ePlan – Logistica în E-Commerce: Drumul spre succes sau eșec
În ediția din 10 Mai a emisiunii ePlan by Știrile ProTV, Andrei Radu (CEO GPeC) a discutat cu Bogdan Colceriu (CEO Frisbo) despre cât de importantă este logistica pentru magazinele online. Cei doi au dezbătut în ce măsură contribuie logistica la dezvoltarea sau la eșecul unui business.
Toate magazinele online fac logistică, însă aceasta nu înseamnă doar expediere și transport. Bogdan Colceriu detaliază:
Când vorbim de logistica unui magazin online ne gândim la următoarele aspecte: depozitare, locul în care marfa care se vinde stă. Transport, ceea ce înseamnă transportul mărfii până la locul în care stă și transportul de la locul în care stă până la clientul final. Și ne referim la ceea ce înseamnă manipulare, adică marfa stă undeva într-un spațiu, fie spațiu propriu, fie externalizat, dar cineva trebuie să o ia de acolo, să o pună în cutiuție, să o ambaleze, să printeze documente, (…) să pună cutiile respective în pungi sau nu, să le lege cu fundă sau nu și astfel să fie predate curierului.
Tot în zona de logistică vorbim și de sistemele care facilitează toate aceste lucruri, și aici sunt nenumărate: de la sisteme a managementului halelor la sisteme de transport. De la burse de transport la sincronizări, soluții de sincronizări a stocurilor.
Tot la logistică ne referim și când vorbim de preluare de retururi, adică acel colet care din păcate a fost returnat.
Timpul de livrare este un element ce depinde de toată această logistică din spatele magazinelor online. Pentru mulți clienți este deal-braker în luarea deciziei de cumpărare, mai ales în condițiile în care în România livrarea a doua zi este un standard.
Însă nu toate magazinele online pot avea succes dacă oferă servicii de livrare a doua zi. Bogdan Colceriu explică:
Nu este tot timpul obligatoriu să fie așa, avem modele de business de succes în România care nu se bazează pe next day delivery, ci livrare într-o săptămână, 10 zile, dar sunt niște produse deosebite pentru care merită să aștepți. Și atunci vorbim de o livrare în timpul optim așteptat de cumpărător.
Bogdan a mai vorbit despre costurile logistice pe care le pot avea magazinele online, cum le pot măsura eficient și ce rol are un e-fulfiller în tot acest proces.
De asemenea, a intrat în detaliu legat de livrările cross-border: cum pot magazinele online din România vine în afara țării, cum pot eficientiza procesul, ce oportunități există și la ce riscuri se pot aștepta în momentul în care intră pe o piață din Europa.
Puteți urmări întreaga emisiune pe pagina de Facebook Știrile ProTV sau pe StirileProTV.ro.