Dacia: ”Mizăm pe ușurința cu care se poate cumpăra o mașină online” – Interviurile GPeC
Dacia a lansat platforma de vânzări auto vânzări.dacia.ro încă din anul 2018, însă pandemia a ajutat la accelerarea dezvoltării acesteia. Echipa GPeC a vorbit cu Constantin Căpănoaia (e-Commerce Manager Dacia-Renault România) despre evoluția platformei, schimbările de comportament ale clienților Dacia, dar și de planurile de dezvoltare ale companiei în zona de online în viitorul apropiat.
Cum s-a văzut ultimul an în industria Auto în materie de vânzări?
Impactul pandemiei în piața auto a fost unul semnificativ, nu doar în România, ci la nivel global. Din 2021 însă, vânzările au început să intre din nou pe un trend pozitiv cu o creștere mai accentuată în a doua parte a anului. Acum suntem în fața unei noi crize, cea a componentelor electronice, care afectează toți producătorii auto dar și alte verticale.
Ultimul an ne-a făcut mai atenți asupra modului în care vindem mașini, asupra investițiilor și asupra profitabilității, asta și într-un context intern care a adus cu sine schimbări la nivel de companie.
Platforma vânzări.dacia.ro este destul de ”tânără” pe piața e-Commerce. Care a fost reacția publicului până acum?
Platforma de vânzări online este într-o continuă creștere încă de la lansarea din 2018, fapt ce ne dovedește că publicul a fost și este interesat de ideea de a achiziționa un automobil online. Lucru confirmat de altfel și de numărul de utilizatori care ne vizitează zilnic din surse de trafic organic și care crește de la lună la lună.
Legat de maturitatea site-ului, aș spune că în vânzarea de mașini online am acumulat deja multe informații, aflându-ne acum într-o etapă de maturizare a platformei. Dacă în schimb ar fi să ne comparăm cu jucătorii clasici din e-Commerce, într-adevăr suntem încă la început, ceea ce pentru noi nu este decât o provocare.
Care sunt provocările vânzării de autoturisme online?
Provocarea cea mai mare este să explici publicului că și o mașină se poate achiziționa online. În afara celor care sunt în general interesați și vor să testeze noi tehnologii/trenduri, există un segment de oameni care trebuie informat, educat și expus la acest nou canal de achiziție. Este aceeași provocare de la apariția e-Commerce-ului general și cred că o resimte fiecare piață, fiecare nișă atunci când este la început.
Dincolo de asta, provocarea vine și din expunerea pentru utilizator a unui număr cât mai mare de informații, corecte și relevante pentru el. În mod cert este un pas obligatoriu în procesul de descoperire a produsului, dar atunci când vine vorba de ceva atât de complex cum este o mașină și procesul este ușor diferit.

Credeți că publicul român va continua să comande autoturisme online? Care ar fi principalul factor determinant?
De la începuturile noastre în e-Commerce și până în prezent, trendul ne arată că interesul este în continuă creștere.
Mizăm pe ușurința cu care se poate cumpăra o mașină online și pe serviciile complementare de care un client se va putea bucura într-un singur proces de achiziție. Doar din câteva click-uri.
Sunteți pentru prima dată participanți la Competiția GPeC. Cum a decurs experiența până acum?
Ne-am bucurat să facem parte din Competiția GPeC deși știm că sunt lucruri pe care le-am putea îmbunătăți. Așa cum spuneam și anterior, suntem într-o perioadă de maturizare a platformei iar auditul venit din partea GPeC a fost util în unele puncte cheie. O parte din feedback se reflectă deja pe platforma de vânzări Dacia, unele dintre observațiile primite sunt pe lista de implementări.
Ce planuri de dezvoltare aveți pentru platforma de vânzări online pentru următorul an?
Avem multe actualizări planificate pentru platforma. Dorința noastră este oferim o experiență digitală cât mai bună, de care suntem conștienți că nu o putem realiza pe cât de repede ne-am dori. Mai important este să reușim să facem tranziția dinspre offline spre online și (uneori) înapoi în offline.
Spre deosebire de alte verticale, în cazul automotive nu toți clienții își doresc o experiență 100% online, motiv pentru care vrem să ne asigurăm că o călătorie începută pe vanzari.dacia.ro se poate continua cu cât mai puține bătăi de cap pentru client în showroom-urile noastre, sau invers, după o documentare și un test-drive in offline, lucrurile pot continua în online cât mai facil.
Anul trecut am lansat 2 servicii în acest sens, plata integrală online și livrarea la domiciliu. Până la sfârșitul anului avem în lucru 2 proiecte ce vor digitaliza și mai mult experiența de achiziție a unei mașini, dar despre care nu pot da mai multe detalii. Vă așteptăm pe voi să le descoperiți 😊.