ePlan – Despre e-commerce în pandemie

Cum a fost gestionată piața de e-commerce din România în timpul pandemiei aflăm în această ediție ePlan by Știrile ProTV în cadrul discuției dintre Andrei Radu, CEO GPeC și invitatul său, Florin Filote, VP eMAG Makretplace.

Pandemia a produs un avans de 2-3 ani în sectorul de e-commerce din România, iar asta s-a observat în adopția accelerată a cumpărăturilor online. Florin Filote menționează că această accelerare vine din două direcții: pe de o parte de la retailerii care nu aveau prezență offline și au fost forțați să migreze către online, iar pe de altă parte de interesul crescut al populației pentru cumpărăturile online, după ce au descoperit că procesul este simplu și economisesc timp.

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare al clienților din eMAG Marketiplace, Florin punctează două elemente care s-au dezvoltat accelerat în timpul pandemiei:

Consolidarea mai multor categorii de produse în același coș – consumatorii își doresc să găsească o gamă variată de produse în același loc.

Livrarea simplă și rapidă – clienții își doresc să aibă la dispoziție mai multe metode de livrare (în acest sens, eMAG a creat programul Genius EasyBox pentru selleri) și au început să opteze din ce în ce mai mult pentru livrarea la lockere.

”Am ajuns la peste 2000 de lockere instalate și continuăm instalarea de lockere împreună cu colegii noștri de la Sameday. Faptul că îți poți ridica produsul de la locker în perioada de timp pe care ți-o dorești, în funcție de programul pe care tu îl ai. Pe de altă parte, simplitatea procesului de retur și prin care, dacă ai cardul salvat în aplicație și dacă faci retur în locker, primești banii înapoi în 30 de minute.” detaliază Florin.

Din punct de vedere al timpului de livrare, România este o piață atipică. Românii au fost învățați că livrarea rapidă este un standard de care pot beneficia la prețuri mult mai mici comparativ cu ceea ce se practică în afara țării. ”Este clar că în e-commerce nu mai putem vorbi de o livrare standard. Elementul principal pe care trebuie să îl aducă e-commerce-ul este simplitatea, conveniența și rapiditatea în livrare” a mai adăugat Vicepreședintele eMAG Marketplace.

Aflați în cadrul emisiunii unde se situează România din punct de vedere al digitalizării și oportunitățile pe care le au comercianții online în platforma eMAG Marketplace. Urmăriți întreaga discuție pe site-ul StirileProTV.ro!