Cum folosim psihologia dovezii sociale în optimizarea conversiilor

header quote angie schottmuller

Ce înțelegem prin ”dovadă socială” și cum pot antreprenorii și oamenii de marketing să se folosească de acest concept pentru a genera vânzări? Angie Schottmuller, fondator Interactive Artisan, a explicat în detaliu acest proces și ne-a demonstrat cum să încurajăm userii să ofere recenzii de calitate într-un interviu interactiv la GPeC SUMMIT noiembrie 2019.

Expertiza lui Angie constă în optimizarea căutărilor și optimizarea conversiilor. Ea ne spune că în ambele se poate implementa dovada socială ca tactică de marketing. Ce este, de fapt, dovada socială? ”Psihologia dovezii sociale afirmă că, atunci când ne e frică sau suntem nesiguri, ne ghidăm după comportamentul altora în procesul de luare a deciziilor. Ar putea fi o situație simplă în care căutăm sala de mese, de exemplu, vedem încotro se duc alții așa că îi urmăm. Este mai mult un comportament subconștient, este o parte din creierul nostru care ia deciziile”, ne explică Angie.

Dovada socială poate fi folosită ca tactică eficientă pentru a genera conversii, pentru că oamenii sunt deseori nesiguri atunci când se documentează în legătură cu un produs. O recenzie scurtă de tipul ”E bun!” nu ameliorează frica de incertitudine, nu oferă soluția pentru problema userului. Dovada socială e mai mult decât o recenzie, așa că nu cereți recenzii atunci când faceți follow-up cu un client după o achiziție. În schimb, luați-vă timp să faceți un interviu cu clientul și redactați un testimonial convingător pe care îl puteți cita pe website sau pe pagina produsului.

Pentru o mai bună optimizare, Angie a împărțit dovada socială într-o structură pe care a denumit-o The 6S Framework:

  • Sum it – Adună (numere; câți clienți ai, câte unități vândute etc.)
  • Score it – Estimează (scoate în evidență procentele %)
  • Say it – Spune (recenzie sau testimonial)
  • Sign it – Semnează (semnătura sau numele de utilizator al celui care lasă recenzia)
  • Show it – Arată (conținut vizual; imagini, video)
  • Shine it – Evidențiază (premii, acreditări obținute)

Pe scurt, puteți pune în valoare dovada socială prin numere, descrieri și elemente vizuale adăugate testimonialelor, mai ales dacă sunteți un brand mic sau nou pe piață. Un testimonial persuasiv este un interviu direct cu clientul, derulat fie în persoană sau sub formă de formular online de feed-back. Întrebați-l ce anume căuta, dacă a găsit răspunsul (produsul) pe website-ul vostru și rugați-l să răspundă cât mai detaliat posibil. Răspunsurile detaliate pot fi de ajutor pentru SEO ulterior. În timpul discuției de la GPeC SUMMIT, Angie a făcut un exercițiu de cum se contruiește un interviu din care poate fi extras un testimonial, îl puteți urmări integral pe canalul nostru de YouTube:

 

Nu uitați să vă abonați la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!

 


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Silver Partner: Retargeting

Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour

Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA

Refreshed by: PEPSI

Official Coffee: NESPRESSO

Official Radio: Kiss FM

Official Hosting: Hosterion

Limousine Service: City Limo