Dragoș Stanca, iCEEfest: „Principala problemă a magazinelor online este că nu au bani, resurse sau viziune pentru a clădi brand-uri puternice”
Piața de e-commerce din România vede creșteri substanțiale când vine vorba de plata cu cardul sau de încrederea consumatorului în produsele livrate, dar suferă de o lipsă de brand-uri puternice și vizibile. Dragoș Stanca, Founder iCEE Fest, a vorbit pe scena GPeC Summit despre greșelile pe care le fac magazinele online astăzi și ne-a împărtășit viziunea lui despre schimbările ce vor avea loc în următorii 5 ani.
Urmărește mai jos video-interviul realizat de Gabriela Bejan, ca să descoperi paralela pe care o face Dragoș între piața de media și piața de e-commerce atunci când vine vorba de campanii de publicitate, care este „The next Big Thing” în zona de comerț electronic și dacă ar trebui sau nu să investești în campanii de influencer marketing.
Citește în continuare ideile principale dezbătute în interviu:
- În următorii ani vom asista la o aglomerare de playeri care vor încerca să-și găsească locul pe piață.
- Globalizarea face ca playerii dominanți să încerce să-și consolideze poziția ca playeri globali.
- Playerii locali au nevoie de o strategie pe termen mediu și lung corespunzătoare și de nișări mai specifice.
- Pe termen lung, dependența accentuată de Google și Facebook poate să genereze probleme. Foarte multe magazine se bazează exclusiv pe publicitatea pe care o fac în Facebook. Pe termen scurt-mediu poate să funcționeze, însă, din punct de vedere strategic, playerii din e-commerce trebuie să se uite la alternative pe termen mai lung.
„Foarte multe magazine online astăzi fac o greșeală majoră: își calează aproape toate eforturile de marketing în zona de performance, în zona de vânzare efectivă, în zona de conversie, ș.a.m.d. Orice brand are nevoie și de partea de awareness. Are nevoie de parcurgerea funnel-ului.”
- Majoritatea magazinelor online nu au bani, resurse sau viziune pentru a clădi brand-uri puternice. Foarte puțini pun focus pe construcția unui brand.
- Pe termen scurt, asocierea cu un influencer cunoscut, poate fi mai eficientă decât o campanie gândită pe mai multe canale. Poți atinge mult mai rapid un obiectiv de reach, de vizibilitate.
„Influencer marketing este un trend aflat în copilăria timpurie. Nu știm încă 100% cât de mult bine sau rău poate să facă unui brand.”
- Este riscant să te bazezi exclusiv pe acest canal de comunicare. Un influencer poate să facă o prostie care se va reflecta direct asupra brand-ului tău.
- Într-un orizont de 5 ani vom vedea o evoluție foarte puternică în zona de automatizare care, prin realitate augmentată, combinată cu cuantum computing și inteligența artificială va impacta masiv e-commerce-ul.
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Official car: Alfa Romeo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin


