E-Commerce Romania 2012
GPeC (Gala Premiilor eCommerce) iti aduce, in premiera, cifrele e-commerce din Romania pentru anul recent incheiat (2012):
- 218 milioane EUR tranzactionate prin card in sistemul 3D Secure vs. 157 milioane EUR in 2011
- valoarea medie a unei tranzactii online = 60 EUR (platiti in valuta) si 45 EUR (platiti in lei)
- 781 magazine online care accepta plata prin card in 3D Secure
- 11.300.000 carduri inrolate in 3D Secure
- 410.000 carduri active in 3D Secure (folosite, efectiv, in tranzactionarea online in sistemul 3D Secure)
- 330.000 tranzactii/luna – medie in sistemul 3D Secure
- 1 milion de internauti sunt cumparatori online (din total 9 milioane internauti romani)
- rata de penetrare a internetului: aprox. 43%
- 3.500 de magazine online existente in piata
- varsta medie a cumparatorilor este cuprinsa intre 25 si 34 de ani
- 54,8% din cumparatori sunt barbati, iar 45,2% sunt femei
- salariul mediu al cumparatorilor online este cuprins intre 1.400 si 1.800 lei
- 83,5% din cumparatorii online locuiesc in mediul urban
- e-commerce share din Total Retail = 1,3%
- 600 milioane EUR total e-tail (exceptand turism, servicii, utilitati etc.)
- 750 milioane EUR total e-tail (previziune pentru 2013)
- 90% plati la livrare in e-tail (exceptie fac serviciile, turismul etc. unde segmentul de plata prin card este ridicat fata de medie)
- 33% medie de crestere pe ultimii 3 ani (conform statisticilor RomCard, pentru platile efectuate prin card in 3D Secure)
E-Commerce in alte tari 2012:
- Germania – 28 Miliarde EUR
- Turcia – 7,3 miliarde EUR
- Rusia – 6 miliarde EUR
- Polonia – 4,5 miliarde EUR
- Cehia – 1,8 miliarde EUR
- Ungaria – 950 milioane EUR (la 10 mil. locuitori)
- Bulgaria – 120 milioane EUR (similar cu Ucraina, Slovenia
Toate cifrele prezentate sunt bazate pe statisticile, studiile de piata si predictiile: RomCard, InternetWorldStats, Daedalus Millward Brown, EuroStat si GPeC.
Enjoy!
8 thoughts on “E-Commerce Romania 2012”