BoemUrban, primul fashion marketplace românesc de nișă | Magda Cojanu despre avantajele sellerilor

BoemUrban este primul marketplace din România dedicat producătorilor și sellerilor de vestimentație cu tentă etno, boho chic. Am stat de vorbă cu Magda Cojanu, Founder BoemUrban, despre trecerea de la un business offline la vânzări online și la motivele pentru care a deschis marketplace-ul de nișă. Descoperă avantajele de a deveni furnizor în BoemUrban în interviul de mai jos.


GPeC: Cum ați decis să transformați magazinul online într-un marketplace de fashion?

Magda Cojanu - Fondatoare BoemUrban marketplaceMagda Cojanu: Noi am început magazinul în decembrie 2015. La data aceea nu știam absolut nimic despre comerțul online, pur și simplu am simțit că este următorul pas în business-ul nostru. Noi aveam deja câteva magazine fizice în București, cu produsele proprii, importate de noi. Și am simțit că era momentul pentru a deschide un magazin online.

L-am deschis, a început să funcționeze, probabil că mai mult de norocul începătorului decât de orice alte cunoștințe pe care le aveam sau nu le aveam eu la momentul respectiv și, lucrând, mi-am dat seama cât de greu este de fapt și cât de complicat este să vinzi online. Câte resurse, câte cunoștințe, câte aplicații, tot ce trebuie să știi ca un manager de marketing pentru a vinde online.

Și mi-am dat seama, având și foarte multe cunoștințe și prieteni în domeniul ăsta, mici producători, mici ateliere, proprietari de mici magazine, că și ei ar beneficia de o prezență online, dar, la fel ca și mine, nu au neapărat cunoștințele necesare. Și am zis că, dacă tot am început, aș putea să continuu și să creez un marketplace de care să profite și alte business-uri cam la nivelul nostru de business și mai ales de nișă, noi fiind totuși un magazin de fashion de nișă.

Producem și aducem și promovăm haine, după cum spune și numele, boeme și urbane, care nu sunt neapărat mainstream. Nu comercializăm brand-uri foarte mari cum fac alte site-uri sau alte marketplace-uri.

Cu ce vine nou pe piață BoemUrban față de alte marketplace-uri?

Magda Cojanu: În primul rând suntem un marketplace de nișă, deci avem foarte multe produse boeme, boho chic, hippie, urbane. Deci este un avantaj pentru utilizatorul final, pentru client. Tot pentru client este un beneficiu faptul că ei își pot comanda produse de la mai mulți furnizori, fără a avea un cost suplimentar. Adică, spre exemplu, pot achiziționa produse de la un butic, cum numim noi furnizorii noștri, de la mai multe buticuri și plătesc un singur cost de expediție, pentru că noi livrăm. Toate comenzile se strâng la noi în depozit și pe urmă le livrăm.

Din punctul de vedere al furnizorilor noștri, într-un fel și mărimea cred că-i avantajează. Nefiind un marketplace foarte mare, dar, în același timp, de nișă, produsele lor au o vizibilitate mult mai mare și mai bună decât într-un marketplace cu zeci de mii de produse din toate categoriile, de toate felurile.

În procentul de administrare al magazinelor pe care îl percepem intră foarte multe servicii. Deci toată partea de promovare, transportul către client, returul produselor și noi chiar promovăm brand-urile care ne sunt furnizori, în sensul că nu ascundem, cum fac alte marketplace-uri, cine l-a produs sau de unde este acel produs. Este foarte clar cărui brand, cărui atelier, cărui importator îi aparține produsul respectiv.

Care sunt principalele categorii de produse pe care le vindeți și cum arată clientul BoemUrban?

Magda Cojanu: Vindem ca orice site de fashion gama de produse de fashion: rochii, bluze pentru femei, bărbați. Avem și o mică zonă deco pe care vrem să o creștem. Este tot așa, zonă deco mai cu o tendință etnică. Momentan sunt produse din India, din Nepal. Iar ca o caracteristică a produselor noastre, urmăm partea aceasta boemă, hippie.

Avem foarte multe produse cu broderii, imprimeuri etnice, avem produse de inspirație tradițională chiar și românească. Mergem foarte mult pe materiale naturale, bumbac organic, catifea, vara mergem mult pe mătase, in, bumbac, vâscoză.

Iar clientul nostru este greu de spus, dar presupun că este o persoană deschisă, căreia îi place să călătorească, căreia îi place să viziteze foarte multe locuri din lume, care, de ce nu, se duce la Vama Veche vara, se îmbracă cu șalvari. Vamaioții trecuți de 30 de ani. Vamaioții de stil vechi, ca să zic așa.

Ce planuri și așteptări aveți pentru 2019?

Magda Cojanu: Avem așteptări foarte mari pentru 2019 pentru că am investit foarte mult în această platformă. Este cu adevărat un marketplace, adică fiecare furnizor are propriul lui magazin, își poate administra comenzile, produsele ș.a.m.d. Adică este și o investiție destul de mare și avem și așteptări mai mari.

Vom continua să atragem mai mulți furnizori. Încercăm să contactăm cât mai mulți furnizori care se potrivesc cu noi ca stil, ca idee, ca vibe. Și, în continuare, să ne mulțumim clienții, să aducem cât mai multe produse și să avem produse cât mai pe stilul acesta al nostru de boem urban.


Descoperă interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo