Strategii de creștere a vânzărilor și a engagementului cu ocazia Valentine’s Day
Fie că este sărbătorit sau acceptat la nivel personal sau nu, de ceva vreme deja, Valentine’s Day se dovedește a fi o oportunitate excelentă pentru branduri si magazine online de a se conecta cu publicul, de a stimula engagementul și de a crește vânzările. La fel cum, de altfel, și Dragobetele a câștigat teren în campaniile de marketing din România. Indiferent ce tip de persoane vizează afacerea ta campaniile creative pot transforma această perioadă într-un succes de marketing – atât printr-un boost de vânzări cât și prin loializare.
Tot urmărind fenomenul în ultimii ani am pus cap la cap câteva sugestii de strategii ce se pot dovedi eficiente în a valorifica la maximum Zilele Îndrăgostiților!
1. Sugestii de cadouri personalizate
Clienții tăi pot fi în pană de idei? Vino în întâmpinarea lor cu sugestii de cadouri adaptate diferitelor tipuri de clienți – pentru parteneri romantici, prieteni, membri ai familiei sau chiar cadouri de tip self-love. Recomandările personalizate ușurează procesul de decizie și cumpărare și cresc satisfacția clienților. Categorii precum „Cadouri pentru el”, „Cadouri pentru ea” sau „Surprize romantice sub 100 RON” pot atrage cumpărătorii indeciși și cresc gradul de încredere că nu vor face alegeri neinspirate.
Desigur, aceste categorii pot fi păstrate pe tot parcursul anului – nu uită, însă, să adaptezi tipul de cadou sugerat în funcție de sezon.
2. Oferte limitate și reduceri rapide
Reducerile exclusive gâdila orgoliul și determina clientul să se simtă bine, să se simtă special: livrare gratuită, pachete promoționale pentru o perioadă limitată, cadouri la o anumită comandă plasată într-un interval dat, etc. Urgența stimulează conversiile – cu cât o ofertă este mai limitată, cu atât crește dorința de cumpărare. FOMO, bată -l vina.
De exemplu, un timer cu numărătoare inversă pe site sau în email-uri pentru a amplifica sentimentul de urgență.
3. Concursuri pe social media
Ce mai prinde in perioada actuala? Concursuri în Social Media (video, musai – sau măcar cu o componentă majoră de video) precum „Împărtășește-ți povestea de dragoste”, „Cea mai romantică declarație”, „Cel mai romantic loc din România” sau „Cea mai frumoasă surpriză de Valentine’s Day” – Nu doar că Social Media e locul perfect unde înflorește vanitatea dar, business wise, concursurile generează conținut creat de utilizatori (UGC) și măresc expunerea organică a brandului. Aveți în vedere să oferiți premii atractive, cum ar fi vouchere de cumpărături, produse gratuite sau experiențe romantice autentice – povestea de dragoste nu se pune pe tavă așa, cu una cu două!
4. Campanii de email marketing cu o notă romantică
În primul rând arată tu că îți iubești clienții și că știi, cât se poate de bine, ce își doresc! (desigur, fără să încalci privacy & GDPR) – istoricul de cumpărături este un punct bun de plecare. Creează email-uri tematice cu subiecte atractive, vizualuri inspiraționale și recomandări personalizate. Știm, Inboxul va fi plin de inimioare în următoarea perioada, pe de altă parte, asta și așteaptă clienții. Cum să nu dai măcar un email legat de iubire? Mai ales că, email marketing-ul rămâne una dintre cele mai eficiente metode de conversie. Folosește conținut dinamic pentru a adapta ofertele în funcție de preferințele și istoricul de cumpărături al clienților.
5. Promovarea experiențelor, nu doar a produselor
În era dominată de tehnologie, attention span mic și consumerism, experiențele și emoțiile trainte în anumite momente rămân mult mai bine întipărite în memorie.Scoate în evidență experiențele – cine romantice, escapade de weekend, sesiuni de spa sau activități creative pentru cupluri. Oamenii își amintesc mai degrabă experiențele decât obiectele, ceea ce creează o legătură emoțională puternică cu brandul tău. Fă-i să se transpună în anumite experiențe și să relaționeze cu anumite emoții. Poți profita să însoțești produsele tale cu vouchere pentru diverse experiențe romantice. Iar dacă în cadrul acestei experiențe au și posibilitatea de a testa/utiliza produsele tale, și mai bine!
6. Sărbătorește toate tipurile de iubire
Nu doar dragostea romantică e ceea ce pune lumea în mișcare și creează emoție. Brandurile se întrec pe sine în a oferi ocazii de a-ți arată dragostea față de animalul de companie, față de sine, față de prieteni.
Găsește o metodă prin care brandul tău poate fi un liant sau poate transmite un mesaj și pentru alte tipuri de iubire. Un mesaj incluziv atrage un public mai larg și generează apreciere din partea comunității.
Cum să eficientizezi campania de Valentine’s Day?
Analizează vânzările și engagement-ul din anii trecuți pentru a-ți personaliza strategia și a analiză vânzările, preferințele clienților, valoarea coșului de cumpărături etc. Analizează și mesajele și acțiunile concurenței și vezi cu se poți fi diferit. Într-un peisaj plin de inimioare și mesaje de dragoste, vezi cum poți ieși în evidență, însă pe placul consumatorilor.
Combină email marketing, social media și experiențele din magazin pentru impact maxim. Dacă ai nevoie de mai multe tehnici de abordare a canalelor Social media, îți recomandăm și cursurile acestea. Poate mai târziu decât zilele îndrăgostiților dar urmează Paștele & alte ocazii de comunicare.
Nu uită că emoțiile vând mai bine decât reducerile. Creează conținut aliniat cu valorile brandului dar care rezonează cu valorile audienței tale în această parioada.
Și pentru că vorbim în termeni de business, Valentine’s Day nu este doar despre romantism – este despre conexiuni autentice cu publicul tău. Și, o ocazie bună de Marketing! Cu strategii creative și bine planificate, poți transformă această sărbătoare într-o oportunitate de creștere și loializare a clienților. Te poți inspira și de aici.
Spor la campanii și să fie iubire!