Cum a fost ZIUA 3 la Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2017

Scoala de Vara de E-Commerce GPeC 2017

Școala de Vară GPeC se desfășoară în perioada 23-28 august 2017, într-un peisaj superb de munte din Moeciu de Sus (zona Bran, jud. Brașov), la Family Hotel Arnica***.

În 26 august, participanții au asistat la cursuri despre marketing online, Google Analytics, optimizarea ratei de conversie și producția de conținut multimedia. Iată cele mai importante idei și sfaturi:

Cele mai importante idei și scurte clipuri video de la #ScoalaDeVaraGPeC:

CURS “CELE MAI IMPORTANTE RAPOARTE DIN GOOGLE ANALYTICS ȘI INTERPRETAREA ACESTORA PENTRU A LUA DECIZIILE DE BUSINESS OPTIME“
Liviu Taloi, Co-founder ECOMpedia, Community Manager @GPeC

▷ Cum reușesc să văd eu deciziile de business ce sunt ascunse în Google Analytics?

  • Antrenament: ~5.000 – 8.000 de ore. Sute, mii de rapoarte și de ipoteze.
  • Mă uit la discrepanțe și caut întotdeauna segmentul minim încă profitabil. Cu alte cuvinte, mă uit la cifre mari, cu diferențe notabile, unde deciziile de business aduc repede câștiguri mari. Nu mă uit la segmente foarte granulare, foarte mici.
  • Întotdeauna întreb care e structura costurilor pentru eforturile de marketing. Unde își face acum promovarea, unde are costuri cu business-ul online. Mă voi duce să verific și să optimizez în principal aceste direcții, nu altele.
  • Emit ipoteze, dacă vei reduce costul la campania adwords x-ulescu atunci se poate întâmplă asta.

Checklist instalare Google Analytics (GA-1)

  1. [opțional] Instalăm Google Tag Manager (GTM)
  2. Instalăm Google Universal Analytics UA (analytics.js)
  3. Punem filtre de excludere a IP-ului companiei noastre
  4. Punem string-ul de căutare internă pentru produse în Site Search
  5. Verificăm punctul 2 cu Google Tag Assistant, WASP, Page Source
  6. Legăm Analytics cu Adwords, Adsense, Search Console + liste RM
  7. [opțional] Putem importa și alte costuri În UA
  8. Setăm GOAL-uri  (comandă) cu funnel-uri (CRO)
  9. Marcăm campaniile externe folosind Google URL builder
  10. Verificăm 8 și 9 in GA cu Real Time
  11. Punem tracking-ul de ecommerce standard (ROI)
  12. Setăm evenimente pe acțiunile principale din site, micro-conversii
  13. Verificăm 11 cu lista de comenzi și raportul tranzacțiilor
  14. Punem schema de Enhanced Ecommerce (Mktg Produs – Intern)
  15. Verificăm 14 cu lista comenzi, tranzacții, rapoarte EE
  16. [opțional] Implementăm custom dimensions & custom metrics

Despre GOAL:

  • Setăm un GOAL ca să măsurăm un OBIECTIV de BUSINESS
  • GOAL = în general, afișarea unei PAGINI în site, cand user-ul vizitează PAGINA X, noi trebuie să știm acel URL al paginii
  • FUNNEL = pașii pe care-i face clientul ca să ajungă la pagina respectivă

Indicatori financiari importanți:

  • Profitul = Venituri – Costuri  (în lei, dolari, euro)
  • Marginea % = 100 * (Venituri – Costuri) / Venituri
  • Margine Netă (scazi toate costurile posibile și imposibile)
  • Margine Calculată  (MC)= o convenție, scazi costurile de regie, costurile operaționale și cele ale mărfii, fără a scădea însă costurile de marketing la care de fapt faci referire în alte formule (ROI, RoAS)
  • ROI % = 100 * (MC – Costuri) / Costuri pentru calculele noastre de eficiență a campaniilor de mktg
  • RoAS % = 100 * Venituri / Costuri, în tabelul din GA, unde Venituri = cifră de afaceri, costuri = costul campaniei de mktg.

CURS “CONȚINUT MULTIMEDIA PROPRIU PENTRU MAGAZINUL ONLINE. HOW IT’S MADE“
Marian Hurducaș, Manager & Founder Necktie Agency

▷AdBlocker a apărut pentru că este conținut prea mult și prea prost.
▷Fă targetarea după vârstă, comportamente și interese.
▷Tipuri de conținut multimedia: pentru utilizatorii de nivel normal, micro-conținut, profesional; text, fotografie, video (live sau înregistrat), GIF-uri animate, audio.

▷Caracteristici ale conținutului multimedia online:

  • prietenos cu suportul tehnic pentru clienți
  • indexat în motoarele de căutare
  • să aibă audiență în rețelele sociale
  • să fie implicare în social media

▷Produceți conținut care să accepte reclame sau să poată fi folosit ca reclamă (regula: 20% text).
Youtube este ideal pentru: vlogging, tutoriale, recenzii, “cum se face”.
Aparatură recomandată: smartphone (cel puțin nivel 2015), aparat foto DSLR + microfon extern, trepied, cameră de acțiune, set de lumini calde și reci, mini-dronă, cutie de fotografiat produse. De asemenea, învață și documentează-te!
▷Etape:

  1. publicare / promovare încrucișată;
  2. monitorizare (așteaptă aprox. 48 de ore);
  3. boost.

▷Calitatea este subiectivă, nu poate fi măsurată; relevanța poate fi calculată; dacă are rezultate, nu e neapărat un material de calitate, ci este unul eficient.
▷Publicul trebuie sedus, nu convins, prostit, momit. Trebuie să ai FANI, nu clienți!


CURS “GROWTH HACKING & OPTIMIZAREA RATEI DE CONVERSIE“
Valentin Radu, Founder Omniconvert

▷Curs gratuit de e-commerce growth (10 episoade): https://www.omniconvert.com/eCommerce-growth-course

▷Matricea de creștere (instrument gratuit): http://resources.omniconvert.com/ecommerce-growth-matrix

▷16 studii de caz: https://www.omniconvert.com/optimization-case-studies

Iată cele mai importante slide-uri din prezentarea lui Valentin Radu:


După-amiaza a fost dedicată exercițiilor practice pe echipe: crearea unei campanii de marketing online și identificarea problemelor majore de UX ale unui magazin online.


GPeC 2017, ediția de 12 ani, este un eveniment Powered by FAN Courier.

Susținut de: Banca Transilvania, Bright Agency, Creadiv, CRITEO, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, GLAMI, Mastercard, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, PayU, QeOPS, RTB House, TargetWeb

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour România

Brought to you by: Orange

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Official Radio: Kiss FM

Apa Oficială GPeC: Aqua Carpatica

Limousine Service: CityLimo

Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Carmen Albișteanu, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Sabina Cornovac

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta