GPeC Summit LIVE blogging: Ziua 3 (28 mai)

Cel mai important eveniment de e-commerce din Romania continua cu a treia zi de workshop-uri. 

Iata agenda zilei:

Fotografii de la eveniment sunt pe pagina de Facebook:

Va vom tine la curent in timp real cu prezentarile si concluziile de la workshop-urile GPeC Summit. Conectati-va la cele mai interesante trend-uri din e-commerce apasand Refresh la aceasta pagina!

Workshop „Smart 360 PPC Marketing” – Ionut Munteanu, Trainer, PPC Specialist and Partner WebDigital

  • consumer pathway: awareness (comunica un beneficiu), involvement (angajament emotional), active consideration (comparatie pozitiva), purchase/conversion, consumption (user experience), relationship building (parte din trib), advocacy (recomandari);
  • model mai simplu pentru toate campaniile pe care le desfasurati: awareness – consideration – purchase – loyalty;
  • focusul unei campanii PPC nu este intotdeauna un ROI pozitiv;
  • remarketing, retargeting sau segmentare comportamentala este metodologia prin care marcam audienta intr-o lista si apoi comunicam doar cu respectiva audienta;
  •  exista riscul de a combina prea multe conditii si a nu mai avea audienta ramasa;
  • este bine sa adunati din timp listele de remarketing astfel incat atunci cand lansati o campanie sa existe audienta respectiva;
  • cum putem segmenta audienta: pe baza unei intentii (cuvant sau fraze cautate in Google), psiho-socio-demografica (pe baza criteriilor psiho-socio-demografice), contextuala (pe baza cuvintelor cheie folosite in continut);

 Workshop „Despre importanta arhitecturii de usability, intr-o lume cross-channel” – Horia Neagu, Orange Romania

  • clientii sunt de pe Venus, designerii sunt de pe Marte – nu au aceleasi asteptari si modele mentale;
  • este foarte important sa ne cunoastem clientul, sa ne cream persona;
  • este important sa ne cream o lista cat mai exhaustiva de personas si sa cream un customer journey specific fiecareia;
  • elemente importante:
    • simplitate (includere set minim de functionalitati – numai cele cerute de analiza de business, pornind de la cele mai folosite, web analytics + ascunderea functionalitatilor non-standard, complexe, pentru a fi valorificate doar de power users;
    • familiaritate (includere elemente recognoscibile);
    • automatizare (cum putem face cat mai usoara viata clientului, utilizatorul nu trebuie sa munceasca pentru task-uri care pot fi automatizate);
    • flexibilitate (doar pentru ca am reusit sa cream o functionalitate interesanta, nu inseamna ca putem limita clientul la o anumita succesiune de pasi);
    • feedback (sistemul trebuie sa comunice cu utilizatorul – mesaje de finalizare comanda, mesaje de eroare personalizate, notificari pe mobil);
    • incredere (actiunile utilizatorului trebuie sa dea rezultatul asteptat, de fiecare data – repetabilitate);
  • in cazul unei cautari esuate doar 2% dintre clienti vor schimba abordarea – 10-20% vor schimba termenii de cautare, gasind sinonime, fara a schimba strategia de cautare. Nu se folosesc tool-uri precum cautare avansata sau filtre;
  • mai mult de 77% din totalul de cautatori nu ajung mai departe de prima pagina de rezultate. Cu toate acestea doar 39% se declara multumiti cu rezultatul obtinut. In acelasi timp, 71% din traficul direct se declara multumiti cu situl vizitat;
  • tool-uri pentru usability ninja – accesibilitate,:
    • URL-uri canonicalizate;
    • contrast puternic intre background si text – CheckMyColours – „eu ca vizitator nu imi voi strica ochii pentru a afla ce ai tu sa imi spui despre apartamentele rezidentiale de lux din zona Baneasa”;
    • regula de 5 secunde pentru homepage – 5SecondTest;
    • whitespace is your friend;
    • test de lizibilitate Flesch-kincaid (ReadAble);
    • folosirea transcripturilor pentru fisiere audio si video;
    • imaginile folosite atribute ALT;
  • tool-uri pentru usability ninja – navigare:
    • folositi card sorting pentru crearea navigarii;
    • navigarea ofera maxim 7 optiuni;
    • elementele clickabile sunt diferentiate de cele neclickabile;
    • performanta cautarii on-site este urmarita – GoogleCustom si Webmaster Tools;
    • query box – minim 30-60 caractere;
  • tool-uri pentru usability ninja – aspecte tehnice:
    • page load time – cat mai aproape de 3 secunde – Pingdom Tools;
    • continut lizibil cu CSS si JavaScript dezactivtate;
    • imaginile redimensionate, nu se foloseste resize de html;
    • se foloseste compresie gzip;
    • se verifica periodic si se elimina link-urile nefunctionale (Xenu).

Workshop „Sexy Analytics – Daca dragostea trece prin stomac, succesul in e-commerce trece prin rapoarte si funnel-uri” – Liviu Taloi, Co-Founder ECOMpedia si Community Manager GPeC

  • peste 51% din companiile Top 1000 Fortune foloseste Google Analytics;
  • metodologia Google Analytics ar trebui sa treaca prin definirea metricilor de business, transpunerea obiectivelor in parametri masurabili, generarea rapoartelor de analytics, analiza acestora, optimizarea si luarea de masuri in sensul cresterii metricilor de business si eliminarea metricilor care nu mai sunt de folos (25% pe an);

Workshop „Conversatia cu consumatorul in social media. Cum il poti determina pe client sa te ajute benevol in cresterea vanzarilor” – Victor Kapra, Consultant Independent

  • 90% dintre companii nu pun la dispozitie o adresa de e-mail, 83% au un formular de contact, dar utilizatorii il recepteaza ca pe o „gaura neagra” – ca urmare comentariile negative sunt publicate, eventual cu tag, in social media;

Workshop „SEO – Performance Marketing sau Creative Marketing”  – Adrian Ichim, Managing Partner Advanced Ideas Romania & UK

  • cand vorbim despre SEO nu vorbim despre calcule matematice sau reguli stricte date de o autoritate sau de Google, sunt date analizate statistic, sunt date mai mult sau mai putin empirice facute de specialisti;
  • content freshness si Page Load Speed sunt 2 factori care vor conta din ce in ce mai mult in viitorul apropiat;
  • sentimentul pe care il trimit linkurile externe este un factor care va creste in importanta in urmatorii 2-3 ani – sunt link-uri care exprima o nemultumire sau sunt linkuri care exprima o multumire;
  • incepem sa vorbim despre autoritatea persoanei si a contextului;
  • retelele sociale incep sa capete din ce in ce mai multa importanta din punct de vedere SEO – este un trend in crestere – va conta din ce in ce mai mult reputatia in retelele sociale.

Workshop „Cresterea conversiei prin tehnici de persuasiune” – Ioana BarbuConversion Optimization Manager Bitdefender

  • frica de a pierde ceva este mai importanta decat bucuria de a obtine ceva;
  • raritatea si timpul limitat pentru o oferta este importanta in decizia de cumparare;
  • in acelasi timp falsa urgenta ucide customer loyalty;