUR (platiti in lei)
  • 781 magazine online care accepta plata prin card in 3D Secure
  • 11.300.000 carduri inrolate in 3D Secure
  • 410.000 carduri active in 3D Secure (folosite, efectiv, in tranzactionarea online in sistemul 3D Secure)
  • 330.000 tranzactii/luna – medie in sistemul 3D Secure
  • 1 milion de internauti sunt cumparatori online (din total 9 milioane internauti romani)
  • rata de penetrare a internetului: aprox. 43%
  • 3.500 de magazine online existente in piata
  • varsta medie a cumparatorilor este cuprinsa intre 25 si 34 de ani
  • 54,8% din cumparatori sunt barbati, iar 45,2% sunt femei
  • salariul mediu al cumparatorilor online este cuprins intre 1.400 si 1.800 lei
  • 83,5% din cumparatorii online locuiesc in mediul urban
  • e-commerce share din Total Retail = 1,3%
  • 600 milioane EUR total e-tail (exceptand turism, servicii, utilitati etc.)
  • 750 milioane EUR total e-tail (previziune pentru 2013)
  • 90% plati la livrare in e-tail (exceptie fac serviciile, turismul etc. unde segmentul de plata prin card este ridicat fata de medie)
  • 33% medie de crestere pe ultimii 3 ani (conform statisticilor RomCard, pentru platile efectuate prin card in 3D Secure)

E-Commerce in alte tari 2012:

  • Germania – 28 Miliarde EUR
  • Turcia – 7,3 miliarde EUR
  • Rusia – 6 miliarde EUR
  • Polonia – 4,5 miliarde EUR
  • Cehia – 1,8 miliarde EUR
  • Ungaria – 950 milioane EUR (la 10 mil. locuitori)
  • Bulgaria – 120 milioane EUR (similar cu Ucraina, Slovenia

Toate cifrele prezentate sunt bazate pe statisticile, studiile de piata si predictiile: RomCard, InternetWorldStats, Daedalus  Millward Brown, EuroStat si GPeC.

Enjoy!