Ce lipseste multor magazine este cultura testarii si optimizarii conversiilor – Ciprian Soleriu, Conversion Academy
GPeC te tine mereu la curent cu ultimele tendinte in materie de marketing digital si optimizarea conversiilor in e-commerce, prin recomandari si interviuri cu cei mai buni specialisti din industrie. Astazi stam de vorba cu Ciprian Soleriu, Co-Founder Brain Art si Author & Trainer Conversion Academy despre cum ne poate ajuta psihologia in cresterea vanzarilor online.
Buna, Ciprian. Echipa GPeC te cunoaste deja de ceva vreme si multe magazine online au avut ocazia sa faca cunostinta cu tine la Scoala de Vara de E-Commerce GPeC 2014. Pentru cititorii nostri care nu au luat inca contact cu tine si ConversionAcademy, spune-ne pe scurt cu ce ajuti magazinele online.
Cu sfaturi de marketing si psihologie, ca sa faca vanzari online, ca prin magie. Acesta este mottoul ConversionAcademy.eu si ca si trainer de vanzari online acestea sunt punctele pe care le dezvolt in articolele, interviurile si materialele pe care le public pe site. Pe langa articolele pe care le public pe site, invit periodic specialisti reputati in marketing online si antreprenori de succes si ii rog sa ne dezvaluie secretele pe care ei le folosesc ca sa isi creasca afacerile, folosind internetul. Reactiile celor care citesc materialele si vad interviurile video sunt suprizator de pozitive, lumea iubeste ceea ce facem acolo si primeste multa valoare pe care o poate aplica ulterior.
Din experienta voastra, cum stau magazinele online Romanesti din punct de vedere al usability si al usurintei de navigare?
Sunt doua categorii mari de magazine: cele care tin pasul cu tot ce se intampla pe pietele mai mature (usability, design, procese de checkout) si alte magazine care par abandonate (si care din acest motiv nu vor putea sa creasca). Ce lipseste inca multor magazine este cultura testarii si optimizarii conversiilor, lucru care pe pietele mature este un must si care incepe incet-incet sa prinda si pe piata romaneasca. Apreciez interesul foarte mare pe care il acorda in ultima vreme magazinele online procesului de educare si sunt foarte bucuros ca exista evenimente cu sute de participanti (cum este si GPeC) care vor sa invete, sa se dezvolte si investesc in viitorul lor, prin educatie continua.
Daca te urmarim, fie ca este vorba despre articole, fie ca este vorba despre prezentari, vom observa ca vorbesti des despre secrete care transforma vizitatorii unui website sau magazin online in clienti. Dintre toate aceste tips and tricks pe care le prezinti, care sunt acelea care ai observat ca sunt cel mai des trecute cu vederea complet de magazinele online din Romania?
Sfatul numarul 1 pe care il ofer de fiecare data tuturor firmelor care doresc sa isi creasca afacerile online este sa isi creeze o comunitate in jurul brandului. Sa investeasca masiv nu in reduceri si promotii, ci in construirea unui public fidel, care sa aiba incredere in brand si care sa sustina dezvoltarea viitoare a companiei.
Am vazut ca folosesti foarte mult inbound marketing in promovarea ta si a serviciilor ConversionAcademy. Crezi ca inbound marketing este viitorul in promovarea e-commerce?
Da, inbound marketingul este esential si este cheia cresterii viitoare atat in ecommerce, cat si in servicii. Vizitatorii sunt asaltati din toate partile de oferte, de reduceri si pentru un magazin online lupta bazata de cel mai mic pret este extenuanta. Este practic imposibil pe termen lung ca un magazin sa creasca, daca marjele de profit sunt afectate de reducerile pe care trebuie sa le faca ca sa tina pasul cu concurenta.
O strategie de inbound marketing care sa porneasca de la ideea de oferire de valoare, urmata de vanzare este de fapt o replicare in modul online a proceselor cognitive de dezvoltare a unei relatii intre 2 persoane in mediu offline. Din punct de vedere psihologic, oamenii vor cumpara de la alti oameni pe care ii cunosc, ii plac si au incredere in ei. Aceste 3 caracteristici esentiale ale vanzarii pot fi obtinute prin construirea unei relatii cu clientii si aceasta relatie poate fi construita doar prin inbound marketing.
Un sfat pe care ai vrea sa il oferi magazinelor online din comunitatea GPeC si pe care nu l-ai impartasit pana acum in prezentarile tale din trecut?
Trucurile si tacticile au o viata limitata. Pentru ca daca aplici azi un truc, maine o sa il aplice si concurenta ta si isi pierde din forta. Ca sa poti sa cresti, ai nevoie de o comunitate pe care sa te bazezi. Investiti efort si resurse pentru a construi un public fidel, pentru a tine legatura cu el intr-un mod non-intruziv si oferiti valoare inainte sa cereti valoare (bani). Rezultatele vor aparea si, cel mai important, se vor mentine pe termen lung.
Vrei sa inveti cum sa iti optimizezi conversiile si sa iti cresti vanzarile in e-commerce? Cei 2 guru internationali in optimizarea conversiilor – André Morys si John Ekman – vin pentru prima oara in Romania la GPeC Summit, 27 Noiembrie 2014. TU te-ai inscris?
—————————————–
GPeC 2014 este un eveniment sustinut de: Cargus; Carrefour Online; DPD; FAN Courier; Garanti Bank; MasterCard; Microsoft; Orange; SameDay; UIS; ZITEC
Recommended Payment Processor Partner: mobilPay
Recommended Travel Partner: Paravion.ro
Radioul oficial: Kiss FM
Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, Agile Media, Alin Dobrin Photo, CasaDeTraduceri, ECOMpedia, EuroWeb, Extended, flexiLIVE, Hostway, Marketizator, New Black, TRUSTED.ro, Vibetrace, WebDigital, White Image, ZeList
Parteneri media: 220.ro, (Ad)Hugger, Akcees, ANIS, AvocatNet, Bursa, Business Review, Blogal Initiative, Business24, Business Woman, Cariere, Comunicate De Presa, eJobs, Femei in Afaceri, Fulvia Meirosu, Hotnews.ro, IQAds, Laptop News, Libertatea, Lumea SEO PPC, Modern Buyer, Ringier, RomaniaPozitiva.ro, Shopmania, Softbinator, SoftLead, Startups.ro, Tech Cafe, Unica, Ziare.com
Bloguri partenere: Alex Mihaileanu, Alin Vlad, Ana Matei, Anca Duma, Andreea Stan, Auras Mihai Geambasu, Blogatu.ro, Carmen Albisteanu, Chinezu, Claudia Tocila, Corina Maria Scheianu, Cristi Dorombach, Dorin Apavaloae, Elena Ciric, George Hari Popescu, Ioana Budeanu, iYli, Lavinia Biberi, Madalin Blidaru, Miruna Siminel, Oana Grecea, Olivian Breda, Raluca Popa, Razvan Acsente, Sabina Cornovac, Sandra Clipea, Sorin Rusi.