Cum să folosești programele de loializare a clienților într-o lume fără cookie-uri

Articolul „How to use loyalty data in a cookieless future” abordează schimbările majore în marketingul online în contextul eliminării cookie-urilor de urmărire și propune strategii pentru branduri de a se adapta și profita de această schimbare.

Pe fondul inițiativelor antitracking și a reglementărilor tot mai restrictive din partea giganților tehnologici precum Apple, Google și Mozilla, se preconizează o schimbare semnificativă. Google, cu o cotă de piață de 65%, intenționează să elimine cookie-urile  terțe până la sfârșitul anului 2024. Acest demers, susținut și de alte browsere, va afecta drastic modul în care marketerii se conectează și interacționează cu consumatorii.

Cu toate acestea, acest moment de tranziție oferă brandurilor oportunitatea de a se concentra asupra construirii de date de tip zero și first-party. Articolul sugerează că programele de loialitate reprezintă o sursă excelentă de date first-party, iar brandurile care le implementează corect le pot folosi ca adevărate instrumente de înțelegere a clienților, trecând de la modelele bazate pe asemănări la publicitatea bazată pe context.

În continuare, articolul acoperă:

  1. Semnificația unui viitor fără cookie-uri
  2. Cum brandurile pot utiliza programele de loialitate pentru a dezvolta strategii bazate pe datele de tip zero și first-party
  3. Gestionați datele într-o lume fără cookie-uri
  4. Cum să începeți să utilizați datele de loialitate

Articolul subliniază că programele de loialitate reprezintă una dintre cele mai bune modalități pentru branduri de se conecta cu consumatorii și de a personaliza experiențele, mai ales că aceștia sunt dispuși să împărtășească datele lor în schimbul unor avantaje, cum ar fi oferte speciale sau promoții personalizate.

Se evidențiază, de asemenea, importanța gestionării datelor într-o lume fără cookie-uri, sugerând utilizarea unui Customer Data Platform (CDP) pentru colectarea și unificarea datelor de clienți.

Articolul se încheie cu sfaturi practice pentru branduri privind colectarea datelor din programele de loialitate și își îndeamnă cititorii să înceapă acum să-și definească și să-și implementeze strategiile, având în vedere că eliminarea cookie-urilor va avea loc peste un an.