FAN Courier deschide porțile hub-ului central
Săptămâna trecută cei de la FAN Courier, partenerii noștri de la GPeC, au organizat Zilele Porților Deschise la sediul central din Ștefăneștii de Jos (Ilfov) pentru a ne arăta cum sunt sortate coletele și care este traseul acestora, dar și pentru a ne povesti despre câteva servicii noi lansate în această toamnă.
Hub-ul central vizitat funcționează din ianuarie 2011 și sortează peste 80.000 de colete pe zi cu ajutorul a 180 de angajați (doar în depozitul din Ștefănești; în toată rețeaua FAN Courier sunt peste 2900 de angajați) și a unor utilaje moderne capabile să repartizeze automat coletele (9000/oră) în funcție de adresa acestora. Peste 400 de mașini FAN Courier umblă zilnic pe străzile Bucureștiului pentru a aduna și livra colete de la persoane fizice și juridice. La hub-ul central din Ștefăneștii de Jos ajung doar acele colete care au ca destinație o altă localitate din România, iar cele trimise în capitală sunt sortate la alte trei sedii din Pipera, Sema și Apărătorilor.
Pentru ultima săptămână a lunii noiembrie, când magazinele lansează ofertele de Black Friday, FAN Courier se așteaptă la o creștere a numărului de colete de 30-40%. Acestă creștere dă peste cap puțin funcționarea normală a serviciului și, din acest motiv, compania a început din timp pregătirile. Astfel, au achiziționat noi autovehicule, au crescut numărul angajaților și au pus la punct o strategie de lucru mult mai eficientă. Cel mai important lucru este comunicarea între curier, magazin și client, iar aceasta nu trebuie să fie una defectuoasă. În cazul în care magazinele depășesc un anumit număr de comenzi, acestea trebuie să comunice către clienți că timpul de livrare nu va fi cel normal. Cu alte cuvinte, clientul trebuie să știe că va primi coletul chiar dacă va avea o zi sau două întârziere.
Compania a anunțat extinderea serviciului Collect Point și în rețeaua de benzinării Petrom (astfel, pot fi expediate plicuri sau colete prin FAN Courier din 454 benzinării OMV și Petrom din țară) și lansarea serviciului Campus prin care studenții din București pot primi pachete de acasă în cutii standardizate. Mai multe detalii despre acestea pot fi găsite pe www.fancourier.ro/servicii.
Statistici interesante despre FAN Courier:
- 55% din toate coletele livrate de FAN Courier pleacă din București;
- Peste 55 de milioane de euro au fost investite în hub-ul central din Ștefăneștii de Jos (Ilfov);
- Compania a înregistrat o creștere de 18,8% în primele 9 luni ale anului 2014, creștere datorată și dezvoltării comerțului electronic din România;
- De altfel, 30% din cifra de afaceri a companiei vine din comerțul electronic, o creștere semnificativă având în vedere că s-a plecat de la un procent de 1%;
- În 2013, piața de curierat din România a fost estimată la 250 milioane de euro, iar FAN Courier deține în jur de 25-30% din aceasta.
Menționăm că evenimentul de vineri, 17 octombrie, a fost doar pentru parteneri și reprezentanți ai presei. În schimb, în primăvara anului 2015, se vor organiza Zilele Porților Deschise FAN Courier și pentru public.