ePlan – Cum a evoluat piața de food delivery în România

Andrei Radu (CEO GPeC & prezentator ePlan by ȘtirilePROTV) l-a avut săptămâna aceasta invitat pe Alin Șerban, CEO tazz by eMAG. Cei doi au discutat despre trendurile din industria de fast- și food delivery din România și despre evoluția platformei tazz înainte și în timpul pandemiei.

2019 a fost anul în care piața de food delivery din România a început să se formeze. Atât jucătorii de pe piața internațională, cât și cei de pe piața locală, erau în faza incipientă, iar clienții aplicațiilor de food delivery abia înepuseră să se familiarizeze cu acest tip de serviciu.

Piața de food delivery la nivel internațional s-a schimbat cu cel puțin un an înainte de a veni pandemia, când oamenii au realizat că în câteva minute pot să își rezolve necesități foarte rapide atât din punct de vedere al mâncării, cât și alte lucruri”, a spus Alin Șerban.

Începând cu 2020, pandemia și schimbările de comportament impuse de aceasta au accelerat dezvoltarea piețe de fast delivery și food delivery.

La nivel internațional penetrarea food delivery în tot online-ul este undeva la 20-25% în țările civilizate, gen UK. În România suntem într-o fază în care suntem la 10%. Mai e foarte mult loc de creștere. Și asta după pandemie”, a mai precizat CEO-ul tazz.

tazz a câștigat teren începând cu luna Octombrie 2019, după a trecut printr-un proces de rebranding. ”Ne-a dat un boost de vreo 2-3 ani”, completează Alin. În spatele acestei creșteri a stat o echipă bine pregătită, un background de companie de tehnologie și faptul că este o companie locală, cu mai multă flexibilitate în procesul de decizie și o înțelegere mult mai bună a clientului local. Nu în ultimul rând, pandemia a accelerat tot acest proces de dezvoltare.

Pentru fiecare nou colaborator tazz, echipa se implică în procesul de lansare în aplicație – de exemplu, trimit fotografi profesioniști la locațiile restaurantelor pentru a face poze profesionale preparatelor care vor fi listate în meniu. Dar tazz nu mai este doar un food delivery service – chiar dacă peste 50% din venituri sunt aduse din zona de food delivery – ci și un serviciu de livrări rapide și va investi în continuare în dezvoltarea în această direcție.

Cea mai mare provocare rămâne resursa umană. tazz investește în livratorii săi prin programe de courier engagement – cum să meargă cu bicicleta, cu mașina, cum să facă safe driving, cum să aibă grijă de echipament – și îi implică în diverse evenimente interne, pe lângă bonusurile aferente.

Ce presupune conceptul de dark kitchen și ce potențial are tazz pentru a deveni un nou Unicorn românesc? Urmăriți interviul integral pe site-ul ȘtirilePROTV.ro pentru detalii și aflați care este planul de dezvoltare locală și zonală a platformei.