Potrivit eMAG, pentru prima oara in Romania, online-ul bate offline-ul de Black Friday 2015

GPeC a stat si va sta in continuare cu ochii pe BlackFriday 2015. Primele cifre oficiale de piata au si aparut din partea leaderului de piata – conform eMAG, peste 60% din valoarea comenzilor electro-IT de Black Friday au fost realizate de clienți în online, pornind de la datele analizate de magazinul online pe parcursul zilei. Vezi mai jos date și de la F64, FashionUp și PC Garage.

Magazinul tău cum s-a descurcat de Black Friday 2015? Lasă un comentariu mai jos sau trimite răspunsul pe adresa echipa @ gpec . ro


 

Tudor Manea, Director General eMAG declara ca: „Este o zi istorică în comerțul online electro-it. Conform datelor noastre, peste 60% dintre cumpărăturile de Black Friday au fost făcute în magazinele online. Clienții au apreciat prețurile mai bune, oferta diversificată și posibilitatea de a returna produsele în 30 de zile. Dacă în mod normal cota uzuală este de 30% pentru on-line, astăzi, de Black Friday, am depășit cu mult acest prag”, declară Tudor Manea, Director General eMAG.

Cifre declarate de eMAG de BlackFriday 2015 pana la acest moment sunt urmatoarele:

  • În premieră, mobile-ul a depășit desktopul, având 51% dintre cele 4,5 milioane de vizite de până la ora 20:00, pe site-ul eMAG;
  • Vârf de 370.000 de clienți simultan pe site;
  • 500.000 de produse comandate;
  • 185 milioane lei este valoarea produselor vândute pe parcursul celor 12 ore de la deschiderea magazinului online;
  • 950 de clienți au comandat 8,5 Kg aur
  • cea mai mare comandă facută vreodată online la eMAG este de 85.590 euro și a fost realizată astăzi pentru Range Rover Sport 4.4 Diesel SDV8 HSE Dynamic Luxor redus cu peste 20.000 euro de la 105.667 euro

Potrivit declaratiilor eMAG, cele mai vândute produse au fost:

  1. 29.000 de televizoare
  2. 22.000 de parfumuri
  3. 18.600 de jucării
  4. 13.400 de laptopuri
  5. 13.000 de plăci, perii și uscătoare de păr
  6. 12.000 de anvelope
  7. 9.000 de frigidere
  8. 2000 de smartwatch-uri
  9. 60 de tone de mâncare pentru animale
Info_eMAG_Black-Friday_2015
Cum a fost la eMAG în ceilalți ani de Black Friday

F64

Campania a inceput pe 20 noiembrie, la ora 00.00, si in prima zi a marcat vanzari totale de 12,5 milioane de lei si 8.100 de comenzi.Cele mai populare produse cumparate de la F64 au fost Nikon D5300, Nikon D3300, Canon 6D, Sony A6000, Canon 700D, Canon SX610, Canon Selphy CP-910 si Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.8G. Campania se deruleaza atat online, pe f64.ro, cat si offline, in magazinul din bulevardul Unirii nr. 45. In total, site-ul magazinului a atras 265.000 de sesiuni cu un varf de 9.000 de vizitatori simultan. Mai mult, au fost livrate vineri circa 1.680 de comenzi, iar in call center au fost preluate 2.550 de apeluri.

Black Friday 2015 continua la F64 atat astazi, sambata, cat si maine, duminica. Offline programul se incheie la ora 18.00, dar online este pana la 24.00.

UPDATE: F64 a publicat un infografic cu datele de la Black Friday 2015. Vezi infograficul complet aici!

Infografic_f64_black_friday_blog_gpec_2

FashionUp

Cel mai scump produs cumparat in prima zi a campaniei a fost un ceas Swiss Eagle de aproximativ 1.500 lei. Cele mai populare perioade au fost intre orele 9-11 si 22-23.

Ziua de vineri a insemnat peste 4.500 de comenzi inregistrate cu 10.000 de produse vandute, iar cele mai populare categorii de produse au fost gentile, cizmele si botinele pentru femei, respectiv ghetele, gecile si ceasurile pentru barbati.

Per total, site-ul FashionUP a fost vizitat in proportie egala mobil si desktop si au fost consemnati peste 250.000 de vizitatori. In ceea ce priveste vanzarile, 40% au venit de pe mobil, iar 15% din ele au fost achitate cu cardul.

Prima zi de Black Friday 2015 a insemnat pentru FashionUP vanzari de aproximativ un milion de lei. Reducerea maxima a fost de 93%, pe cand media reducerilor a fost de aproximativ 60%.

ZorileStore

Pe lista celor mai populare categorii de produse s-au regasit incaltamintea de sezon, cea sport si imbracamintea de sezon.

Varful de trafic pe www.zorilestore.ro s-a inregistrat la putin timp dupa miezul noptii, pe 20 noiembrie cand a debutat campania, iar vineri s-a mentinut constant inca de la primele ore ale diminetii, fiind de 10-12 ori mai ridicat ori fata de o zi normala. Din comenzile inregistrate, aproximativ 60% au provenit de pe desktop, iar restul de pe dispozitivele mobile. Raportul de plata a fost 75% cash si restul prin card.

Mai departe, vom discuta cifrele finale de Black Friday 2015, precum si situatia generala a pietei de e-commerce din Romania, la #GPeC10 24 Noiembrie – Evenimentul Anului in E-Commerce.