GPeC Live – Metode de plată alternative (BNPL)

Buy Now Pay Later (BNPL) pare a fi buzz-wordul perioadei pe care o traversăm – o alternativă utilă atât pentru magazinele online cât și pentru clienți. În cel mai recent GPeC Live, Andrei Radu a stat de vorba cu Ionuț Sabadac – VP Merchant Solution tbi bank despre cum funcționează aceste metode, care sunt avantajele pentru comercianți, cât de răspândită e implementarea acestor soluții la nivelul magazinelor online și cât de dificilă este integrarea acestor metode de plată în site-urile sau platformele de e-commerce

Câteva idei principale extrase legate de BNPL:

  • tbi Bank este prezentă pe piața din România de aprox 20 de ani, începând ca instituție financiară și transformându-se în digital finaincial instituion – furnizând servicii financiare digitale
  • Instituția oferă atât servicii pentru e-commerce cât și pentru retailul fizic prin intermediul departamentului de Merchant Solutions
  • În portofoliul tbi Bank sunt momentan 5355 de comercianți – o dezvoltare substanțială a portofoliului în ultimul an – din toate industriile și având parteneri de toate dimensiunile, indiferent de serviciile și produsele comercializate sau de valoarea produselor
  • În perioada Noiembrie – decembrie (incluziv Black Friday) a crescut numărul de tranzacții online
  • Utilizarea soluției BNPL a crescut substanțial – înregistrând o creștere de 3 cifre în cadrul tbi – atât datorită creșterii bazei de parteneri care au implementat această soluție cât și datorită ratei de adopție a acestei metode de plată în rândul utilizatorilor
  • Există 2 variante ale produsului BNPL – Short (4 rate fără dobânda, pentru coșul de cumpărături de valoare mai mică, până în 1000 lei) și Long (până în 5 ani, cu dobânda și pentru un coș maxim de 6000 lei)
  • Integrarea soluției tbi se poate face atât prin API (ptr platforme custom-made) cât și tip plug-în – fiind integrată cu majoritatea platformelor de e-commerce. Totodată – pentru vânzarea consultativă de produse și servicii customizate (atunci când nu există check-out) există și optiuniea pay-by-link
  • Promovarea soluției de plată este recomandat să fie făcută de comercianți pe tot parcursul customer – journey – din homepage până la check-out.
  • Beneficiile la nivelul comercianților: diversificarea modalităților de plată, creșterea valorii coșului de consum, creșterea ratei de conversie, diminuarea ponderii folosirii cash on delivery, accesul la baza de clienți existenți tbi – prin newsletter-ul în care se comunică atat partenerii cat și campaniile acestora.

Mai multe informații legate de implementare & motive de diferențiere față de alte soluții de plata găsiți în înregistrarea care poate fi urmărită aici.