Cum să folosești Instagram să vinzi online

Știai că +500 milioane de conturi de Instagram sunt active în fiecare zi, iar 90% dintre acestea urmăresc cel puțin o pagină de business? Utilizatorii folosesc Instagram pentru a găsi surse de inspirație și a descoperi lucruri noi, interesante, care îi pasionează, iar asta include conținut publicat de branduri și de afaceri fie ele online sau offline.

Mari sau mici, magazinele online din România au început să fie prezente tot mai mult pe Instagram, vizând diverse tipuri de obiective de business de la creșterea notorietății brandului, generare de vânzări online sau în magazinele fizice, la descărcarea de aplicații sau generarea de lead-uri relevante (abonare la newsletter, completare de formulare, solicitare de oferte).

In general, oamenii intră pe Instagram pentru a fi inspirați și pentru a descoperi lucruri care îi pasionează. Astfel, dacă ești un magazin online care aspiră la o prezență online consistentă în Instagram, e important să practici 3 lucruri:

✓ Conectează pasiunile. Atinge pasiunile potențialilor tăi clienți pentru a crea relații mai profunde cu afacerea ta online. Postează zilnic conținut valoros și folosește hashtag-uri interesante (undeva între 5-9 hashtag-uri adaptate temei postării). Cele mai utilizate hashtag-uri generice din Instagram sunt: #love, #instagood, #photooftheday, #fashion, #beautiful, #happy.

Focusează-te pe vizualizarea de senzații și emoții. Spune-ți povestea pe Instagram folosind instrumente creative unice și formate imersive care inspiră. Nu uita că video-ul este și anul acesta regele content-ului în social media așa că nu ezita să îl folosești.

✓ Creează legături. Conectează-te cu clienții noi și întărește relația cu cei existenți dincolo de vânzare.

Instagram Shopping 

Cea mai mare provocare pentru tine, ca magazin online, este să determini utilizatorii să-și transforme comportamentul online și să treacă de la etapa de awareness (de descoperire, informare) la cea de cumpărare. Pentru asta, îți recomandăm să folosești reclame atractive, relevante, subtile, non-agresive și cu call-to-action integrat. 

Până acum câțiva ani, clienții luau decizia de cumpărare în funcție de preț și alte câteva elemente de comparare a ofertelor (funcționalități, servicii, disponibilitate etc). Astăzi, ceea ce vinde e emoția pe care o trezești în clienții tăi. Dacă o obții, reușești să-ți vinzi produsele în mod sigur și rapid. În spatele oricărei decizii de cumpărare online, stă o emoție. Așadar, transpune in imagini senzaţii şi emoţii și clienții tăi vor fi cuceriți. Valorifică produsul sau serviciul pe care-l vinzi prin imagini sau videouri care îl fac pe utilizator să simtă acea emoție și să scoată cardul din portmoneu.

Drept urmare, Instagram nu mai este doar o platformă de social media focusată pe awareness, ci a devenit treptat un loc de shopping. Mai exact din martie 2017, marile branduri din eCommerce au început să creeze campanii de shopping pentru a-i determina pe utilizatori să achiziționeze produsele dorite direct din interfața platformei. Urmează și tu acest trend alegând ce ți se potrivește din strategiile de mai jos:

Postări Shoppable 

Instagram Shopping îți permite ție, ca afacere, să etichetezi produsele direct în postările tale din feed, pentru a facilita descoperirea, vizionarea și achiziția acestora. Aceste tipuri de postări shoppable pot fi folosite ca reclame în campaniile de digital marketing, pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori și pentru a-ți crește astfel vânzările.

Scopul Instagram Shopping este să te ajute să vinzi direct în platformă. Mecanismul este foarte simplu: utilizatorii dau click pe postare, li se afișează tag-urile produselor tale, intră pe produsul interesat și îl pot cumpăra simplu și rapid. 

Tot ce ai nevoie pentru a crea postări și reclame shoppable este:

✓ să ai cont de Instagram upgradat la categoria business. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să-ți creezi un cont de Instagram de business pentru a oferi utilizatorilor tăi mai multe informații despre produsele și serviciile oferite. Contul de business are avantajul că oferă statistici despre story-uri, postări și urmăritori și-ți dă posibilitatea să-ți cunoști mai bine audiența și să-ți creezi astfel o strategie de marketing online adaptată nevoilor publicului tău țintă. 

✓ să legi contul de Instagram de pagina de Facebook a business-ului tău

să-ți creezi un catalog de produse în Business Manager. Contul de Business Manager este foarte important pentru activarea Instagram Shopping. Catalogul de produse importat prin feed este esențial, deoarece pe baza acestuia poți eticheta produsele în postări.

să etichetezi produsele în postările tale și să creezi conținut cât mai atractiv. 

Link-uri shoppable în Stories

Poți folosi Instagram Stories pentru a-ți promova oferte punctuale, cadourile oferite (give-aways), concursuri sau pentru a afișa reclame video cu produsele tale. Fiind scurte, temporare și atrăgătoare, story-urile sunt ideale pentru magazinele online deoarece îi fac pe utilizatori să interacționeze și să acționeze mai ales de când a aparut posibilitatea de a pune link-uri de shopping în story-uri care trimit utilizatorii direct pe site (în cazul conturilor de business cu peste 10.000 de urmăritori).  Dacă ai depășit acest număr de urmăritori/followers, încearcă shoppable links cu încredere, rezultatul va fi pe măsură.

Pe final, te lăsăm cu 4 tips & tricks pentru a avea un cont de Instagram de succes pentru magazinul tău online:

  • Less is more. Studiile arată că 75% dintre utilizatorii de Instagram fac achiziții online sub influența conținutului generat de această platformă socială. Așa că ține minte: cu cât reclamele tale sunt mai succinte și pasii de cumparare mai simpli și mai clari, cu atât mai mare rata de conversie. Vânzările pot crește și prin promovarea de discount-uri atractive sau oferte limitate afișate în prima parte a textelor reclamelor. Testează și tu!
  • Blend-in content. Instagramul este mai puțin invadat de reclame decât Facebook-ul, de aceea, iti recomandam o strategie de marketing axată pe reclame care “nu par a fi reclame”. Tot ce trebuie să faci este să creezi conținut de calitate, care să se integreze subtil printre postările organice. Evita reclamele agresive, nu vor avea impactul dorit, din contra. Fiind o rețea de socializare aflată în trend ascendent, axată pe oferirea de experiențe cu un puternic caracter vizual, este vital ca brandul tău să se diferențieze de alte branduri, să-și spună povestea folosind fotografii, clipuri video și texte captivante. Exprimă-ți originalitatea, ceea ce te face unic și vorbește-i publicului tău în imagini.
  • Cunoaște-ți audiența. Să îți cunoști audiența și să ai o poziționare bună față de aceasta pot determina performanța campaniilor tale în Instagram. Analizează și testează insight-urile despre audiența ta, atât din Instagram, cât și din Google Analytics, pentru a înțelege comportamente, interese, predispoziții și integrează-le în strategia ta de promovare. Asimilează datele în ce postezi, cand postezi și cu ce intenție și nu uita cui îi adresezi mesajul principal, fiecăruia dintre noi ne place să ne simțim speciali și brandurile sa ne vorbească numai nouă.
  • Shopping. Folosește Instagram Shopping pentru a-ți vinde produsele atât prin metode gratuite, cât și plătite. Construiește-ți o comunitate, vinde produse direct din platformă, dar nu doar produse, ci mai degrabă experiențe, emoții.

În concluzie, ca să ai o campanie de marketing performantă în Instagram ai grijă să-ți construiești o strategie clară, un obiectiv de urmat, să-ți cunoști audiența și să creezi conținut de calitate, interesant, atractiv, generator de emoție, să testezi o serie de texte, call-to-actions,  să testezi tipuri diferite de conținut (poze, bannere, video) și să ajustezi ingredientele pentru a obține cea mai bună rețetă pentru brandul tău. Succes și inspirație!

 


Anabela Luca

Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade

Anabela Luca este Managing Director și Online Marketing Consultant la adLemonade, agenție de Performance Marketing, Google Premier Partner.
Anabela are o experiență de peste 10 ani în construirea de strategii și administrarea campaniilor de Pay Per Click (Google Ads, Facebook Ads, Linkedin etc.), livrând rezultate aliniate cu obiectivele de business ale clienților. În ultimii 3 ani, agenția adLemonade e focusată pe creșterea brandurilor românești în spațiul internațional, susținând atât prin traininguri dedicate, cât și prin strategii eficiente de PPC o prezență activă și profitabilă a business-urilor românești pe piața globală. Anabela e pasionată de digital și contribuie activ la educarea pieței în cele peste 150 de training-uri și prezentări, fiind trainer certificat Google din 2013. Alături de echipa valoroasă din agenție, a crescut performanța în digital pentru peste 300 de branduri dintre care se disting Enel România, Flanco, Catena, Deichmann, Continental Automotive sau Jolidon.


Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!