Live blogging: GPeC SUMMIT 2016, Ziua 1

Momentul mult așteptat a sosit, astăzi este prima zi de GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din România. Vă vom ține la curent cu cele mai importante cifre din piață, păreri ale specialiștilor, sfaturi ale experților români și internaționali.

Puteți să mai aruncați o privire și pe pagina noastră de Facebook unde vom publica fotografii proaspete. Consultați agenda zilei de azi pe site-ul nostru.

speakeri-la-gpec-ziua-1


 

09:00 – 09:15 THE UNUSUAL OPENING SPEECH – TALES FROM A GUY DEDICATED TO E-COMMERCE SINCE 2005 – ANDREI RADU (FOUNDER & CEO GPEC)

  • andrei-radu-ceo-gpecScopul criteriilor de jurizare GPeC este clientul;
  • Am remarcat că multe magazine online sunt pe un trend în care sunt foarte atente la aspectele tehnice și nu se mai gândesc atât de mult la clientul final;
  • „Nu-ți trata utilizatorul ca pe o conversie, ca pe o cifră”;
  • Există magazine care nu arată conform ultimelor standarde de design, dar și-au crescut comunități și vând;
  • Am văzut și magazine online care arată impecabil, dar atunci când dau o comandă și primesc un mesaj de tipul „comanda a fost procesată”, nu mă simt valorizat; oferă deci clientului un mesaj uman, personalizat;
  • Cele două aspecte importante în e-commerce azi:
    1. magazinul online să fie în trend;
    2. legătura umană cu clientul.

 

09:15 – 09:50 STAGE ON FIRE: E-COMMERCE MARKET DISSECTED – Andrei Cânda (Managing Partner iSense Solutions), Cătălin Crețu (General Manager Romania, Croatia, Slovenia, Malta at Visa Europe), Antonio Eram (CEO & Founder NETOPIA mobilPay), Elisabeta Moraru (Country Manager Google România), Dorin Boerescu (CEO 2Performant)

stage-on-fire-e-commerce-market-dissectedCătălin Crețu:

  • Creșterea pe toate card-urile din România este de 30-40%;
  • rata de abandon a scăzut la 40% prin introducerea de parole dinamice de către bănci;
  • 3D-Secure 2.0 va aduce optimizarea pe mobile și așteptăm cu nerăbdare acest standard care va duce la un moment dat la eliminarea parolei;
  • plățile in-app fac tranzacția mai ușoară și clienții devin recurenți;
  • nu există experiență de cumpărare care să nu fie influențată de experiența de plată;
  • 3D Secure a fost o implementare făcută „după ureche”, acum lucrurile sunt mai bune, tranzacțiile sunt mai rapide; sunt din ce în mai puține cazuri de fraudă.

 

Dorin Boerescu:

  • Am văzut o creștere a coșului mediu, a traficului, iar toate acestea au dus la alocarea unei bucăți mai mari din veniturile familiei pe cumpărături;
  • la comercianți, simțim o maturizare prin bugetele tot mai mari și modul în care fac treaba;
  • piața va crește cu 40-50% anul acesta;
  • anul acesta, cosmeticele au fost tot mai căutate, iar aici poți avea o valoare a coșului mai mare;
  • de asemenea, vor crește produsele pentru copii și categoria home&deco;
  • simțim un interes pentru Black Friday mai devreme de această perioadă;
  • testați-vă site-ul înainte de BF, eventual la o rată de 30X, ca să nu aveți surprize.

 

Elisabeta Moraru:

  • Acum, mai mult de 50% din traficul magazinelor online vine din mobile;
  • cred că sunt cam 30% conversii din zona mobilă;
  • cred că sunt industrii în care o aplicație mobilă nu are sens dacă nu este făcută după ultimele standarde;
  • fashion-ul și marketplace-urile se pretează la aplicații mobile mai mult decât alte domenii;
  • românii caută cel mai mult televizoare de Black Friday;
  • se caută mult video, pentru că lumea vrea să se informeze cât mai bine și consideră că prin video pot primi consultanță mai bună.

 

Antonio Eram:

  • La plata cu cardul, magazinul are banii mult mai repede, luați acest lucru în considerare;
  • în România, se fac tranzacții anuale cu Bitcoin de 1 milion de euro.

 

09:55 – 10:05 MARIUS COSTIN (CEO PAYU ROMÂNIA) – ALL ABOUT THE MONEY

  • marius-costinExistă o problemă de încredere între comercianți și clienți, de aceea unii plătesc înainte, alții după ce primesc produsul/serviciul; plățile online sunt un barometru al încrederii;
  • Alegeți parteneri de încredere, cum ar fi TRUSTED.ro;
  • Folosiți o platformă terță de colectare a opiniilor clienților (eventual Opinii de Încredere);
  • Dacă știm să ascultăm, banii ne spun lucruri despre clienții noștri;
  • Modelul de business e ales în funcție de încrederea pe care o au comercianții în el dar și de natura serviciului.

 

10:05 – 10:30 NAKED TRUTH: THE CHALLENGES AND STRENGTHS BEHIND THE UNICORN’S RISE IN E-COMMERCE – OPEN DIALOGUE WITH IULIAN STANCIU, CEO EMAG

  • iulian-stanciuCea mai bună decizie a lui eMAG a fost de a introduce Black Friday în România; cea mai rea cred că tot BF a fost, am creat crize în organizație foarte mari, din punctul de vedere al infrastructurii de IT, al comunicării etc.;
  • Anul acesta, introducem inovativ energia electrică la BF, avem 1.000 de pachete promoționale pe piața liberă a energiei;
  • Deja nu mai este o piață locală, ci regională; avem în România ASOS și AliExpress, de exemplu (deși cei din urmă recurg la metode „neortodoxe” prin nedeclararea valorii produsului expediat;
  • Tehnologia contează foarte mult azi în comerț – vezi Booking.com, Uber etc. – și în alte domenii va produce mari schimbări (chiar și în agricultură, de exemplu);
  • Pentru a rezolva problema încrederii, explicați-le clienților cât mai mult, dar avem o problemă a încrederii în general în societatea noastră; este un proces de durată, chiar de vindecare a societății;
  • Marketplace: informația din ambele direcții este publică, nu cred că este un pericol ca eMAG să vrea să ia locul vreunui comerciant care vinde bine anumite produse; ne putem uita în Google Trends, la InterSport, Decathlon etc.; marketplace-ul crește cu 100% de la an la an.
  • Topul categoriilor la noi e dominat electrocasnicele mari;
  • Peste 100 euro este coșul mediu, pentru că și venitul mediu al oamenilor este în creștere;
  • Rata de retur este de 2%;
  • 25-30% sunt plățile online;
  • mobile-ul este 60% din totalul de trafic.
  • Card on file (salvarea datelor card-ului în contul clientului) este un lucru foarte valoros, poate crește cu 20% volumul de cumpărături anuale ale clientului; clientul poate combina acest lucru cu push notifications și poate cumpăra un produs într-o secundă sau două.

 

10:35 – 11:20 KEYNOTE TALIA WOLF (CONVERSION OPTIMIZATION EXPERT) – HOW TO CREATE ONLINE EXPERIENCES THAT STICK

  • talia-wolfDe fiecare dată când vorbesc la evenimente, aud că oamenii cheltuiesc prea mult pe optimizarea conversiilor și nu văd rezultatele dorite;
  • Metodologia dezvoltată de mine, bazată pe targetarea emoțională, ajută și la dezvoltarea unei relații mai bune dintre comercianți și clienți;
  • Problema adevărată suntem noi, pentru că-i tratăm pe clienți ca pe niște cifre; sunt însă oameni în spatele acelui ecran;
  • Există trei etape ale metodologiei:
    1. Find a leak
    2. Create a new variation
    3. Launch the A/B test.
  • Gândește-te ce te face unic pe tine, de ce să cumpere oamenii de la tine;
  • dar mai întâi trebuie să-i cunoaștem pe consumatori;
  • arată-le care este caracteristica ta unică încă de pe prima pagină.
  • O secundă în plus la încărcarea site-ului vă poate costa o pierdere de 17% în rata de conversie;
  • Oamenii nu sunt interesați de ce le spui, ci de cum îi faci să se simtă;
  • Primul lucru pe care trebuie să-l faceți: vorbiți cu clienții, întrebați de ce au cumpărat produsul, ce problemă rezolvă produsul, dar și cine este modelul lor în viață sau locul preferat pentru vacanțe (astfel vă veți putea segmenta mai bine publicul); apoi vorbiți cu angajații voștri;
  • Cel mai rău lucru pe care să-l faceți este să copiați de la concurenții voștri, mai bine citiți review-urile clienților de pe site-urile competiției;
  • Mai multe despre metodologia bazată targetarea emoțională, pe site-ul Taliei Wolf.

 

12:00 – 12:05 BOGDAN MANOLEA (CO-FOUNDER TRUSTED.RO)

  • bogdan-manoleaCel mai important factor care-l determină pe client este feedback-ul de la alți clienți;
  • Dar unele opinii pot fi neadevărate, glume sau nici nu sunt opinii;
  • Unele opinii pot fi adevărate „opere de artă”;
  • Alte opinii ale clienților pot fi mai bune decât ai scrie tu textele pentru produsele pe care le vinzi;
  • ”Oferta specială GPeC pentru Marca de Încredere TRUSTED.ro

    Susținem sectorul ONG și pentru orice magazin online atestat TRUSTED.ro care sponsorizează un ONG, noi oferim aproape gratuit (doar 10 euro) marca TRUSTED.ro pentru magazinul ONG-ului.În cazul în care nu știați, orice firmă poate să-și redirecționeze cei 20% din impozitul pe profit (în limita a 0.5% din CA) către diverse ONG-uri.

    Pentru mai multe detalii, așteptăm email-urile voastre la adresa contact@trusted.ro”

    ► Ofertă valabilă până la 31.12.2016


 

12:05 – 12:40 STAGE ON FIRE: THE STORY OF SUCCESSFUL ONLINE SHOPS WITH FACTS AND FIGURES – Anna Sliwinska (International Sales & Marketing Manager of ANSWEAR.com), Mihai Pătrașcu (Founder & CEO evoMAG), Monica Cadogan (CEO & Co-Fondator Vivre), Ovidiu Ababei (Online Director Altex & Media Galaxy). Moderator: Raluca Mateiu (CEO InternetCorp)

stage-on-fire-the-story-of-successful-online-shops-with-facts-and-figuresMihai Pătrașcu:

  • Lucrăm cu mai mulți consultanți pentru ne extinde în afara țării, până la finalul anului vom vinde în două țări străine.
  • În 11 ani, ne-am mutat de 4 ori, pentru că cea mai mare problemă a unui magazin online este logistica, iar acum provocarea pentru noi este că nu mai sunt toți angajații în același loc.
  • Nu am reușit însă să dăm drumul la un marketplace, dar vom face acest lucru în ianuarie.

 

Anna Sliwinska:

  • femeile din România cumpără mai multe rochii decât cele din alte țări din zona CEE și sunt mai orientate către brand-uri;
  • plata ramburs este foarte populară în România și peste 8% din plăți se fac online;
  • vom mai lansa brand-uri scumpe aici.
  • bărbații nu petrec mult timp pe site, dar în general termină vizita printr-o achiziție.

 

Monica Cadogan:

  • România răspunde bine la brand-urile autohtone, dar acestea au succes și pe alte piețe;
  • În toate țările în care operăm, oferim retur gratuit.
  • Noi asemănăm BF-ul cu un examen.

 

Ovidiu Ababei:

  • Anul acesta, am observat că tot mai multă lume caută BF;
  • Se fac BF-uri pe sezoane, dar impactul cel mai mare îl are cel tradițional.
  • BF implică o logistică foarte serioasă.
  • Regula noastră: magazinele noastre pot vinde offline orice produs la prețul pe care-l avem online.

 

12:45 – 13:00 MACIEK MIKOŁAJCZAK (BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR CEE RTB HOUSE) – DEEP LEARNING: REACHING BEYOND E-COMMERCE YOU KNOW

  • maciek-mikolajczakVorbind despre inteligența artificială, pot pune pariu că mașinile care se conduc singure vor fi mai multe peste 20 de ani decât cele cu șofer.
  • Puteți introduce datele din experiențele de Black Friday și algoritmul machine learning (ML) poate face previziuni pe termen scurt, dar deep learning (DL) poate lua în considerare KPI și poate ajunge la concluzii mult mai interesante; ambele vă duc către scop, dar DL pe termen lung; DL poate să elimine anumite presupoziții umane pentru că va considera că nu sunt importante.
  • Recomand mecanismul implementat la Shoes.com, bazat pe Sentient Aware; acesta va fi viitorul în următorii ani.
  • Traducerile sunt un alt exemplu de impact pe care DL îl poate avea asupra e-commerce-ului.
  • De asemenea, DL poate ajuta în retargeting (25% mai multe conversii).
  • Aceste strategii sunt foarte potrivite pentru magazinele online mari; magazinele mici pot lucra cu IT-iști și statisticieni.

 

13:05 – 13:20 MUGUR COSMIN FRUNZETTI (CO-FOUNDER & CMO RETARGETING) – COMPUTERS OR HUMAN? WHO IS MORE EFFICIENT IN CRO OPTIMISATION BY MARKETING AUTOMATION?

  • mugur-cosmin-frunzettiCând am pus bazele la Retargeting, primul lucru a fost să întreb dacă putem introduce inteligența artificială.
  • Mașina învață pe măsură ce un client vizitează site-ul și-i oferă tot timpul rezultate mai bune.
  • Noi construim o mașină beta care livrează mesaje standard în funcție de ce a făcut clientul în magazin; văzând aceste mesaje, mi-am dat seama că nu sunt atins emoțional de ele; așa că le-am personalizat un pic, adăugând adresarea în funcție de sex sau de calitatea clientului („Tati, tati”, dacă acel consumator este bărbat și tată, de exemplu);
  • Deep learning nu va putea niciodată să înlocuiască emoția umană, oricât de avansat va fi.

 

14:25 – 14:45 VLAD TĂUȘANCE (CONSULTANT ÎN STRATEGIE & TRAINER ÎN CREATIVITATE APLICATĂ) – CUM SĂ VINZI CULTURĂ ONLINE?

  • vlad-ta%cc%86us%cc%a6anceInternetul este un mediu reactiv și umoral;
  • Barometrul de consum cultural:
    • 58% dintre oameni nu participă la evenimente culturală nici dacă se întâmplă în orașul lor;
    • mulți oameni nici nu știu că se întâmplă evenimente culturale în țară;
    • 44% nu folosesc Internetul în scopuri culturale;
  • Cel mai puțin „gustă” oamenii statisticile, cercetările; apoi, artele spectacolului și literatura; în schimb, se interacționează cu teatrul, filmul, muzica și fotografia. La nivel declarativ însă, cursurile studiile și analizele sunt preferate, apoi fotografia și filmul.
  • Formula de succes = exclusivitate + comunitate + capital social + tracțiune online + oportunități.
  • Capital social crescut au: festivalele de teatru, literatura contemporană, teatrul contemporan.
  • Brand-urile ar trebuie să se „joace” cu playeri din domenii colaterale, ca să-și crească audiența.

 

14:45 – 15:25 STAGE ON FIRE: THE CALM BEFORE… BLACK FRIDAY – Bogdan Colceriu (CEO Frisbo); Cătălin Ciurezu (Director Executiv Mediapost Hit Mail), Ionuț Grossu (Managing Director & Co-founder Service-Return), Lucian Aldescu (CEO DPD România), Roxana Magopeț (Marketing & PR Manager FAN Courier). Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC).

stage-on-fire-the-calm-before-black-fridayRoxana Magopeț:

  • Companiile de curierat din România încearcă să găsească soluții pentru livrarea fără curier; avem în pregătire o soluție cu un jucător important, dar așteptăm să treacă „furtuna” de Black Friday – pilotul va fi în București;
  • a doua soluție e bazată pe lockere, o vom lansa în ianuarie – coletul va fi disponibil 7 zile.
  • În curând vom avea și noi POS-uri mobile pe teren.
  • Fiecare curier al nostru are un carnet de puncte calculate pe mai multe criterii și la sfârșitul lunii tragem linie și analizăm cazurile în care curierul a mințit că a fost la adresă și clientul spune că de fapt nu a fost.

Lucian Aldescu:

  • Lucrăm la acuratețea livrării și sunt sigur că la anul vom putea prezice cu 1 oră termenul livrării.
  • Avem pe teren curieri care au POS mobil, având ca parteneri banca, magazinele online și clienții; dar avem nevoie de acordul magazinelor online pentru a putea încasa banii.
  • Putem afla unde este mereu curierul, dar avem nevoie de ajutorul magazinelor pentru a ne spune despre situațiile în care curierul spune că a fost la destinatar și nu l-a găsit acasă.

Ionuț Grossu:

  • Dorim să oferim service return și online, nu numai offline.
  • Ne integrăm cu retaileri, importatori și distribuitori.
  • Noi putem lucra foarte bine cu magazinele care livrează produse mai puțin voluminoase.

Bogdan Colceriu:

  • Noi am reușit să facem integrarea cu eMag Marketplace, de azi orice comerciant de acolo poate beneficia de serviciile noastre.
  • E-fulfillment-ul este soluția cea mai bună și mai ieftină pentru magazinele mici și medii.

Cătălin Ciurezu:

  • Pe măsură ce aceste servicii apar și se dezvoltă, magazinele se vor focaliza pe vânzări și mai puțin pe after-sales.

 

15:30 – 15:45 ÎN SPATELE ORICĂRUI MAGAZIN ONLINE PUTERNIC STĂ O ECHIPĂ PUTERNICĂ – RALUCA KIȘESCU (CREATIVE BRAND CONSULTANT & PEOPLE MATCHMAKER) în dialog cu RALUCA RADU

  • raluca-kis%cc%a6escu-i%cc%82n-dialog-cu-raluca-raduTot mai multe magazine online se plâng de lipsa resurselor umane.
  • Probabil faptul că managerii nu le acordă încredere angajaților este cea mai importantă problemă.
  • Nu te folosi de angajații tăi ca de niște piese pentru a-ți atinge scopul; arată că ești interesat de succesul tău și fă-i și pe ei să se simtă așa.
  • Într-o echipă mică, este nevoie de training pentru ca oamenii să se simtă motivați și inspirați.
  • Nu le spuneți cum se lucra „pe vremea voastră”;
  • Oamenii nu caută șefi, ci oameni care să-i inspire;
  • Este în regulă să delegi și trebuie să ai încredere în delegat;
  • Trei lucruri pe care le caut când recrutez:
    1. caracterul
    2. aptitudinile
    3. să aibă chef și curiozitate.
  • Susțin ideea de interviu la angajare și de a vedea cât mai mulți oameni, nu cred că e bine să te iei după prima recomandare care ți se face.

 

15:45 – 16:30 KEYNOTE CRAIG SULLIVAN (OPTIMISER OF EVERYTHING) – GROWTH OPTIMISATION AND A/B TESTING FOR A MOBILE WORLD: GETTING IT RIGHT

craig-sullivanTopul problemelor de optimizare:

  1. Responsive-ul nu rezolvă totul: merge bine pe mobil, dar nu pe desktop, de exemplu
  2. Ceea ce vezi pe telefonul sau calculatorul tău nu este ceea ce vede toată lumea
  3. Ai optimizat pentru cea mai slabă experiență: de exemplu încearcă introducerea parolelor, verificarea ortografiei
  4. Customer journey este în mintea ta
  5. Urmărești dispozitive și vizite pe site, nu oameni; ai nevoie de o strategie de urmărire și trebuie să oferi motivații clienților care îndeplinesc anumite sarcini (să-și facă un cont pe site, de exemplu)
  6. Nu mai fi obsedat de rata de conversie! Poate clientul nu este interesat de scopul stabilit de tine, ci de altele pe termen lung.
  7. Doar îți imaginezi contextul. Viitorul pentru mobil este contextul în care se află utilizatorul. Puteți încerca cercetări bazate pe jurnalul de usability, în care utilizatorul își notează experiențele sale cu dispozitivele.
  8. Trebuie să afli cu adevărat ce aparate și câte deține un utilizator.
  9. Site-ul îți merge bine numai pe Wi-Fi.
  10. Uiți că mobilul este folosit și pentru apeluri telefonice.
  11. Nu iei în considerare micile interacțiuni cu dispozitivul mobil: să introducă parola, numărul cărții de credit, adresa exactă etc.
  12. Ai bug-uri în aplicația mobilă sau pe site. Aceste probleme sunt foarte costisitoare.

 

Greșeli frecvente:

  1. Nu e suficient doar să începi să testezi, trebuie să urmezi un plan.
  2. Nu mai copia de la concurenții tăi și nu mai urma orice bune practici.
  3. Crezi că ai o ipoteză.
  4. Nu folosești un calculator de test, nu știi cât timp va dura testul.
  5. Nu integrezi instrumentul de testare cu Analytics.
  6. Fă targetare și segmentare bazate pe layout și design.
  7. Nu înțelegi statisticile.
  8. Ești prea focalizat pe o singură clasă de dispozitive.
  9. Lansezi un test A/B fără asigurarea calității.
  10. Nu evoluezi în urma testelor sau nu înveți din ele.

 

  • Înscrieți-vă pentru acces la Cross Device Optimisation Pack la Profitgrid.io.

 

17:05 – 17:35 STAGE ON FIRE: TURBO-CHARGE YOUR WEBSITE’S UX –  Dan Vîrtopeanu (Managing Partner Breeze Mobile), Doina Vîlceanu (CMO ContentSpeed), Eugen Potlog (UX Expert Conversion), Marius Deak (Founder & CEO Avandor Consumer Profiling), Octavian Dumitrescu (CEO CustomSoft). Moderator: Dorin Boerescu (2Performant).

stage-on-fire-turbo-charge-your-websites-uxDoina Vîlceanu:

  • Nu mai este cazul să fim creativi cu design-ul magazinului online și trebuie să ne ocupăm de experiența utilizatorului; trebuie să respectăm uzanțele în domeniu, de aceea am lansat teme de design pe care le modificăm constant.
  • Poți folosi instrumente gratuite de UX, nu trebuie să investești.

 

Eugen Potlog:

  • UX-ul completează optimizarea ratei de conversie, pentru că te gândești la mai multe aspecte ale părții din spatele achiziției, la procesare.
  • Pentru asta, fie aveți resurse in-house specializate pe UX, fie alocați aceste resurse pe o perioadă de timp.
  • Designerii și programatorii ar trebui să știe UX; dar designerii au un background artistic, asta nu se împacă cu partea de usability.
  • Nu trimite newslettere când trimite toată lume, pentru că vor avea inbox-ul plin în acel moment toți consumatorii.

 

Dan Vîrtopeanu:

  • Dacă nu ai resursele necesare, limitează-te la o experiență rezonabilă. Totul ține de buget, de fapt.

 

Marius Deak:

  • Nu porni site-ul până când nu arată bine totul; dar singurul lucru pe care-l poți face este să scazi prețurile, dacă nu ai alt atu la început.
  • În România, la momentul de față, GPeC oferă, cred, singurul instrument de UX, pentru că jurații se pun în pielea cumpărătorilor și există întâlnirile dintre magazine și jurați.
  • În online-ul românesc nu se întâmplă personalizare.

 

Octavian Dumitrescu:

  • În momentul de față, fiecare magazin online are specificul lui, chiar dacă vinde produse de același tip cu altele.
  • Există principii UX care se pot aplica în mai multe industrii.
  • Nu mai trimitem newslettere când vrem noi, ci când vrea clientul.

 

17:40 – 18:00 ALEXANDRU COSTEA (COUNTRY MANAGER SALESMANAGO MARKETING AUTOMATION) – MARKETING AUTOMATION ȘI BEHAVIORAL PROFILING

  • alexandru-costeaNe focalizăm pe obiective macro, dar uităm comportamentul pe site al utilizatorilor; suntem în era în care putem să vedem ce fac ei în timpul experienței de consumator.
  • Cu SALESmanago, identificăm oamenii și companiile care vizitează site-ul și apoi le urmărim comportamentul online.
  • Din mobile data, putem afla locul unde se află clientul, ba chiar când este în deplasare.
  • Încercăm să creăm o persoană cât mai relevantă pentru segmentul din care face parte.
  • Mai putem afla zilele și orele când este cel mai activ clientul.
  • După toate acestea, creăm niște reguli automatizate. eCommerce NextGen ne ajută în partea de automatizare.

 

18:00 – 18:35 STAGE ON FIRE: CELE MAI FRECVENTE GREȘELI FĂCUTE DE MAGAZINELE ONLINE –  Alexandru Lăpușan (CEO & Founding Partner Zitec), Anabela Luca (Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade.com), Bianca Dăncilă (Managing Director GripAds), Cristian Ignat (Chief Canopyst @Canopy), Doina Vîlceanu (CMO ContentSpeed), Horia Neagu (Digital Marketing Consultant), Lucia Ciucă (Managing Director Quantum Data Science), Mihai Vînătoru (Head of SEO & Managing Partner DWF). Moderator: Andrei Radu (CEO GPeC).

stage-on-fire-cele-mai-frecvente-gres%cc%a6eli-fa%cc%86cute-de-magazinele-onlineLucia Ciucă:

  1. Descrierea produselor este dezamăgitoare + poze neinteresante
  2. Stocul nu este interesant pentru client, ci când va ajunge la el
  3. Lipsa adresării de mulțumiri la plasarea comenzii sau la abonarea la newsletter

 

Mihai Vînătoru:

  1. Conținut duplicat generat de probleme tehnice, incorect canonicalizat
  2. Tratarea incorectă a opțiunilor de filtrare disponibile în site
  3. Implementarea incorectă a versiunii SSL pe site

 

Alexandru Lăpușan: Am anulat o singură comandă de mystery shopping, pentru că celelalte nu au ajuns deloc. Pentru mine a fost un șoc. Poate de aceea avem o rată mare de plată ramburs, poate dacă plăteam cu card-ul era mai eficient.

  1. Produse care nu erau în stoc
  2. Nu dați vina pe alții (pe furnizori de exemplu)
  3. Goana după note în competiție

 

Anabela Luca:

  1. Nu funcționa butonul de adăugat produsul în coș (și după ce am sunat mi s-a spus că nu funcționează de câteva zile)
  2. Produse promovate pe site dar care nu mai sunt pe stoc
  3. Lipsa de user friendliness după plasarea comenzii

 

Bianca Dăncilă:

  1. Viteza foarte mare de încărcare a site-ului
  2. E-mail-ul de confirmare a comenzii nu există
  3. Lipsa încercării de a fideliza clienții

 

Cristian Ignat:

  1. Fiți diferiți de concurenți, faceți să fiți ținuți minte
  2. Spuneți o poveste despre voi clienților, despre brand sau despre produse
  3. Concentrați-vă pe clienții existenți și apoi pe câștigarea de noi clienți

 

Doina Vîlceanu:

  1. Supraaglomerarea site-ului cu conținut, scoateți pe prima pagină cele mai interesante produse
  2. Lipsa confirmării plasării comenzii (sau situații în care primești pe site avertizarea că ai coșul gol imediat după ce ai plasat comanda)
  3. Adună păreri de la clienți, dar nu le inventa

 

Horia Neagu – 3 metode pentru a evita conversiile :-)

  1. Evitați cronicile de produs scrise de clienți, pentru că există riscul ca achizițiile să crească!
  2. Inundați Facebook-ul cu mesaje publicitare despre produsele voastre!
  3. Adoptați mobile UX total diferit de desktop UX!