Cătălin Crețu (Visa Europe): „Plata cu cardul la magazinele online din România a crescut cu 59% în anul 2015”

catalin-cretu-visa-europe-interviu-special-gpec-summit-noiembrie-2015În noiembrie 2015, ne-am întâlnit la GPeC Summit ediția a X-a cu speakeri internaționali de renume și jucători importanți de pe piața de comerț electronic din România. Cătălin Crețu, subregional manager pe România, Croaţia şi Slovenia în cadrul Visa Europe, a fost și de data aceasta prezent la eveniment, unde a participat la un panel și a oferit un interviu special pentru comunitatea GPeC.

Vezi acum interviul video cu Cătălin Crețu sau salvează clipul pe Youtube (watch later)!

Cum a evoluat piața de ecommerce anul acesta

Cătălin Crețu precizează că trazacțiile realizate cu cardurile Visa au crescut în 2015 cu 20-25% față de anul 2014. Ce e interesant de menționat este că am înregistrat o creștere de 59% la plata cu cardul la magazinele online din România, în timp ce plata cu cardul la magazinele din străinătate a crescut doar cu 12%.

Cu toate acestea, ca și în anii trecuți două treimi din volumele tranzacționate cu cardul se întâmplă pe site-urile din străinătate.

Pentru ce se folosește online cardul în România

Prezentăm un mai jos un top oferit de Visa Europe:

1. Plata facturilor online este în continuare pe primul loc atunci când discutăm de plata cu cardul.

2. Categoria travel

3. Categoria telecom, toate serviciile care intră aici

Cum va arată anul 2016

Anul 2016 va înregistra o creștere mult mai mare la plata cu cardul, potrivit lui Cătălin Crețu de Visa Europe. Factorii care vor determina acest lucru: scad comisionale de interchange (vor fi de aproximativ 5 ori mai mici),
crește calitatea serviciilor și încrederea în magazinele online și din ce în ce mai mulți curieri vor avea POS-uri mobile.

Mai multe detalii despre piața de ecommerce din România găsești în interviul video de mai sus, realizat de Sabina Cornovac.


 

GPeC este cel mai important eveniment e-commerce din Romania powered byFAN Courier

Sustinut de: Allpacka, AVON, Commerce Sciences, ContentSpeed, DWFDPD Romania, eMAG, FrisboFulfill.roGaranti Bank, Infinity Trophy, Microsoft Romania, MiniPrixNew Black, NewsMAN, Orange RomaniapaysafecardRetargetingSalesManagoSameDay Courier,  SEO Power SuiteVisa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Official Radio: Kiss FM

Limousine Service: CityLimo

Cu sprijinul: 2Parale, 60 MinutesAdvanced Ideas, Agile Media, Alin Dobrin Photo Graphics, CaracteristicEasyHost, Ecompedia, enRose, EurowebEventLink,HubstoreMarketizator, MemorabiliaSaveur, Silkweb, TeaForte, Trusted,WebDigital, ZeList Monitor

Parteneri media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days,Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri,ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, FNTM, Hotnews, HRBExpert,JurnalulDeAfaceri, IQads, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro,PRBoxPRwave, RBERomania Pozitiva, SEM DaysShopMania, Smark,SMSLinkSoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, The PaypersZiare.com,ZIUA de Constanta

Bloggeri oficiali GPeC 2015: Adrian Orbai / Alin Vlad /Andra ZahariaAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuCorina Maria Scheianu /Cristian Iosub / Cristina ChipuriciElena CiricFulvia MeirosuGeorge Hari PopescuiYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian BredaSabina Cornovac

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreuna istoria e-commerce-ului romanesc


VEZI ȘI ALTE INTERVIURI REALIZATE LA GPeC SUMMIT – NOIEMBRIE 2015: