GPeC LIVE: Top 5 campanii de efect pentru Black Friday

Pregătirile pentru Black Friday au început deja, iar noi am vrut să aflăm ce pot face magazinele online pentru a construi campanii care dau rezultatele dorite. Așa că am invitat-o la o discuție pe baza acestei teme pe Alina Mitrică, Chief Commercial Officer Retargeting.biz, în cadrul webinarului GPeC LIVE moderat de această dată de Raluca Radu, Country Manager ANSWEAR România.

Toți jucătorii din sectorul e-commerce se întreabă dacă anul acesta Black Friday va fi sau nu atipic, dată fii evoluția pandemiei pe plan local. Alina Mitrică a vorbit despre previziunile pentru ediția din Noiembrie și la ce se pot aștepta atât comercianții online, cât și clienții acestora.

Experiența Alinei în marketing online vine atât din postura de client al agențiilor, cât și – recent – din perspectiva unei agenții de digital marketing. Redăm mai jos cele mai interesante idei din cadrul discuției:

Black Friday se pregătește din timp. Sunt camapnii care se pot implementa înainte de eveniment, în ziua de Black Friday, dar nu trebuie neglijate nici campaniile post-Black Friday.


Black Friday poate genera un volum de vânzări foarte mare, dar este important să fie urmăriți și alți indicatori de performanță, cum ar fi rata de profitabilitate, rotația stocurilor, brand awareness.


Cea mai mare rată de conversie o au clienții deja existenți. Așadar, e bine ca aceștia să fie targetați cu newslettere personalizate și campanii de retargeting.


Retargeting.biz a lansat recent noua platformă de online marketing. Aceasta pune la dispoziția magazinelor online diverse opțiuni de personalizare a campaniilor și de profilare a clienților. Funcția de newsletter a primit și ea un upgrade printr-un modul de recomandări de produse ce poate fi personalizat în funcție de profilul clientului.


Viitorul în performance marketing constă în personalizarea campaniilor și profilarea clientului final astfel încât acesta să primească sugestii de produse cât mai apropiate de preferințele sale. Astfe se pot diferenția magazinele online într-o piață care este din ce în ce mai aglomerată.


Pentru magazinele la început de drum, Alina încurajează achiziția de trafic nou relevant folosind canalele clasice de advertising – Google Ads, Facebook, Instagram, trafic organic, campanii de brand awareness. De asemenea, încurajează ”împrietenirea” cu clienții prin abonarea la newsletter și comunicarea cu aceștia în Social Media.


Campaniile de SMS funcționează foarte bine împreună cu cele de newsletter în perioada de Black Friday. Chiar dacă este mai costisitor, este un tip de campanie care dă rezultate.


Dintre tipurile de promoții care dau cele mai bune rezultate sunt cele de countdown sau de stoc limitat.


Rata de conversie nu ține doar de preț și promoție, ci și de oferta de produse pe care o prezintă magazinele online în perioada de Black Friday. De asemenea, să aleagă produsele ”tractor” care au cele mai multe șanse să fie cumpărate și să le folosească în campaniile de promovare pre-Black Friday.