Comportamentul și atitudinea consumatorilor în prag de sărbători (studiu United Media Services)

Într-un studiu realizat de United Media Services referitor la intențiile de achiziție și consum ale clienților în mediul online, se evidențiază câteva tendințe în ceea ce privește perioada imediat următoare, a sărbătorilor de iarnă:

  • 56% dintre Români declară că au început cumpărăturile pentru Crăciun în Noiembrie și chiar mai devreme – cu produsele de îmbrăcăminte și beauty fiind în top categorii
  • Consumatorii caută valoare – în ciuda specificului sezonului, oamenii sunt îngrijorați cu privire la inflație, 3 din 4 declarând că vor fi mai precauți cu cheltuielile de sărbători compartiv cu alți ani (72%)
  • Se așteaptă că brandurile să preia o parte din “povara” inflației prin oferirea de promoții atractive
  • E-commerce-ul a fost deja predefinit ca mod principal de a face cumpărăturile pentru sărbători
  • Incidența comerțului electronic aproape o egalează pe cea a comerțului fizic (76% vs. 83%); confortul și o mai mare varietate de produse sunt principalii factori ce determina preferință pentru comerțul online
  • 31% declară că vor urmări conținut pe platformele online în timpul sărbătorilor de iarnă (cu 11% mai mult decât urmăresc de obicei)
  • Aproximativ 2/3 din români își vor folosi fondurile disponibile pentru cumpărăturile de Sărbători și 2 din 5 se așteaptă să cheltuiască mai mulți bani comparativ cu anul trecut (în special datorită inflației)
  • Principalele surse de informare pentru cumpărăturile de sărbători sunt retailerii în sine, fie prin intermediul website-ului sau prin materialele disponibile în-store.