Modelul de creștere SEO pentru eCommerce (2): Implementarea SEO Avansat în magazin

Spuneam în articolul trecut despre cum automatizezi optimizarea magazinului tău online că atunci când ai un portofoliu mare de produse și resurse limitate, partea de optimizare onsite se transformă în Everest. Să faci manual meta titluri, meta descrieri și descrieri de pagini pentru fiecare… e un proces care pare infinit. În acest punct intervine automatizarea. Cu instrumentele pe care platforma Gomag ți le pune la dispoziție, lucrurile se pot rezolva mai ușor și mai puțin costisitor decât ți-ai imagina. SEO Avansat este o aplicație dezvoltată inhouse la Gomag care îți permite să intervii automat în componenta de optimizare onsite, folosind inclusiv variabile pentru personalizare.

Implementarea SEO Avansat în magazin

#1. Dă click pe Gomag Apps din dashboard-ul magazinului tău și caută SEO Avansat folosind căsuța de căutare internă. 

După selectarea aplicației, pentru a o activa trimite un email către echipa de support Gomag (declanșat automat la click pe Activează).

Echipa Gomag se ocupă rapid de activare. Apoi, mergi în secțiunea Module, unde vei descoperi o nouă opțiune, pentru SEO Avansat.

Pentru a o folosi, practic, creezi reguli. Pe baza acestor reguli platforma îți optimizează automat anumite porțiuni din site, indicate de tine prin setările făcute în aplicație.

#2. Alege dacă faci optimizări de folosit în Categorii (Listări produse) sau în Produse (Detaliu produs).

Ambele metode conțin 2 tab-uri pe care le completezi conform strategiei tale. Trebuie să gândești următoarele lucruri:

1. Scenariul de folosire a optimizării 

Începe de la ce pagini sau mărci vor fi afectate de optimizarea pe care vrei să o faci: o anumită categorie? Toate? O anumită pagină? Toate paginile de produs? O anumită marcă?

2. Textul standard 

Textele standard sunt texte care au sens, indiferent ce conțin variabilele care le personalizează. Practic, sunt textele care apar peste tot unde se aplică regula creată de tine, ce sunt personalizate avansat folosind variabilele.

3. Ce variabile vei folosi 

Acestea sunt cuvinte sau expresii ce se completează automat în funcție de ce există pe site: nume de categorii, prețuri, filtre, anumite atribute etc

Variabilele personalizează textul standard, făcându-l să fie diferit în fiecare pagină și relevant pentru clienți și roboții motoarelor de căutare.

Iată un exemplu de meta titlu pe care îl poți folosi în listare produse (categorii): 

Cumpără online [$name], începând de la [$productMinPrice]

        ↑                 ↑

Text standard     variabilă    Text standard       variabilă 

A. Optimizări pentru Listare produse

Pe lângă Meta descriere sau alte meta tags,în tab-ul Generalități, ai în plus căsuțe de completat pentru descrierea de pagină.

E un câmp pentru conținutul din pagină, pe post de descriere a categoriei, dar poți completa și o descriere secundară, ce vine afișată SUB lista produselor din categorie, nu deasupra listării. 

(Ține strict de tine dacă vrei să ai un conținut mai lung, care să includă, de ex., topic clusters cu bucăți de text în format FAQ sau scenarii diverse de căutare legate de produsele din categorie).

În tab-ul Opțiuni, poți stabili dacă optimizarea să suprascrie optimizările făcute manual în paginile de categorie pe care le-ai făcut înainte, sau să se aplice doar acolo unde nu există încă optimizări.

Tot aici alegi pagina sau paginile (ții apăsată tasta Control și selectezi paginile dorite) în care să se aplice regula, precum și mărcile pentru care se aplică regulă.

Regula devine activă doar dacă specifici asta Activ > Da sau Nu. Nu uita să o salvezi.

B. Optimizări pentru Detaliu produs

Aici faci optimizările strict pentru paginile de produse. 

În tab-ul Generalități trebuie să completezi doar formulele pentru Meta Titlu, Meta descriere și H1, folosind un text standard și variabile (despre care am discutat mai sus).

Poți avea optimizări diferite în funcție de categorii, dacă specifici asta din tab-ul Opțiuni.

Apoi, la fel ca la optimizările pentru listări, alege dacă regula este activă sau nu, și dacă va suprascrie setările SEO standard sau nu. Din nou, nu uita să salvezi.

Adevărul e că e foarte simplu să faci optimizările prin aplicația SEO Avansat. Ceea ce e mai complicat e să creezi texte standard relevante, care să funcționeze eficient împreună cu variabilele.

Tips & tricks pentru optimizare pe pilot automat

Idei pentru optimizare Meta Titlu cu SEO Avansat

  • Include un call-to-action: cumpără, alege, descoperă, comandă sau alt verb relevant la diateza activă. 
  • Încearcă să incluzi un element distinctiv de tip număr, cum ar fi cel mai mic preț, numărul de telefon sau WhatsApp, numărul de produse disponibile sau numărul de clienți mulțumiți.
  • Limitează lungimea la max. 120 de caractere, astfel încât să se afișeze ok și pe mobil.

Idei pentru optimizare Meta Descriere cu SEO Avansat

  • Deși Google nu preia întotdeauna meta descrierea așa cum o furnizezi tu, e indicat să o completezi!
  • Folosește limbajul utilizatorilor când alegi cuvintele pentru textul standard. Îl descoperi din review-uri, comentariile de pe social media, din discuțiile de pe customer support etc.
  • Include cuvinte cheie din câmpul semantic al categoriei / produselor pentru care creezi regula.
  • Folosește verbe la diateza activă și dovezi de încredere.
  • Încearcă să limitezi lungimea la max. 120 de caractere sau 680 pixeli.

Idei pentru optimizare H1 cu SEO Avansat

  • Adăugă variabila pentru numele categoriei / numele produsului și un beneficiu specific principal.
  • Păstrează H1 scurt.

Idei pentru optimizare Conținut cu SEO Avansat

  • Ai grijă ca textul standard să fie universal valabil (atenție la feminin și masculin), în special dacă audiența ta este diversă.
  • Folosește cuvinte cheie din industria ta și expresii din același câmp semantic, scenarii comune și exemple relevante.
  • Scrie despre și pentru audiența ta, ținând cont de informațiile preluate din profilele buyer persona.
  • Evindențiază beneficiile finale de care se vor bucura când fac achiziții din catalogul tău de produse.
  • Menționează diferențiatorii magazinului tău, bestsellers și alte atribute relevante conform magazinului raportat la nevoile și obiecțiile audienței.

Cred că ai observat până acum un alt avantaj major al aplicației. Acela că te ”forțează” să ții cont de client și să creezi pentru el, astfel încât textele standard să fie relevante pentru el, nu doar să descrie produsele sau categoriile site-ului.

Așadar, cu condiția să experimentezi folosind SEO Avansat și să îți îmbunătățești textele standard conform rezultatelor monitorizării, ai oportunitatea de a obține rezultate excelente, aproape în mod pasiv.

Modelul de creștere SEO pentru eCommerce reprezintă o ramură specializată a întregului domeniu.

Și adevărul e că, la nivel teoretic, nu sunt lucruri prea complicate sau diferite de făcut, față de ce spun bunele practici. Primează perseverența și implementarea strategică a optimizărilor, iar acestea două depind exclusiv de alegerile și obiectivele tale, ale antreprenorului.

În tot acest proces, automatizarea e posibilă și mai mult decât recomandată. Așa că profită de ceea ce ai aflat azi.

Cu o investiție suplimentară minimă ai acces la un instrument fantastic, care îți aduce rezultate clare pe termen lung. 

Așadar, după ce activezi aplicația SEO Avansat, acordă-i timp să lucreze pentru tine… la fel cum ai face-o și dacă ai colabora cu o agenție sau un specialist de SEO. Centrul Help Gomag îți spune exact pașii necesari pentru a activa aplicația.

Spor la aplicat informațiile și spor la vânzări!

______________________________________________________________________________________

Autor: Gomag Team