GPeC LIVE: Importanța serviciilor digitale în 2021 și cum au accelerat acestea economia digitală

În calitate de Chief Consumer Officer pentru Orange România, Pierre-Etienne Cizeron a fost invitatul webinarului GPeC LIVE susținut de Raluca Radu (Founder MTH Digital). Subiectul acestei ediții a fost digitalizarea și importanța serviciilor digitale în contextul pandemiei.

În ultimii 2 ani, pandemia a forțat business-urile – în special cele care dețineau magazine fizice – să se adapteze la ”noua normalitate” migrând spre online. Orange România a fost unul dintre acestea, compania a fost nevoită să închidă reprezentanțele fizice și să transfere serviciile 100% online. Aceasta a fost o oportunitate pentru companie să își accelereze dezvoltarea digitală.

Redăm mai jos principalele idei discutate în cadrul webinarului:

Impactul pandemiei asupra business-ului a fost neașteptat, însă destul de limitat, iar Orange găsit soluții pentru adaptarea ofertelor pentru la cerințele consumatorilor din prezent. Cel mai important a fost oferirea unei conexiuni de calitate.


Unul dintre serviciile lansate în contextul schimbărilor de comportament a consumatorilor este YOXO, un abonament de telefonie mobilă 100% digital, care se adresează în special publicului tânăr.


Orange a lansat anul trecut și un e-shop dedicat clienților și a îmbunătățit experiența acestora prin intermediul aplicației MyOrange.


Echipa Orange a mai observat o creștere în adoptarea canalelor digitale în rândul clienților, de la plata facturilor la achiziționarea de noi servicii sau produse. În consecință, a fost nevoie de o creștere a vitezei de conectare și a stabilității rețelei.


Pentru a se adapta comportamentului consumatorilor din ultimii 2 ani, odată cu serviciile 5G, Orange a lansat și oferte de servicii mobile cu conexiune nelimitată la internet.


România este în avantaj față de alte țări europene în ceea ce privește calitatea conexiunii la internet și oportunitățile de dezvoltare digitală. Singurul minus este că există discrepanță semnificativă – și loc de dezvoltare – între accesul la internet în zonele urbane și cele rurale.


Românii încă sunt reticenți la a folosi soluții de internet banking, insă Orange vine în ajutorul clienților prin aplicația Orange Money. În general, pentru a educa populația în acest sens trebuie să oferi serviciile potrivite la prețul potrivit.


Pentru a se adapta la schimbările digitale din piață, companiile trebuie să aiba mediul digital ca focus principal și să extindă acest mindset către toate departamentele. Companiile mari, în special, trebuie să se inspire din mindset-up de start-up pentru a fi deschise către dezvoltare și inovare digitală.


Interesul pentru produsele cum impact scăzut asupra mediului înconjurător se face resimțit și în România, chiar dacă mai discret decât în alte țări din vestul Europei. Piața produselor recondiționate începe să crească, iar Orange a încheiat în acest sens parteneriate cu companii din domeniu.