Cei mai importanți pași de parcurs pentru un magazin care migrează în online
ContentSpeed, agenție de e-commerce full service cu o experiență de peste 13 ani în comerțul online din România, explică pașii esențiali de care ar trebui să se țină cont atunci când se face trecerea din offline în online.
Când vorbim despre migrarea în online, totul începe atunci când o parte din industria în care activezi începe să fie deja pe internet, iar clientul final cere să cumpere și să aibă acces la produsele tale și prin acest mediu. Magazinul online este e indicat să se înceapă cu un plan de afacere pe cel puțin un an. Acesta ajută mult în raportul cu managementul, furnizorii și cu echipa de proiect.
Conform unui studiu realizat de Google în 2014, 62% din românii fac showrooming, adică merg în magazine ca să vadă produsele dorite și apoi caută online cel mai bun preț. Mai există și webrooming, adică vizitarea site-urilor magazinelor ca să vadă promoțiile sau gama recentă de produse, înainte de a merge fizic pentru a cumpăra (și, implicit, testa). Mai multe detalii despre aceste fenomene găsiți și pe blogul TRUSTED.ro.
Analiza ContentSpeed după un deceniu de activitate în e-commerce:
- un magazin online poate ajunge în top 3 pe nișa lui sau pe piața pe care o țintește după trei ani de la lansare;
- magazinele au identificat un nou public și și-au extins cu succes rețeaua de magazine în regiunea neacoperită:
- chiar dacă magazinul a fost din start online, merită investit într-o prezență offline sub forma unor showroom-uri în mall-uri sau magazine on-spot pentru diverse evenimente;
- brandurile din mall-uri pot atinge prin magazine online zone ale României, unde infrastructura de comerț offline nu este încă dezvoltată și dezvoltarea ar costa mult. Acestea sunt zone care reprezintă pentru unii dintre clienții ContentSpeed până la 25% din vânzări.
Costurile de dezvoltare inițial şi investiţiile în promovare şi mentenanţă în primul an pot varia între 20.000 și 100.000 de euro. Operațiunile în online și implicit costurile acestora depind foarte mult de domeniul de activitate și complexitatea soft-urilor deja implementate, care asigură gestiunea stocurilor, procesarea comenzilor sau livrarea acestora.
Comunicatul oficial emis de Caracteristic poate fi accesat aici (PDF).