În campaniile de retargeting, inteligența artificială trebuie dublată și de partea umană | Cătălin Emilian, RTB House

Cătălin Emilian, RTB House - Campanii de retargeting

Vrei să obții trafic, să aduci noi utilizatori sau să convertești? Dacă vrei să vezi rezultate din campaniile tale de retargeting, este important să-ți setezi corect obiectivele.

La GPeC SUMMIT am vorbit despre ce înseamnă retargetare, ce bugete minime lunare trebuie alocate, cross-device retargeting și inteligență artificială pentru personalizarea mesajelor cu Cătălin Emilian, Country Manager RTB House. Descoperă insight-urile în interviul de mai jos.


GPeC: Care este rata de conversie pe care o țintiți pentru business-urile din portofoliu?

Cătălin Emilian: Depinde de specificul magazinului, de industria în care activează. În general, rata de conversie pe care o obținem noi pentru site este superioară mediei canalelor plătite.

Ține foarte mult de cum convertește site-ul în general. Retargetarea lucrează până la urmă cu audiența pe care o ai pe site și utilizatorii urmează aceleași procese de conversie pe care le au pentru toate sursele. Dar depinde de la magazin la magazin.

Există un număr minim lunar de vizite sau de comenzi pe care ar trebui să le aibă un magazin online ca să se orienteze către o soluție de retargeting?

Cătălin Emilian: Algoritmii care optimizează campaniile au nevoie de date pentru a livra rezultate optime. Atunci este nevoie de undeva la un 150.000 de utilizatori pe lună care să viziteze site-ul respectiv și un minim de, nu știu, 2.000-3.000 de comenzi.

Acum depinde foarte mult și de specificul magazinului respectiv. Avem și clienți care au 500 de comenzi pe lună, dar obiectivul lor, sau partea de conversie se întâmplă foarte mult în offline. Există trafic pe site-urile respective, pentru că utilizatorii vin să se informeze, dar ulterior vin în showroom să convertească.

Chiar dacă utilizatorii convertesc în offline, soluția este aplicabilă, pentru că este păcat să nu folosești datele pe care le ai despre preferințele utilizatorilor în momentul în care faci o campanie publicitară și să începi să targetezi in blank. În cazul retargetării știi deja ce-i interesează și e o targetare mult mai eficientă.

Soluția se poate aplica și pentru business-urile online care nu sunt neapărat e-commerce, nu vând ceva neapărat?

Cătălin Emilian: Algoritmii sunt făcuți să optimizeze spre conversie. Chiar dacă nu este să zicem o conversie de tip achiziție, pot să fie conversii.

Este un sistem care funcționează foarte bine pe zona de Classified Ads, unde chiar dacă utilizatorul nu plasează o comandă, ai informații despre ceea ce-l interesează pe el pe site-ul respectiv și ai posibilitatea să îi livrezi un banner personalizat pentru ceea ce caută el.

Ideea principală la zona asta de retargetare este să ai cu ce să-i personalizezi banner-ul, pentru că de aici vine foarte mult din eficiență și să ai posibilitatea să evaluezi probabilitatea de conversie, probabilitatea de click. Și atunci, cu cât volumul de informație pe care-l ai la dispoziție este mai mare, cu cât ai un traseu pe care-l urmează utilizatorul spre conversie, cu atât eficiența canalului este mai mare.

Care ar fi bugetul minimum pe care ar trebui să-l treacă în strategia de marketing un magazin online care ar vrea să apeleze la o soluție de tipul RTB House?

Cătălin Emilian: Bugetul minim lunar este de 6.000 de lei. Și depinde foarte mult de obiectivele pe care le are clientul pe site, ce vrea să obțină din campania respectivă, dacă obiectivele lui sunt de generare trafic, generare utilizatori, cumpărători noi să aducă, să convertească cumpărători noi, sau strict de profitabilitate, obiectiv clar de procent din vânzările generate.

Pentru ca o campanie de promovare să fie de succes spuneai că e important să aveți cât mai multe date pentru ca targetarea să fie cât mai granulară. Ce alte lucruri mai sunt importante, pentru ca rezultatele să fie cele preconizate?

Cătălin Emilian: Este foarte important să știm care sunt obiectivele clientului, pentru că pornim de la ideea că cel mai bine este să ajustezi campania în funcție de ce vrea clientul să obțină și în funcție de stadiul în care este business-ul lui. Nu are rost să te duci cu o campanie bulk. Fiecare client își dorește altceva în afară de vânzări, unde este clar.

În funcție de stadiul business-ului pot să pună mai mult accentul pe zona de cumpărători noi sau să pună accentul pe utilizatorii care nu au o loialitate foarte mare față de ei și atunci să targeteze doar cei care au avut până la un anumit număr de conversii. Și atunci este foarte important să știi ce-și dorește clientul respectiv și care este strategia lui generală de marketing, astfel încât să customizezi și campaniile de retargetare în aceeași direcție.

Cum abordați zona de mobile, care are o amploare foarte mare? Influențează în vreun fel rezultatele dacă faceți retargetare doar pe mobil?

Cătălin Emilian: Urmărim utilizatorii acolo unde sunt ei. În momentul în care utilizatorul preferă telefonul mobil pentru, nu știu, a vizita site-urile, pentru a face achiziții, atunci și noi suntem cu campanii acolo.

Sunteți cross-device, practic.

Cătălin Emilian: Avem și posibilitatea de a face cross-device, asta însemnând să targetezi utilizatorii pe desktop, să zicem, în funcție de comportamentul lor pe care l-au avut pe mobil. Dar partea aceasta momentan nu este foarte populară, pe de-o parte pentru că partea de integrare este mai complicată, mai complexă față de o integrare standard și pentru că tracking-ul ulterior este mult mai greu de realizat. Dar e clar că partea asta de achiziții pe mobil este în creștere și se vede clar și în campaniile noastre că procentul este tot mai mare, cu toate că, poate overall, în momentul ăsta desktop-ul în campaniile de retargetare din sistemul nostru încă are un procent mai mare.

Ce planuri aveți în 2019?

Cătălin Emilian: Pentru 2019 se pune accentul pe o divizie nouă creată în RTB House – AI Marketing Lab. Este o divizie diferită de linia de activitate de retargetare, în care se maximinează partea aceasta de inteligență artificială, de algoritmi. Sunt folosiți și în alte zone de marketing, astfel încât să putem să le oferim clienților și alte servicii suplimentare.

Inteligența artificială trebuie să fie tot timpul dublată și de partea umană. Ne ajută foarte mult în zona de optimizare. Însă input-ul final vine tot de la un om.


Descoperă interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo