Piața de curierat din România atinge 4 miliarde de lei | Mărimile nepotrivite, dușmanul numărul 1 în Fashion online | Canibalizarea SEO în e-commerce

A fost o săptămână plină în online, mai ales pentru florării și magazinele care vând bijuterii, experiențe, cărți și muzică. Studiul Mastercard Love Index arată că numărul tranzacțiilor online de Valentine’s Day a crescut în România cu 185% din 2016 până în 2018, iar 30% dintre clienți cumpără cadourile pentru persoanele iubite chiar pe 14 februarie.

Ca în fiecare luni, iată mai jos principalele titluri din e-commerce și marketing online care ne-au atras atenția.

1. Piața de servicii poștale și curierat din România atinge pragul de 4 miliarde de lei. Dezvoltarea comerțului online a dus la expansiunea sectorului de poștă și curierat, ajungând la peste 1.500 de jucători. Poșta Română rămâne principalul furnizor de servicii de livrare, urmată de Fan Courier, Urgent Cargus, DHL International România și TNT România. Profit.ro scrie cum este împărțită piața și care sunt principalele probleme cu care se confruntă în 2019.

2. Românii au înscris 33.514 de proiecte în programul Start-Up Nation 2018/2019, aproape dublu față de anul trecut. Dintre acestea, 32.152 au un scor de 100 de puncte la înscriere. Start-up.ro scrie care sunt criteriile de partajare din care se vor selecta cele 13.000 de proiecte finale (10.000 vor primi finanțare, 3.000 vor fi trecute pe lista de rezervă).

De ce nu cumpără românii haine online - Raport MKOR

3. Mărimile nepotrivite rămân principala piedică pe piața de Fashion online, reiese din studiul MKOR Digital Fashion Consumer Report 2019. 57% dintre cei care nu comandă îmbrăcăminte online se tem că mărimile nu se potrivesc. Dintre cei care comandă online, 83% returnează articole vestimentare din cauză că măsurile sunt nepotrivite pentru ei.

4. Renault a lansat o platformă de vânzări online pentru mașinile din portofoliu. Ziarul Financiar scrie că, după Dacia, acum și Renault atacă piața de e-commerce din România. Cumpărătorii pot rezerva modelul dorit dacă plătesc online un avans de 500 de euro, urmând să finalizeze tranzacția offline.

5. Cum identificăm și gestionăm canibalizarea cuvintelor-cheie într-un magazin online? Ce înseamnă canibalizarea în SEO, ce tipuri de canibalizare există și ce soluții recomandă Moz Blog.


În fiecare săptămână publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!