Adrian Voicu, Easypost: Piața de lockere și soluțiile door-to-locker au destul de multă tracțiune în afară
Piața de servicii de curierat încearcă să țină pasul cu nevoile clienților tot mai ocupați, aflați în deplasări, întâlniri la birou etc. și să vină cu soluții din ce în ce mai inovatoare. Printre ele: livrarea în lockere prin serviciul door-to-locker. Adrian Voicu, Business Development Manager la Easypost a discutat la GPeC Summit despre avantajele acestui sistem pentru magazinele online și pentru consumatori, cât și despre provocările adoptării lui.
Iată mai jos video interviul realizat de Gabriela Bejan și, pe scurt, ideile principale abordate.
- Piața de lockere și soluțiile door-to-locker au tracțiune mai mare în piețele din afară. În Germania există aproximativ 4.000 de astfel de lockere. În țările scandinave, în jur de 40-45% dintre clienți preferă să meargă la poștă sau la un sistem de parcel locker în loc să aștepte coletul acasă.
- În România, serviciul este adoptat mai greu, deoarece consumatorii de la noi sunt puțin mai comozi decât cei din vestul Europei, iar magazinele online mari sunt mai reticente în a implementa ceva într-o platformă custom.
„Schimbarea mentalității clientului român depinde foarte mult, mai ales de administratorii magazinelor online.”
- Easypost ia pachetele din depozitele magazinelor și le depozitează în terminalele proprii, amplasate în 21 de benzinării OMV Petrom din București, cu disponibilitate 24/7 și soluție de plată cash.
- Pentru un magazin online sistemul este avantajos deoarece presupune costuri mai mici, implementarea softului se face rapid printr-un API, iar coletele pot fi urmărite permanent prin tracking AWB.
- În România nu există o infrastructură de curent de medie tensiune îngropată în pământ, ceea ce face ca implementarea unui sistem de livrare cu drone să fie aproape imposibilă.
„E greu de crezut că o livrare cu drone are să se întâmple. Poate doar la nivel de show-off […] un marketplace foarte mare, care-și dorește să facă o campanie de marketing și atât.”
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Official car: Alfa Romeo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin