2Performant lansează Liga Națională de Marketing, prima competiție de marketing pe echipe din România
2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, lansează Liga Națională de Marketing – prima competiție dedicată specialiștilor în digital din România. Această competiție se derulează pe fondul unui context general favorabil industriei de marketing afiliat. Vă povestim și noi, pe scurt, în ce constă Liga Națională de Marketing și cine sunt participanții.
Marketingul afiliat și-a dovedit relevanța în anul 2020, pe fondul schimbărilor impuse de pandemie, în contextul în care multe business-uri au migrat din offline în online și au avut nevoie de și mai multă promovare către publicul lor țintă.
Liga Națională de Marketing se adresează celor mai buni afiliați din platforma 2Performant își propune să transforme marketingul afiliat într-un ”sport de performanță” pentru afiliați și reprezentanții magazinelor online. Aceștia vor trebui să lucreze întocmai ca o echipă pentru a genera cele mai bune rezultate.
Mecanismul de funcționare
În competiție au intrat 12 magazine online care reprezintă 3 categorii de produse: Answear, Fashion Days, Otter, WeWelvet, Farmec, BaseOne, BestValue, Esteto, Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin.
Cele 12 echipe vor fi formate fiecare din 10 afiliați și un brand manager care vor reprezenta un magazin online. Timp de patru săptămâni, echipele se vor întrece în performanță în marketing afiliat: vor fi evaluați în funcție de numărul de vânzări și indicele de vânzări.
La finalul Ligii, cea mai bună echipă va câștiga titlul de Campioana Națională de Marketing și premii în bani. Suplimentar, vor fi acordate premii pentru cei mai buni jucători, fie ei manageri și/sau afiliați, după indici variați de performanță și feedback-ul echipei.
„Atunci când urmărim o competiție sportivă, fie ea de fotbal, baschet sau, de ce nu, tenis, înțelegem efortul și profesionalismul din spatele performanței răsplătite. Ne-am dorit să transmitem aceleași emoții de competiție și în domeniul în care activăm noi și să transformăm marketingul afiliat în sport de performanță. Pentru că acești specialiști din domeniu sunt niște sportivi de performanță. Așa a apărut Liga Națională de Marketing, încă o premieră pe care 2Performant o lansează, un format nou de competiție, care îmbină performanța individuală în marketing cu colaborarea dintre echipele formate din branduri și specialiști în digital, pe o infrastructură tehnologică pregătită să susțină marketing de cea mai înaltă calitate. Inovația se află în ADN-ul nostru, încă de când am adus marketingul afiliat în România, în 2009. Am fost primii atunci care au crezut în marketingul viitorului, iar în toți acești ani am investit în creșterea și sprijinirea ecosistemului din care facem parte și vom continua să facem acest lucru”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Etapele Competiției
Preselecția: 16 – 31 martie. În această etapă, fiecare dintre cele 12 branduri și-au pre-selectat o formulă de echipă dintre cei 120 de afiliați de top care s-au înscris, în funcție de programul lor de afiliere sau de strategia personală.
Drafting Day: 2 aprilie. Evenimentul online în care fluierul arbitrului anunță componența echipelor finale care se pregătesc să intre pe terenul digital din Liga Națională de Marketing. Rând pe rând, brandurile își vor prezenta afiliații care, timp de patru săptămâni, vor face parte din echipa lor. Evenimentul va fi transmis live pe grupul de Facebook Primii pași în afiliere, dar și pe conturile 2Performant de LinkedIn, YouTube, Facebook.
Sezonul competițional: 5 – 30 aprilie. În fiecare săptămână va avea loc câte o etapă, timp în care se vor măsura numărul de vânzări și indicele de vânzări. În baza acestor indicatori, echipele vor obține un punctaj și vor fi declarate echipele câștigătoare pe etapă în categoria lor. La finalul fiecărei etape săptămânale se va organiza un clasament provizoriu atât pe categorii, cât și un clasament general provizoriu.
Premierea echipei câștigătoare, în urma clasamentului general final, se va realiza în cadrul unui eveniment online.
„Cred că afiliații împărtășesc un mindset similar cu sportivii de performanță, pentru că sunt analizați după criterii similare, iar noi îi apreciem pentru asta. Liga Națională de Marketing se adresează celor mai buni afiliați din platformă, oameni alături de care 2Performant a trecut prin multe și alături de care a realizat multe. Liga Națională de Marketing este un proiect gândit pentru a arăta o nouă față a marketingului afiliat, aceea colaborativă, de sport în echipă. Iar cei care vor intra pe teren vor fi primii din istorie care vor experimenta acest punct de vedere nou asupra marketingului digital.” a completat Alain Gavriluțiu, Creative Director 2Performant.
Despre Marketingul Afiliat
Acest model de publicitate colaborativă între branduri și afiliați a ajutat magazinele să fie vizibile, să atragă consumatorii noi din online și să înregistreze vânzări. Numai anul trecut, prin intermediul 2Performant au fost realizate peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online, cu 28% mai mult ca anul trecut, acestea atingând o valoare de peste 50 de milioane de euro. În același timp, peste 3.400 de afiliați au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.
Intotdeauna competitia este necesara, deoarece scoate la suprafata ceea ce este mai bun, dar totusi cred ca marketingul afiliat pe echipe poate produce si conflicte. De ce zic asta? Lucrand de mai bine de 6 ani in aceasta industrie am ajuns la concluzia ca cel mai bine este sa ai putere de decizie si imi e greu sa cred ca ideile se vor materializa in totalitate atunci cand intr-o echipa sunt 10 „jucatori”.