Școala de Vară de Comerț Electronic GPeC – Ziua 3

Cea de-a treia zi a Scolii de Vara GPeC 2014 a fost focalizata pe eficienta. Am inceput dimineata cu un workshop sustinut de Iulian Padurariu (The Marks) despre modalitatile de crestere a numarului de clienti si a vanzarilor fara bugete de marketing. Am continuat cu workshop-ul lui Ciprian Soleriu (BrainArt) despre solutii de a face mai multi clienti sa apese pe butonul „Cumpara” si am incheiat ziua cu un workshop despre SEO cu Adrian Ichim (Advanced Ideas). Au fost trei abordari diferite si trei solutii care nu implica bugete mari de marketing pentru a creste numarul de clienti si numarul de conversii.

Iata cele mai importante idei din a treia zi a Scolii de Vara GPeC 2014.

Workshop „Low Budgets? Think Habits!” – Iulian Padurariu, Consultant Marketing The Marks

  • Cand ai bugete care nu trec de bariera eficientei, nu va mai ganditi la media, ganditi-va la alte canale.
  • Coerenta in media inseamna sa vii cu un mesaj coerent (ex.: Banca Transilvania si „Zânul“).
  • Trebuie sa faceti mai intai o auto-evaluare, ca sa-i spuneti clientului cine sunteti.
  • Referiri la cartea „Co-opetition” – http://www.provenmodels.com/593/co-opetition/brandenburger-nalebuff
  • Netflix: exemplu de definire a business-ului ca un „painkiller”. Ei au rezolvat problema mersului la centrul de inchirieri video.
  • Daca punem in relatie problema identificata pe piata cu numarul de clienti potentiali, putem avea un business bun. Cei apropiati firmei sunt cei early adopters.

Paduraru

  • Ganditi publicul-tinta ca o comunitate. Acest lucru face parte dintr-un „reality check” al business-ului vostru. Asta nu inseamna ca firma emite un mesaj, ci pune la dispozitia comunitatii o platforma prin care ei comunica cu firma.
  • Referiri la modelul BJ Fogg – http://www.behaviormodel.org/. Modelul spune ca, pentru ca un comportament sa apara, trebuie sa convearga trei elemente:
    • Motivatia
    • Abilitatea
    • Declansatorul
  • Simplitatea schimba comportamentul in comunitate – http://www.theglueproject.com/wp-content/uploads/2012/07/Comm-curve-jpg.jpg
  • Cum pot fi implicati utilizatorii pe platforma, in asa fel incat sa le schimbi comportamentul treptat – https://www.youtube.com/watch?v=_Hys6wBkkds
  • Tipuri de micro-comportamente:
    • de tip „one time”
    • de tip „interval”
    • de tip „continuu” (obiceiuri)
  • Prezentarea lui Iulian si comentarii pe marginea ei – http://padurariu.ro/scoala-de-vara-gpec-2014-2/

Workshop „De ce nu cumpara clientii. Solutii si idei ca sa-i faci sa apese pe butonul de plata” – Ciprian Soleriu, Co-Founder & Business Development Director BrainArt

  • SoleriuCand vrei sa cumperi ceva, costul mersului la magazin nu este vizibil in minte. Cand vezi insa pretul transportului pe site-ul unui magazin online, simti ca mai bine mergi la magazinul fizic.
  • Este bine ca toate costurile si politica de livrare sa fie vizibile pe site. Daca nu sunt costuri exacte, puneti costurile estimative.
  • Nu lasati firmele de curierat sa va omoare afacerea.
  • Doua metode de a-i tine pe clienti in site:
    • personalizarea experientei lor de cumparare
    • captarea adresei lor de e-mail si comunicarea
  • Prima impresie lasata clientului cand intra pe site este foarte importanta.
  • Personalizarea se poate face prin:
    • informatii oferite pe baza a ceea ce a vazut deja
    • continut de calitate
    • site usor de utilizat si navigat
  • Puneti continut audio si video pe site, mai ales pentru modurile in care pot fi folosite produsele.
  • Creeaza descrieri interesante ale produselor. Cucereste-ti clientii cu povesti la persoana a II-a singular. Fa-i sa-si imagineze ca si ei pot folosi produsul.
  • Captarea e-mail-ului se face prin doua strategii (studiu realizat de Luciano Gamberini):
    • Promite-i ceva contra captarii e-mail-ului.
    • Ofera-i ceva, apoi cere-i e-mail-ul.
  • Cum puteti cere e-mail-ul:
    • inscriere in newsletter (atentie la modul in care ii faceti sa accepte sa primeasca oferte!)
    • pop-up la plecarea de pe pagina
    • opt-in boxes pentru informatii de baza
    • carlige (materiale de valoare care ofera motive de a lasa datele de contact): cupon gratuit, sa fie membru intr-o comunitate exclusiva, materiale educationale, transport gratuit etc.
  • Vizitatorii cumpara sub impuls emotional si din cauza unor nevoi inconstiente in proportie de 95%.
  • Cere testimoniale clientilor multumiti. La Amazon, 1 client din 1.300 scrie de bunavoie o recenzie de produs. Aceste texte ofera valoare, cuvinte-cheie pentru SEO.
  • Foloseste mesaje de tipul „ai incredere in noi”, ca sa le inspiri incredere (conform studiului „Li, Fuan and Paul W. Miniard (2006), „On the Potential of Advertising to Facilitate Trust in the Advertised Brand,” Journal of Advertising, 35 (4)”).
  • Da-i ocazia clientului sa-si personalizeze produsul, ofera-i optiuni si extraoptiuni. Exemple: http://www.timbuk2.com/ , http://www.ties.com/ .
  • E bine sa existe niste casete cu explicatii. Clientul vrea rapid lamuriri si detalii despre produse.
  • Fa oferte limitate clare: cat dureaza, in ce constau exact etc.
  • Daca simte ca pretul e mare, scoate in fata testimonialele, ofera-i cupoane de reducere, transport gratuit, livrare mai inceata s.a.m.d.
  • Referiri la teoria familiaritatii a lui Robert Zajonc -http://isites.harvard.edu/fs/docs/icb.topic472736.files/Zajonc.pdf
  • 3 pasi catre checkout este numarul optim si nu trebuie sa apara erori in acest proces.
  • E posibil ca oamenii sa nu aiba incredere in site din diverse cauze: siguranta datelor, oferte de care nu au nevoie, prefera sa cumpere de la branduri mai cunoscute etc. Mentioneaza tot timpul ca procesul de checkout e securizat, pune siglele atestarilor, fa o pagina „Despre noi“ umana (poate si cu scurte bio ale angajatilor).

Workshop SEO – Adrian Ichim, Fondator si Partener Advanced Ideas Romania & UK

  • Acum cinci ani, SEO nu exista sau se facea foarte diferit de cum se face acum. Atunci era bun orice link, din orice tara. Acum Google se uita la context.
  • Pentru ca exista diferente in comportamentele de consum, exista si in cele de cautare. Gandeste-te ce doreste consumatorul.
  • Fa o cercetare atenta de cuvinte cheie chiar si pentru B2B.
  • Ar fi bine sa ai un specialist SEO in firma, pentru ca acum modul de ranking in Google este foarte avansat.
  • Adu valoare in site-ul tau, continut unic sau deosebit. Ofera si altceva decat promovare sau autopromovare.
  • Referiri la algoritmul Google Pigeon -http://www.google.com/technology/pigeonrank.html

Ichim

  • Faceti voi insiva imbunatatiri de baza SEO, de exemplu dati nume si ALT imaginilor, faceti-le unice.
  • Si interfata este importanta la SEO. Faceti elemente de navigare intuitive, incurajati „scanarea” (intelegerea de baza a continutului dintr-o singura privire in pagina), micsorati timpul de incarcare al site-ului.
  • Includeti optiuni de Share in paginile cu continut valoros.
  • Faceti URL-uri descriptive, intuitive.
  • Google nu tine cont numai de link-uri, el identifica persoane si mai ales autoritati in domeniu. Ai sanse mari sa urci in rezultatele cautarii daca scrii sau vinzi de mult timp in acea nisa.
  • Magazinele online trebuie sa aiba certificatul SSL pe intreg site-ul, nu doar in sectiunea de checkout. Google incepe se favorizeze in rank acele site-uri care au acest certificat, insa acest lucru este valabil doar daca acele site-uri chiar au nevoie de https (de exemplu un blog nu are nevoie de acesta).
  • Nu insistati pe tag-uri meta, pentru ca Google nu mai tine cont de ele de mult timp. Aveti grija la „title” si densitate de cuvinte-cheie.
  • Pentru site-uri noi, Google ofera un bonus de autoritate in primele zile, ele pot aparea mai bine decat altele in anumite cautari.
  • Faceti link building intrand in comunitati si discutand despre piata respectiva. Din cand in cand, promovati un produs propriu.
  • Fiecare pagina din site ar trebui sa aiba un link din propriul site si altul de pe un site extern.

—————————————–

GPeC 2014 este un eveniment sustinut deCargusCarrefour OnlineDPDFAN CourierGaranti BankMasterCardMicrosoftOrangeSameDayUISZITEC

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel PartnerParavion.ro

Cu sprijinul2ParaleAdvanced IdeasAgile MediaAlin Dobrin PhotoCasaDeTraduceriECOMpediaEuroWebExtendedflexiLIVEHostwayMarketizatorNew BlackTRUSTED.roVibetraceWebDigitalWhite ImageZeList

Parteneri media220.ro(Ad)HuggerAkceesANISAvocatNetBursaBusiness ReviewBlogal InitiativeBusiness24Business WomanCariereComunicate De PresaeJobsFemei in AfaceriFulvia MeirosuHotnewsIQAdsKiss FMLaptop NewsLumea SEO PPCModern BuyerRomaniaPozitiva.roShopmaniaSoftbinatorSoftLeadStartups.roTech CafeZiare.com

Bloguri partenere: Alex MihaileanuAlin VladAna MateiAnca DumaAndreea StanAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuClaudia TocilaCorina Maria ScheianuCristi DorombachDorin ApavaloaeElena CiricGeorge Hari PopescuIoana BudeanuiYliLavinia BiberiMadalin BlidaruMiruna SiminelOana GreceaOlivian BredaRaluca PopaRazvan AcsenteSabina CornovacSandra ClipeaSorin Rusi.