ePlan – Sfaturi pentru magazinele online care vor să aibă succes în social media

”Facebook este un mediu rezonabil de publicitate, dar nu este ieftin” – Aceasta este una din ideile care ni s-au părut interesante și pe care le-am notat în timpul discuției dintre Andrei Radu și Alexandru Negrea (Fondator Social Smarts), invitatul din cadrul ediției ePlan de săptămâna aceasta. Cei doi au vorbit despre cum ar trebui să abordeze magazinele online tot ce înseamnă Social Media: bugete, strategii, campanii etc.

Bazându-se pe experiența sa de peste 7 ani în marketing online și comunicare, primul sfat pe care Alex îl oferă firmelor mici, aflate la început, este să nu aibă așteptări mari. Când își setează obiectivele de Social Media, acestea ar trebui să fie în primul rând la curent cu noutățile de pe platformele de socializare, fie TikTok, Instagram, Instagram Reels, Facebook sau Clubhouse.

Aflăm că firmele mici nu ar trebui să livreze același conținut pe Social Media ca marile magazine, ci să își creeze propriul plan și tip de conținut, pentru a se diferenția pe piață.

”Prima mea recomandare ar fi să-ți setezi corect așteptările. Să nu ai așteptări, să livrezi același tip de conținut pe care-l livrează cel mai mare magazin online din România. Și să încerci în primă fază să-și faci foarte bine temele legate de aceste rețele de socializare: ce se întâmplă pe TikTok, ce se întâmplă pe Clubhouse – că astea-s vedetele pe 2021 – ce se întâmplă pe Facebook, Instagram, Instagram TV, ce înseamnă Reels.”

Care este bugetul minim care trebuie investit într-o campanie de online marketing?

Un alt sfat pe care Alex îl dă magazinelor online la început de drum este tot legat de așteptări, însă de data aceasta pe partea de buget.

”Facebook este un mediu rezonabil de publicitate, dar nu este ieftin în sensul ăla, în care te aștepți să bagi 100 de lei și să vinzi produse, fiecare produs costă 500 de euro, și să vinzi 10 cu ăia 100 de lei.

Alex mai dă exemplu de cum funcționează campaniile pe Facebook și de ce e necesară o investiție considerabilă în campaniile de Facebook Ads:

”În primul rând vorbim de niște sisteme care se bazează tot mai mult pe inteligența artificială. Facebook, LinkedIn, Instagram, toate astea au în spate niște mecanisme care învață din momentul în care tu faci prima campanie. Ele încep să învețe despre audiența ta, pentru că tu setezi acolo niște filtre. (…) Facebook începe să învețe despre aceste femei, pe baza filtrelor pe care tu le-ai pus, învață despre ele în relație cu produsele, serviciile tale. (…) Două săptămâni, toate sistemele astea învață câte click-uri se dau în medie, când se întâmplă achiziția, procesul de achiziție – toată povestea, dacă se întâmplă. Ce înseamnă asta? Înseamnă că trebuie să ai un buget cât mai mare, astfel încât Facebook să aibă din ce să învețe.” a explicat Alex Negrea în timpul emisiunii.

Pe parcursul discuției, aflăm de la Alex un exemplu de flow în ceea ce privește campaniile de online marketing – de unde să înceapă magazinele online să își atragă clienți, care este cea mai bună platformă de început și ce tip de conținut este cel mai potrivit pentru promovarea unui business online la început de drum.

Interviul integral cu toate sfaturile pentru promovarea unui e-commerce în social media îl puteți urmări pe site-ul ȘtirilePROTV.ro!