GPeC Meetup Chișinău: Networking & know-how exclusivist în E-Commerce-ul din Republica Moldova
Am profitat de ziua în plus a lunii februarie din acest an, 29 Februarie, și am organizat, la Chișinău, în Republica Moldova un eveniment exclusivist dedicat specialiștilor și celor care activează în Comerțul Electronic de peste Prut: GPeC Meetup Chișinău. 11 invitați au urcat pe scenă, timp de 8 ore și au abordat tot ce e important despre cum să vinzi online cu succes în 2024
Desfășurat la Radisson Blu Leogrand Hotel, evenimentul a adunat un grup exclusivist de specialiști în E-Commerce și Marketing Digital din România și Republica Moldova, care au împărtășit informații cruciale despre succesul în vânzările online în 2024, in special pentru cei interesati de extindere, in special in Uniunea Europeana.
Discursuri și Dezbateri Insightful
Timp de o zi întreagă, cei 11 specialiști au abordat subiecte esențiale, oferind sfaturi practice și discuții deschise despre aspectele cheie ale comerțului electronic și marketingului digital.



Agenda Evenimentului
Printre subiectele discutate s-au numărat: situația piețelor de E-Commerce din România și Republica Moldova, insights din studiile de comportament online ale Google, strategii de marketing online, logistica și curieratul în E-Commerce, aspecte juridice esențiale pentru vânzările online în UE, precum și secretele pentru optimizarea experienței utilizatorului.
- Logistică și Curierat în E-Commerce pentru a-ți crește afacerea în 2024 – printre altele despre cum poți să îți crești afacerea, despre strategia “blue ocean”, despre “cei 6 R” și relația magazin – client – prestator, despre procesul de vămuire dar, mai ales despre oportunități de creștere internațională vânzând cross-border în România și în UE. – Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier
- Panel E-Commerce în Moldova și în România: Good things, Bad things and The Opportunities – Dialog deschis despre situația piețelor de E-Commerce din România și din Republica Moldova și despre comportamentul de cumpărare în cadrul panelului dedicat oportunităților de dezvoltare și creștere de business din care au facut parte Felicia Jereghi (Managing Director Indigo Grup), Igor Strechi (CTO Purple Media), Roman Bălțeanu (Partnership Manager Google), Vadim Buzdugan (CEO Smart.md):
– aproximativ 1200 de magazine online în Md – 50% creștere față de anul trecut.– 11,5 mil Eur cifra de afaceri Smart.md– nevoia de interacțiune, educație de business & antreprenorială pe fondul creșterii apetitului de shopping online– anul trecut a fost o creștere de 30% în search pentru shopping online -> arată evoluția intenției de achiziții online– 17% creștere în search pe beauty, cosmetice, lifestyle & fashion doar în prima parte a anului.– jumatate din utilizatori folosesc o platforma video ptr documentare
- Mixul de Marketing: Rețeta cu 4 ingrediente – Mixul de marketing este ca o rețetă gastronomică, unde preparatul final este obținut prin alegerea ingredientelor, ponderea acestora și a tehnicilor de gătit… dar sunt și ingrediente secrete care fac diferența si acestea au fost impartasite de George Rășchitor, General Manager, SINAPS Marketing
- Meta Discovery Commerce – despre ecosistemul Meta pentru advertiserii din eCommerce. Am explora arii precum data/tracking, creatives, instrumente Advantage+ și tool-uri de măsurare a rezultatelor sub indrumarea lui Adrian Grigoriță, Meta CSM, Aleph
- Cum începi să vinzi online, fără să investești mii de euro – Am aflat cum conștruiești o bază solidă pentru magazinul tău online, fără să îți risipești toate economiile si 3 sfaturi esențiale pentru o lansare explozivă și primii pași în promovare de la Ion Guțu, Digital Marketing Expert
- Sfaturi practice pentru optimizarea UX în scopul creșterii vânzărilor online – Participantii au asistat la analiza celor mai frecvente probleme de User Experience și Marketing Online – desktop si mobile – întâlnite la magazinele online și au primit exemple concrete despre cum să optimizeze elementele esențiale din paginile site-ului de la Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, pe baza criteriilor de evaluare și a analizei a peste 1000 de magazine online analizate în programul GPeC Proficiency
- Aspecte juridice esențiale pentru magazinele online, dacă vrei să vinzi în Uniunea Europeană – despre informare și transparența, retur, garanții, promoții si date personale în contextul vânzării online în UE, mai exact cum aspectele legale necesare funcționării unui magazin online pot constitui aspect de marketing și ajută la creșterea vânzărilor – explicate și clarificate simplu, amuzant și ușor de ințeles de către Bogdan Manolea, Co-Founder TRUSTED.ro & Director Executiv APTI
- Top secrete de UX/UI pentru simplificarea procesului de comandă (Checkout) – Liviu Taloi, Director of Data Analytics DWF a explicat audientei Ecuația Comerțului Online – a cărei rezolvare ajută la creșterea cu 100% a Cifrei de afaceri. În plus, a fost dezvăluit cel mai bine păzit secret al Coșului de Cumpărături si…care este rolul lui.
.
.
.
Oportunități de Învățare și Networking
Evenimentul a fost un prilej ideal pentru participanți să învețe din experiența și cunoștințele specialiștilor de top în domeniu, sa faca schimb de experienta cu ceilalti participanti precum și să stabilească noi conexiuni și parteneriate în industrie.
.
.
Pe post de Încheiere…
GPeC Meetup Chișinău a fost o oportunitate unică pentru cei interesați de comerțul electronic și marketingul digital să obțină informații valoroase și să-și dezvolte abilitățile pentru a prospera în mediul online în 2024 și dincolo de acesta. Evenimentul, powered by FAN Courier și susținut de parteneri precum Httpool by Aleph, Gomag, SINAPS Marketing, a fost un succes și un pas important pentru creșterea industriei de comerț electronic din Republica Moldova.
Ne revedem cu efervescenta industrie de Comerț Electronic din Republica Moldova pe 20 iunie, în cadrul GPeC SUMMIT Moldova, atât în cadrul Conferinței cât și în zona de Expo.