Vrei să vinzi online cross-border? Florin Toma de la DHL România are sfaturi din companie

Știai că dacă îți deschizi un magazin online cu livrare cross-border poți crește de două ori mai mult decât dacă ai vinde doar domestic? O spune Florin Toma din experiența magazinelor care livrează internațional prin DHL România.

Piața internațională este dinamică și volatilă de la o perioadă la alta, pentru că și nevoile se schimbă de la o perioadă la alta sau de la o regiune la alta. Florin spune că această dinamică este mult mai evidentă din interiorul unei companii care se ocupă cu transportul global. Iar de câțiva ani, DHL sprijină magazinele online românești și pune la dispoziție toate uneltele necesare pentru ca un e-commerce să se extindă în afara granițelor la nivel global.

Bulgaria, Ungaria și Polonia sunt cele mai accesibile piețe de extindere în acest moment, dar nu trebuie să te limitezi doar la țările vecine. Cum îți alegi piața în funcție de specificul business-ului tău, ne-a spus Florin Toma în interviul de mai jos.

99% dintre magazinele online din România vând doar local. Florin Toma spune de ce să te extinzi cross-border

Știai că dacă îți deschizi un magazin online cu livrare cross-border poți crește de două ori mai mult decât dacă ai vinde doar domestic? O spune Florin Toma, din experiența magazinelor care livrează internațional prin DHL Express Romania.Bulgaria, Ungaria și Polonia sunt cele mai accesibile piețe de extindere în acest moment, dar nu trebuie să te limitezi doar la țările vecine. Cum îți alegi piața în funcție de specificul business-ului tău, vezi în interviul integral pe YouTube 📺https://youtu.be/SY3tkzZZBQo#interviurileGPeC

Publicată de GPeC – The Most Important E-Commerce Event in CEE pe Miercuri, 20 februarie 2019

GPeC: Când ar trebui să se gândească un magazin online să se extindă cross-border?

Florin Toma: Noi recomandăm să vândă cross-border de la început, pentru că, dacă ne uităm în portofoliul actual al clienților DHL, în top 3 companii care vând e-commerce sunt companii care vând mai mult internațional decât național. Ceea ce înseamnă că sunt companii care deja targetează piețele din afară și au avut în vedere de la început acest fapt. Multe dintre ele vând în zona de vest a Europei și în nord, cu preponderență. Dar nici piețele din zona de est nu sunt neapărat mai slabe, așa cum nu sunt slabe nici piețe din afara Europei, precum SUA, Australia, Japonia, ș.a.m.d.

Nu pot să spun că există un timp pe care o companie trebuie să-l aibă în vedere atunci când vrea să vândă internațional. Pot doar să spun că este vorba despre ce strategie ai și cum vezi tu acele piețe. Trebuie să știi foarte bine cam care sunt particularitățile acelor piețe externe și, de asemenea, ține foarte mult de strategie, de viziune și de investiții.

GPeC: Care este publicul-țintă vizat de companiile care vând internațional?

F.T.: În acest moment, top companii din România care se adresează către piețele de export sunt companii din zona fashion, artă – tablouri și piese de artă – home&deco și cosmeticele, care vin din spate și care au o ascendență foarte mare în această nișă de clienți.

Publicul este foarte variat pentru că aceste companii din România se pot adresa atât diasporei, care este un target destul de important în clipa de față, dar și oamenilor care fac parte din acele țări. De pildă, dacă ne uităm la Millennials, care este generația cea mai la modă, cu cel mai mare potențial – sunt undeva la 2 miliarde – ei sunt tot mai deschiși, tot mai dornici să cumpere în afara țării în care locuiesc. Dacă ai în target o astfel de categorie de clienți, cred că te poți orienta chiar și spre țări mai îndepărtate de România.

GPeC: În ce țări pot să expedieze magazinele online din România prin DHL?

F.T.: În clipa de față, DHL a ajuns la performanța de a deservi orice țară din lume. Prin urmare, din punct de vedere teritorial, nu avem nici un fel de barieră. Asta conferă clientului din România care vrea să exporte marfă o lejeritate foarte mare, știind că se poate adresa atât unui client din SUA, cât și unuia din Pakistan sau din Irak.

GPeC: Ce trebuie să facă magazinele online românești să aibă rezultate cross-border?

F.T.: Noi încurajăm magazinele online să vândă, pentru că tot ce pot să piardă este să aibă o comandă în afară, nimic altceva. 99% dintre companiile online din România vând doar domestic, doar intern. E un fapt destul de dureros pentru noi, pentru că avem niște tool-uri pe care le oferim și nu are cine să le acceseze, exact. Pe de altă parte, acel unu și ceva la sută pe care-l avem în vedere și care se uită de la început către piața de transport internațional, așa cum am spus și în cadrul GPeC SUMMIT, are o mare creștere, pentru că sunt clienți care, de la început au această viziune, de la început targetează aceste piețe și de la început își doresc să crească foarte mult pe acele piețe.

Articolele pe care le vând aceste magazine sunt unele uzuale. Nu sunt niște articole deosebite, astfel încât să crească cumva pretențiile pe care le au clienții din afara României. Sunt articole comune, uzuale pe care le au și nemții, și americanii, și românii.

Îi încurajăm foarte mult să facă aceste demersuri: să-și actualizeze site-ul în limba țării pe care o targetează, să cunoască un pic despre nevoile acelor oameni care fac parte din țările respective, să aibă un site cu extensia în acea țară ca și domeniu, partea de livrare express să fie foarte vizibilă pe homepage, pentru că este foarte important să fie cât se poate de accesibil și de vizual pe pagina de start a site-ului respectiv. Și mai departe, the sky is the limit.

GPeC: Cum ar trebui să înceapă expansiunea cross-border? Treptat, cu țările vechine, sau global din prima?

F.T.: Cred că este important să cunoști foarte bine piața, pentru că , spre exemplu, dacă faci haine de iarnă, trebuie să ai în vedere – din viziunea mea de om care este, cumva, pe lângă aceste shop-uri – țările nordice, pentru că acolo este foarte frig și este clar că e un target mult mai avid de a cumpăra aceste produse decât un public din Spania sau din Cipru, unde temperaturile sunt puțin mai ridicate decât în partea de nord a Europei.

Dacă vinzi, spre exemplu, cosmetice, o să vedem că cei din Franța sunt foarte avizi să cumpere articole de acest tip din România, pentru că sunt handmade, pentru că sunt mai ieftine decât cele pe care le au la dispoziție în Franța ș.a.m.d.

Prin urmare, n-aș spune că e important să începi extinderea în țările din zonă, pentru că e important să cunoști foarte bine piața pe care te lansezi. În plus, dacă livrezi prin DHL, o să constați că tarifele pe care le-am creat pentru aceste magazine online nu țin neapărat de geografie, ci țin foarte mult de particularitățile pieței respective. În sensul că putem oferi tarife care sunt la același nivel atât pentru Bulgaria, cât și pentru Suedia, să zicem. Prin urmare, nu vrem să barăm această șansă pentru shop-urile online, de a vinde doar în zonele de lângă România în primă fază și să piardă din vedere țări cum ar fi Suedia, Norvegia ș.a.m.d.

Politica DHL este creată la nivel global. Astfel, dacă o companie din US are un tarif din partea DHL, o va avea și o companie din România și una din Suedia. Pe de altă parte, e foarte important ca aceste companii să aibă o viziune foarte bună, o strategie foarte bună și să știe foarte bine ce vor să vândă și unde vor să vândă.


Vezi interviul integral pe Youtube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin