Retrospectiva anului 2022 în eCommerce
Înainte de încheierea oficială a anului și de startul Sărbătorilor, enumerăm aici câteva dintre cele mai importante momente ale anului 2022 pentru eCommerce-ul românesc:
- Cam toate tendințele anului 2022 au devenit realitate și urmează să continue și în 2023.
- VTEX a lansat aplicația VTEX Live Shopping
- Conform raportului GPeC E-Commerce România, publicat la începutul anului 2022, în 2021 au fost înregistrate cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020
- Agenția MTH Digital încheie un parteneriat cu Retargeting BIZ
- Una din provocările anului 2022: Campaniile de Googe Performance Max
- Postis a intrat și pe piață din Polonia
- S-a lansat Sezamo în România – un nou serviciu online de livrare produse alimentare
- Consumer Report 2021 – schimbările în comportamentul de cumpărare și consum după 2 ani de pandemie
- Se lansează BaseLinker în România
- Cargus își extinde rețeaua națională Ship & GO în Iași, Bacău, Ploiești și Oradea, depășind 10 orașe acoperite de rețeaua de puncte de livrare și colectare
- FAN Courier a inaugurat HUB-ul de la Cluj-Napoca, cel mai modern din țară și a lansat platforma FAN Retur
- Primul GPeC SUMMIT cu prezența fizică după 2 ani de pandemie a avut loc pe 30 și 31 Mai 2022
- A intrat în vigoare directiva Omnibus – cu implicatii importante pentru comerciantii online
- Noi obligații pentru magazinele online – afisarea pictogramelor SOL și SAL
- Au fost premiate cele mai bune magazine online din 2022, desemnate atât în urmă programului GPeC Proficiency cât și în funcție de votul consumatorilor online și al Comunității GPeC, în cadrul ediției GPeC SUMMIT din 26 septembrie.
- Oportunitățile și provocările anului în ecommerce – dezbătute în cadrul GPeC SUMMIT – 26 septembrie
- A avut loc Școala de Vară în eCommerce – acolo unde reprezentanții magazinelor online au avut parte de training intensiv în ecommerce, know-how aplicat dar și disctractie.
- Compania poloneză PayPo (BNPL) s-a lansat pe piața din România
- Studiul Smart Shopper 2022 al Google indică o scădere a predispoziției cumpărătorilor români la achiziții din impuls
- Black Friday 2022 – cifre și informații
- S-a lansat TRUDĂ – primul start-up românesc care analizează performanța produselor magazinelor online prin machine learning
- Innoship se extinde pe 2 noi piețe că urmare a fuziunii cu Alsendo
Dupa parerea mea a fost un an bun pentru ecommerce si sper ca urmatoarii ani acest domeniu sa creasca mult mai mult, este loc suficient doar trebuie sa vina oameni de calitate care sa aduca plus valoare.