Companiile investesc cu 25% mai mult decât anul trecut în fidelizarea clienților

Companiile din România investesc cu 25% mai mult decât anul trecut în fidelizarea clienților, având bugete între 2.000 de euro și 30.000 de euro în medie, pentru a preveni scăderea vânzărilor, în contexul în care tot mai mulți români devin chibzuiți din cauza inflației crescute se arată într-un comunicat de presa emis ieri de compania de servicii de email & alte soluții de marketing, White Image.

Prin fidelizarea clienților, companiile din România obțin atât o reducere de până la 15% a cheltuielilor de marketing, cât și o creștere a vânzărilor cu 15%-25% de la clienții care sunt parte din programele de loializare. În plus, până la 50% dintre consumatori își pot schimba obiceiurile de achiziție, dacă programul de loializare este comunicat corect. Conform studiilor internaționale, cea mai mare rată de loializare a clienților o au companiile care vând servicii, în special cele de utilități, asigurări și de servicii pentru îngrijire personală, cum sunt cele de cosmetică și fitness se mai arată în materialul emis de companie.

Preluăm mai jos 7 recomandări emise de compania White Image care să vă ajute la conturarea și implementarea strategiei de fidelizare a clienților voștri, în contextul economic pe care îl traversăm:

Recomandări White Image – Cele mai eficiente metode de fidelizare a consumatorilor români în contexul inflației

1. Program de recompense pentru loialitate: un program de recompense pentru loialitate poate fi o modalitate eficientă de a încuraja clienții să revină pentru mai multe achiziții. Aceste programe pot include reduceri, puncte sau alte avantaje pe care clienții le pot obține în funcție de cât de des cumpără.

2. Comunicare eficientă cu clienții: o comunicare eficientă cu clienții poate fi esențială pentru a le reaminti de brand și a le informa despre oferte sau reduceri noi, dar în special pentru a încerca ca firmele să se conecteze cu problemele/interesele manifestate de fiecare client. Astfel, pentru creșterea vânzărilor, companiile pot folosi email-ul sau SMS-ul pentru a transmite mesaje targetate, cât mai individualizate și pentru a încuraja clienții să revină pentru mai multe achiziții.

3. Promovarea valorii și a calității produselor sau serviciilor companiei: în condițiile în care inflația este ridicată, clienții pot fi mai puțin dispuși să cheltuiască bani pe produse sau servicii. Prin urmare, este important ca firmele să le demonstreze că produsele sau serviciile lor sunt de valoare și de calitate superioară în comparație cu cele ale concurenților.

4. Oferte personalizate: în funcție de istoricul achizițiilor, firmele pot crea oferte personalizate pentru clienți care le vor arăta că le cunosc preferințele, interesele, problemele. Aceste oferte personalizate pot include reduceri, promoții sau cadouri.

5. Servicii post-vânzare și suport: o altă modalitate de a încuraja loialitatea clienților este de a oferi servicii post-vânzare și suport excelent. Prin oferirea de asistență și sfaturi pentru produse sau servicii, companiile le pot demonstra clienților că le pasă de satisfacția lor și că își doresc să mențină o relație pe termen lung.

6. Calitatea produselor și a serviciilor: în perioade de inflație ridicată, clienții sunt mai atenți la cheltuieli și sunt mai puțin dispuși să facă achiziții din impuls. Prin urmare, este important ca produsele sau serviciile companiilor să fie de calitate, astfel încât să fidelizeze clienții prin încredere și satisfacție. De aceea, devine esențial să ai o comunicare în care să scoți în evidență cât mai clar toate atuurile produselor sau a serviciilor pe care le comercializezi.

7. Feedback și îmbunătățire continuă: feedback-ul clienților este important în orice perioadă și poate fi o modalitate bună de a identifica și de a remedia problemele în timp util. E important ca firmele să monitorizeze și să își îmbunătățească constant produsele și serviciile, pentru a-și păstra clienții și a atrage alții noi.