Cum să-ți îmbunătățești campaniile de Summer Sales

Vara reprezintă perioada ideală pentru magazine să-și crească veniturile, iar pentru clienți, să se bucure de oferte noi.

Unele produse se vând mai bine în sezonul estival,în mod special produsele care se poartă în acest anotimp. De pildă, printre cele mai vândute articole vestimentare (în proporție de 41.1%) se află tricourile cu mânecă scurtă, conform unui studiu realizat în Franța.

„Summer sales” reprezintă momentul ideal de care magazinele online pot profita astfel încât să atragă mai mulți clienți și să își crească vânzările. Însă pentru ca ofertele să poată ajunge la clienți în mod eficient, oamenii de marketing trebuie să găsească strategii creative de a-și deosebi ofertele de restul pieței: campaniile de promovare. Există diverse metode prin care magazinele online își pot spori vânzările de sezon, despre care vom vorbi în cele ce urmează.

1. Bannere cu tematică

Aparențele sunt importante pentru clienți, mai ales în contextul în care aceștia sunt targetați cu zeci de reclame pe zi. De aceea, cu cât vizualurile unei campanii sunt mai creative, cu atât rezultatele sunt mai bune.

De pildă, 86% dintre consumatori nu își amintesc despre bannerele pe care le văd. Explicația este simplă: sunt atât de multe bannere pe Internet încât cu greu ceva mai poate captiva atenția clientului. Toate devin, în ochii lui, asemănătoare.

Aproximativ 93% dintre consumatori consideră că designul este un factor cheie în decizia de cumpărare. Vizualurile trebuie să fie destul de clare astfel încât clienții să poată înțelege propunerile.

Un exemplu care pe noi ne-a inspirat  este website-ul ASOS. Imaginile vii, ținutele diverse și reducerile de 70% sunt, cu siguranță, câteva triggere bune.

Și, ca să vedeți că ideile bune nu se întâmplă doar la ASOS și în fashion, magazinul online Steam a adoptat o metodă și mai creativă: o campanie cu o tematică specifică. Campania este încă în derulare așa că nu știm dacă a generat cu mult mai multe vânzări (încă), dar cu siguranță reușește să atragă atenția.

Alte exemple de bannere creative din care vă puteți inspira:

Takeaway!

  • Mizați pe bannere care comunică pe limba audienței țintă (întotdeauna cu buyers persona în minte!)
  • Evidențiați clar aspectele care vă fac magazinul/ofertele unic/unice
  • Alegeți vizualuri cât mai apropiate de feed-ul utilizatorilor

 

2. Call to Action-uri persuasive

În advertising vorbim atât de des despre “Call to Actions” încât aproape că sunt mai rele decât ecuațiile diferențiale din facultate (if you know what we mean!).Creative și originale, ele trebuie să îl facă pe client să se simtă atras de ofertă și să creeze acel FOMO sau urgency despre care vorbesc marketerii. Un CTA bun poate crește rata de conversie cu aproximativ 39%.

Indiferent de sezon, acesta trebuie să fie scurt, clar, autentic. Dacă alegeți campanii cu o anumită tematică (așa cum am văzut mai sus), nu vă fie teamă să adaptați și mesajul din call to action.

Câteva exemple de call to actions diferite, mai jos:

Takeaway!

  • Construiți CTA-uri pe înțelesul oamenilor pe care îi targetați
  • Fiți creativi, fiți originali, dar nu uitați că un CTA bun este un CTA scurt și clar
  • Dați-i un motiv clientului să cumpere produsul pe care îl vindeți (un discount, ofertă disponibilă un anumit timp etc)

 

3. Video Ads – un must have

Videoclipurile pot aduce un mare plus vânzărilor. Aproximativ 72% dintre clienți preferă să afle despre un produs din conținutul video în loc să citească despre el. Un video ad ar trebui să fie scurt, să atragă atenția încă din primele secunde și să folosească CTA-uri.

Un video ad ce reușește să capteze și sa mențină atenția unui client încă din primele momente este un video ad reușit. De aceea este indicat ca ele să fie “out of the box”, originale și memorabile. Două video-uri care se diferențiază sunt:

Cu cât mai creative, cu atât mai bine; ad-urile video sunt o metodă foarte bună de a spune o poveste în advertising. Dacă vreți să vindeți experiențe (sau să organizați un eveniment), vă puteți inspira din cum Neversea sau Untold promovează vibe-ul de festival. Apropo, există cineva care nu le-a văzut?

Specialiștii mai spun și că ad-urile video reprezintă viitorul industriei de advertising. De aceea, poate nu ar fi rău să inserați și conținut video pentru campaniile de summer sales dacă vreți vânzări mai generoase.

Takeaway!

  • Dacă vreţi să măriţi traficul pe site, puteţi lua în calcul crearea de conţinut video (în funcție de target)
  • Contentul video trebuie să fie original, captivant, creativ și să nu fie prea lung
  • Inserați CTA-ul încă din primul moment al unei reclame video pentru Facebook sau Google AdWords

 

4. Pagini dedicate și interactive pentru giveaways

O modalitate de comunicare preferată de public, giveaway-urile creează interacțiune cu clienții prin misiunile  pe care le lansează. Prin urmare, poate aduce alți potențiali clienți. Exemple clasice de giveaways pe timpul verii sunt vacanțe în locuri exotice, câștigate la cumpărarea unui produs specific.

O modalitate prin care puteți să exploatați și mai mult conceptul este să creați landing page-uri dedicate și, eventual, interactive. Un landing page în care utilizatorul își poate crea o ținută prin drag and drop, sau în care poate alege de pe un raft produsele de make-up favorite pot aduce și mai mult awarness în jurul unui giveaway.

Un exemplu de landing page/website interactiv este Isadora Digital Agency. Nouă ne-a plăcut tare mult și deja ne imaginăm câteva giveaway-uri originale.

Astfel de elemente de interacțiune ajută la mai multe distribuiri și un word of mouth de invidiat. Câteva idei de giveaways găsiți aici în cazul în care nu știți ce să mai puneți la cale. Pentru partea cu interacțiunea, aveți nevoie de un designer meticulos și un programator super smart. :)

Takeaway!

  • Giveaway-urile sunt o modalitate bună de a aduce noi clienți pe site și de a crește încrederea lor în brandul magazinelor voastre
  • Metode precum testimoniale sau extrageri de premii live ajută la creșterea nivelului de încredere
  • Premiile de sezon dau avânt unei campanii de tip „Summer Sales”

 

Concluzie

Acestea sunt doar câteva metode prin care, spunem noi, magazinele online își pot face campaniile de summer sales mai eficiente. În fond, totul constă în înțelegerea profundă a targetului, a dorințelor acestuia și un strop de creativitate.

Dacă aveți și alte idei ne-am bucura să le auzim și noi. Vă invitam să le împărtășiți în secțiunea de comentarii!