BonRon facilitează plata online a garanției la reciclarea SGR

[Articol partener] La peste un an de la lansarea Sistemului Garanție-Returnare (SGR), România mai are un drum lung de parcurs până la atingerea obiectivelor de reciclare la nivel național impuse de Uniunea Europeană: 90% până în 2029.

Conform Returo, pentru atingerea acestui obiectiv, sistemul actual de garanție-returnare are nevoie de schimbări legislative pentru a dezvolta și alte forme de colectare a ambalajelor, în afara celor clasice din zona de retail.

In vederea dezvoltării sistemului SGR la nivel național și susținerii și altor forme de reciclare a ambalajelor de către consumatorii din orice colț al țării, în special în afara marilor rețele de retaileri, a apărut aplicația BonRon.

Ce este BonRon? BonRon este aplicația mobilă care ajută consumatorii să încaseze online garanția SGR pentru ambalajele reciclate la aparatele RVM (Reverse Vending Machine) din toată țara și conectate la BonRon. Prin digitalizarea acestui proces pentru consumatorii care au un smartphone și un cont bancar, propriu sau al unui membru din familie, BonRon elimină efortul actual generat în mod recurent la fiecare interacțiune dintre comercianți și consumatori în magazine pentru validarea voucherelor la casă și plata cash a garanției SGR de către comercianți – efort care, pentru magazinele mici și medii, îngreunează fluxul operațiunilor zilnice și le distrage de la activitatea lor de bază.

Cum funcționează BonRon pentru consumatori? Odată ce aplicația BonRon este descărcată pe telefonul mobil, consumatorul își poate crea simplu și rapid un cont de utilizator cu adresa sa de e-mail și un cont IBAN în care dorește să încaseze garanția SGR. După fiecare reciclare, consumatorul primește un voucher de la aparatul RVM la care a reciclat, voucher pe care îl poate scana cu aplicația BonRon oricând până la data de expirare a acestuia. În urma scanării voucherului cu aplicația BonRon, acesta este validat instant de către BonRon, iar consumatorul urmează să încaseze în contul bancar contravaloarea garanției ambalajelor reciclate de la comerciantul operator al aparatului RVM.

Utilizatorii BonRon, în cazul în care au nevoie, pot adresa întrebări chiar din aplicația mobilă și beneficia de suport direct de la comercianții operatori ai RVM-urilor la care au reciclat. În aplicație, utilizatorii pot vizualiza toate voucherele scanate, valide sau invalide, de la toate RVM-urile și statusul plății garanției SGR de către fiecare comerciant la care au reciclat.

Cu BonRon, consumatorii pot recicla la orice comerciant care oferă plata prin BonRon din regiunea lor sau din țară și încasa online garanția SGR, salvând timp.

 

Ce beneficii aduce BonRon comercianților? Dacă ești comerciant și ești înregistrat în sistemul Returo, atunci îți poți conecta RVM-urile la BonRon, indiferent de furnizorii de RVM-uri cu care lucrezi azi sau planifici să lucrezi în viitor – Envipco, RVM Systems sau Tomra. Odată ce te-ai conectat la BonRon, digitalizezi o parte esențială a procesului de reciclare la RVM-urile tale și facilitezi încasarea online a garanției SGR de către clienții tăi:

  • Transferi validarea voucherelor SGR în grija BonRon, aplicația utilizând un mecanism complet de verificare anti-fraudă a voucherelor scanate
  • Ai acces în timp real la fiecare voucher validat sau invalidat de aplicație, alături de detaliile clienților tăi: nume, prenume, e-mail și cont IBAN dorit pentru încasare, valoarea voucherului, numărul și tipul ambalajelor reciclate.
  • Plătești online garanția SGR în contul IBAN furnizat de clientul tău
  • Raportezi corect către Returo și în contabilitatea ta.

Astfel, salvezi numerarul necesar în magazin, salvezi timpul tău și al clienților tăi atunci când nu ai suma exactă pentru plata cash a garanției SGR, fluidizezi traficul în magazin și menții satisfacția clienților tăi. Pe scurt, eficientizezi activitatea SGR de zi cu zi și nu îngreunezi vânzarea și cumpărarea în magazin.

Pentru a simplifica și mai mult rambursarea garanției SGR, comercianții conectați la BonRon au și posibilitatea de a externaliza complet plata online a garanției SGR și suportul aferent clienților lor, către echipa BonRon.

Avantajele create de BonRon pentru sistemul SGR. Astăzi, în afara marilor retaileri, posibilitățile de reciclare și recuperare a garanției SGR sunt reduse, iar obiceiurile populației sunt variate în funcție de localizarea ei geografică și situația în care se află la un moment dat fiecare consumator atunci când dorește să recicleze.

Pe măsură ce tot mai mulți comercianți, respectiv tot mai multe aparate RVM, se înrolează în BonRon la nivel național, consumatorii au posibilitatea și flexibilitatea de a recicla acolo unde le este cel mai la îndemână, mai ușor decât azi, simplu și rapid, fără interacțiuni consumatoare de timp pentru recuperarea garanției SGR, mai ales atunci când se grăbesc și tot ce doresc este să recicleze și să-și vadă de drum.

BonRon este o aplicație dezvoltată de compania IT Smart Systems specializată în proiecte de servicii și produse de transformare digitală la nivel local și global. BonRon a fost lansată la finele anului trecut și adoptată deja de primii comercianți care doresc să eficientizeze reciclarea și plata garanției SGR în operațiunile lor, în regiunea lor geografică. Aplicația BonRon pentru consumatori este disponibilă în Apple Store și Google Play.

Dacă ești comerciant și dorești să afli mai multe despre cum îți poți eficientiza activitatea SGR prin plata online a garanției către clienții tăi, contactează-ne pentru o discuție.

____________________________________

Autor: Alice Anghelea
Growth Revenue, Smart Fintech

Cu un background antreprenorial excelent, construit în jurul motivației clienților pentru schimbare și inovație, Alice are 20 de ani de experiență în stimularea creșterii veniturilor pentru companiile de tehnologie și BPO, de la primele etape până la maturitate, atât pe piețele interne, cât și pe cele internaționale (EMEA, CEE). Ea a contribuit la apariția și creșterea pieței internaționale pentru tehnologia SaaS a managementului forței de muncă a UCMS Group EMEA și serviciile BPO, devenind alternativă relevantă la marii furnizori globali. Ea este membru fondator al primei platforme din Europa pentru agregarea și analiza recenziilor online pentru mărci de consum. Din 2022, Alice s-a alăturat Smart Fintech, principalul laborator de inovare în Open Banking din România, gestionând strategia de lansare pe piață a start-up-ului, într-o abordare orientată către client a soluțiilor inovatoare de Open Banking constituite ca viitorul plăților digitale și a soluțiilor digitale de agregare a datelor financiare din România și CEE.