Gabriel Ghiță, MasterCard: 80% din clienții din România preferă să plătească după ce primesc produsul

Gabriel Ghita Mastercard interviu GPeC Summit Mai 2018Modul de autentificare pentru a efectua plățile electronice se schimbă. Ce înseamnă asta pentru comercianții online din România și ce alte inovații presupune Directiva PSD 2? Descoperiți cifrele și explicațiile pe care le-a adus la GPeC Summit Mai 2018 Gabriel Ghiță, Vice-President Business Development MasterCard pentru Europa Centrală și de Est, într-un interviu video realizat de Gabriela Bejan.

Iată, pe scurt, informațiile esențiale extrase din interviu. Te invităm să urmărești interviul mai jos, sau oricând pe canalul nostru de Youtube.

Piața de e-commerce din România se află în primele 3-4 piețe din Europa Centrală și de Est, cu o creștere de aproximativ 20% pe an.

Plățile electronice cresc cu o rată dublă față de creșterea pieței. Plățile online reprezintă aproximativ 20% din total comenzi. Iar 35-40% de clienții noi ai unui magazin online plătesc cu cardul de la prima tranzacție.

„Plățile electronice își consolidează share-ul în piață ca metodă de plată.”

Cu toate astea, există o neîncredere sistemică în comercianți. 80% din clienții din România preferă să plătească după ce primesc produsul.

Directiva PSD 2 presupune, printre altele:

  • o actualizare a sistemelor bancare. Astfel, securitatea plăților online va fi cu mult peste ceea ce este astăzi.

  • securizarea plăților electronice prin autentificarea consumatorilor în 2 factori. Excepții de la regulă se aplică în anumite condiții, doar dacă riscul aferent plății este foarte mic.

În ciuda faptului că utilizatorul trebuie să se autentifice în doi pași, procesul de cumpărare se ușurează, deoarece nu trebuie să mai introducă la fiecare tranzacție datele cardului și să aștepte parola sau codul de la bancă ca până acum.

Plățile de tip one-click vor fi de tip click + fingerprint. Ele nu vor fi afectate de directivă în cazul business-urilor online mari, de încredere, cu risc scăzut de fraudă. Pentru celelalte business-uri, cu nivel ridicat de risc al tranzacțiilor, autentificarea va fi obligatorie.

În următorii doi ani, schimbarea cea mai mare va fi standardizarea biometriei ca metodă de autentificare.


GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin