#GPeC10 – live blogging

IMG_4048_sEdiția de 10 ani s-a terminat aseara cu Gala Premiilor eCommerce. Gasesti mai jos informatii de la conferinte, dar si magazinele castigatoare de anul acesta.


IMG_0529_s

19:50 Festivitatea de Premiere Gala Premiilor eCommerce, editia a X-a – peste 100 de magazine online GPeC 2015 care au trecut prin cel mai complex audit din onlline-ul romanesc se lupta pentru titlul “Magazinul Anului in E-Commerce“. Bravo! Toti meritati aplauzele si felicitarile noastre! Chapeau!

Gala Premiilor eCommerce desemneaza, de 10 ani, premiile in Comertul Electronic Romanesc.

IMG_0483_s

PREMII DIN ‪#‎COMPETITIAGPEC‬

F64.ro – Magazinul Anului 2015 (și câștigătorul categoriei IT&C, Electronice și Electrocasnice)

Gadgetway.ro – Cel mai bun start-up

Borealy.ro – Cel mai bun magazin Experienced

—————————————————————-

Pentruanimale.ro – Câștigătorul categoriei Pet Shop

Borealy.ro – Cel mai bun comerciant

Paravion.ro – Câștigătorul categoriei Turism

BestKids.ro – Câștigătorul categoriei Bebeluși, Copii și Jucării

DentStore.ro – Câștigătorul categoriei Health & Beauty

Rangali.ro – Câștigătorul categoriei Produse organice și naturale

1mob.ro – Câștigătorul categoriei Mobilă

O-Mac.ro – Câștigătorul categoriei Casă, Gradină și Unelte

WatchShop.ro – Câștigătorul categoriei Ceasuri

Borealy.ro – Câștigătorul categoriei Cadouri și Bijuterii

Floria.ro – Câștigătorul categoriei Florării Online

CandyToys.ro – Câștigătorul categoriei Alimentare și Băuturi

SportAddict.ro – Câștigătorul categoriei Articole sportive și timp liber

CauciucuriDirect.ro – Câștigătorul categoriei Auto, Moto, Utilaje

Gutuie.ro – Câștigătorul categoriei Birotică și Papetărie

TargulCartii.ro – Câștigătorul categoriei Cărți, Reviste, Publicații

Atu Tech – Câștigătorul categoriei Echipamente de securitate

Zonia.ro – Câștigătorul categoriei Fashion

PREMII SPECIALE

▶ Premiul special pentru întreaga carieră: Marin Mitroi, director RomCard
▶ Compania de Curierat 2015: Fan Courier
▶ Best Mobile App: Paravion.ro
▶ Best Mobile Presence: Targulcartii.ro
▶ Cea mai bună prezență în social media: AVON
▶ Cel mai bun comparator de prețuri este: Shopmania
▶ Banca anului: Banca Transilvania

DE 10 ANI SCRIEM IMPREUNA ISTORIA COMERTULUI ELECTRONIC ROMANESC


 

IMG_0385_s

18:25 – 18:45 Iulian Stanciu (CEO eMAG): Romanian E-Commerce 2015: Facts & Trends

  • Piata de e-commerce si potentialul ei din total retail; Trend-uri si modele de business; eMAG in piata de e-commerce

Piata de retail adresata (miliarde de USD) – 20

Cheltuielile estimate ale grupului tinta – 14

Cheltuieli estimate pentru cumparatorii online – 9,1

Cu 2 zile inainte de Black Friday, 150.000 de persoane au instalat aplicatia de mobile eMAG.

Sunt deja jucatori pe piata internationala, in India spre exemplu, care sunt doar pe mobil, App only.

In momentul de fata, pe partea de electrocasnice, avem 25-30% din toata piata, online si offline.


IMG_0373_s

17:50 – 18:25 Panel “21 puncte-cheie despre ce sa NU faci in e-commerce“: cele mai importante concluzii in urma jurizarii GPeC (doua etape de evaluare, 120+ criterii de jurizare, 20+ jurati specialisti in e-commerce).

Invitati in panel: Adrian Ichim (Founder & Partner Advanced Ideas), Alexandru Lapusan (CEO & Founding Partner Zitec), Andreea Moisa (Managing Director Beans United), Bogdan Manolea (Co-Founder Trusted.ro), Doina Vilceanu (Chief Marketing Officer ContentSpeed), Ela Moraru (Industry Manager Google), Razvan Acsente (Marketing Executive OLX.ro – Naspers).

Adrian Ichim, jurat pe partea de SEO:

– Apar probleme frecvent in ceea ce priveste site-urile mobile friendly. Timpul mediu de incarcare pe magazinele optimizate pentru mobil – 4 secunde. Am avut magazine care s-au incarcat si in 20 de secunde.
– Profilele de linkuri: majoritatea magazinelor au o proportie covarsitoare de linkuri care vin catre homepage. Avem zeci de mii de pagini care nu primesc niciun link extern. Ce intelege Google din asta?

Alexandru Lăpușan, jurat pe partea de Usability, Customer Experience:

– Toate site-urile jurizate ofera functionalitatea de review-uri, doar ca review-urile nu exista. Se pot face lucruri creative pentru a rezolva problema asta – concursuri, oferirea de vouchere etc.
– Toata lumea are pagina de Facebook, dar nu toti o folosesc mai mult decat: iata un produs nou!
– Nu fiti zgarciti in privinta hosting-ului! Nu mai conteaza nimic daca siteul nu functioneaza.
– Exista echipe carora le este „jena” sa-si spuna povestea pe site. Nu va ascundeti echipa din spate, acest personal touch poate sa dea o tusa de umanitate procesului de cumparare de pe site.

Andreea Moisa

– Pagina de multumire – thank you page – e punctul in care incepe transformarea unui client intr-un ambasador de brand care va reveni cu placere pe site.
– Aceasta pagina e momentul sa ii oferim clientului ceva, nu sa ii cerem sa mai faca imediat o alta actiune.
– Inscrierea la newsletter – fie este pierduta in footer, fie este ceruta intr-o maniera agresiva.
– Odata ce te inscrii la newsletter, toata comunicarea are o nota tranzactionala. Ar trebui sa existe si o parte informationala.
– Oamenii iau decizii bazate pe emotii, asa ca descrierile de produs trebuie sa apeleze la aceste emotii.
– Unul din lucrurile pe care speram sa le punem la punct la anul este crearea profilurilor de buyer persona.

Doina Vilceanu

– Haideti sa scriem pentru oameni, sa avem grija ce scriem in formulare, in pop-uri, in toate mesajele pe care le afisam pe site-urile noastre.
– Pastrati experienta din magazinele fizice si in magazinele online. Utilizzatorii vor alege intotdeauna magazinul care le ofera un buyer’s journey special.

Ela Moraru

– Pozitionarea elementelor pe site e foarte importanta.
– Daca nu aveti produsele in stoc, mentionati acest lucru pe site.
– Cand un utilizator e la un pas sa finalizeze comanda nu-i pune un buton in care ii recomanzi sa modifice comanda.

Razvan Acsente

– Personalizarea continutului de pe site

– Realizati continut pentru utilizatori. Educare intr-un mod interactiv (Ce tip de continut? Cum promovezi continutul).

– Cum folosim mobilul in procesul de cumparare (tap to call – o functionalitate care nu trebuie sa lipseasca)

Bogdan Manolea

– Notele mici din comepetitie nu trebuie luate ca la facultate. Ele sunt un feedback din partea noastra pentru magazinele inscrise in Competitia GPeC. Nu trebuie luate persoanal.

– Partea legala nu trebuie ignorata. Riscul cel mai mare este amenda.

– Intalnirele cu juratii se fac pentru ca voi sa intelegeti feedback-ul de la jurati. Facem aceste intalniri la cererea voastra.

* Bogdan Manolea este in juriu GPeC de 10 ani, de la prima editie.


IMG_0301_s

17:25 – 17:45 Omri Yacubovich (Founding Member & Head of Marketing Commerce Sciences): How Spending $500 Can Make You $30,000 In Online Sales

Proven tactics used by the largest companies such as Amazon as well as the sophisticated small organizations for increased conversions, average order value and reducing cart abandonment.

– Se spune ca un om este nebun daca face acelasi lucru de mai multe ori cu speranta sa primeasca noi rezultate. Mie imi place sa spun ca nebunii din e-commerce sunt cei care nu fac teste pe site-urile lor, dar asteapta rezultate mai bune.

– Este important sa afli ce ii motiveaza pe clientii tai.


 

IMG_0249_s

16:15 – 16:45 Keynote Viljo Vabrit (CEO, Senior Conversion Analyst ConversionXL Agency): A bulletproof roadmap to boost your online sales

Online success is like a highly competitive sport. To be world class and dominate your space you have to build on your strengths and eliminate weaknesses. This means constant effort to improve your website. The key question is how to identify where your website is leaking money and how to eliminate those leaks.

Viljo will walk you through the process you can use to identify and plug the leaks. And make a lot more money.


 

IMG_0222_s2

15:45 – 16:15 Panel “DISECTIA pietei de e-commerce prin ochii magazinelor online de top”: cifrele HOT despre Black Friday 2015, particularitatile consumatorilor online, servicii asteptate de clienti, categorii de produse in voga, mobile vs. desktop, ce urmeaza in 2016?

Invitati in panel: Cristina Popa (Deputy CEO FashionDays.ro), Dan Vidrascu (Country Manager Elefant.ro), Mihai Patrascu (CEO Evomag), Robert Berza (Country Manager ZOOT Romania)

– FashionDays a avut o crestere de 40% de Black Friday 2015.
– Elefant.ro a avut o crestere de 120% de Black Friday.
 
– Valoarea cosului de cumparaturi a crescut anul acesta de Black Friday.
– Un sfert din produsele disponibile de pe Evomag sunt telefoane mobile.
– Au crescut traficul pe mobil considerabil, dar si comenzile de pe aceste dispozitive. Pentru multe magazine online site-ul de mobile a devenit o prioritate
– ZOOT Romania este de 14 zile pe piata din Romania, iar pentru ei mai importanta a fost lansarea magazinului.
– Cristina Popa: Fashion dayasRata de retur in fashion este o cifra confidentiala. :)
(…) Returul este un proces normal si nu trebuie sa ne ferim de el.
Mihai Patrascu: Evomag are acum o rata de retur de aproximativ 5%, o crestere de la 2% anul trecut. Si e posibil sa mai creasca in urmatoarea luna. Returul este un proces ce trebuie luat in calcul. Creste volumul de comenzi o data cu aceasta rata.

 

IMG_0209_s

14:55 – 15:40 Keynote Brian Massey (Founder Conversion Sciences): Is Google Scaring Businesses into Bad Redesign Decisions?

Your mobile site is the “Tip of the Spear”. It is the first experience many will have with your brand. Your mobile traffic is probably growing fast. Yet businesses ignore mobile visitors, or try to take shortcuts with responsive web design. Brian Massey’s company has clients whose mobile traffic converts higher than their desktop traffic. Brian will share the tests that are working on mobile and what mistakes to avoid.

Could mobile visitors be your most important visitors? Is responsive web design the right approach?  What does a high-converting mobile site look like? What should you be testing on your mobile site?

Vizitatorii vor o experiență complet diferită pe dispozitivele mobile. (tweet  from @cristinamitu)

Trebuie sa tinem cont de viteza de incarcare a unui site pe dispozitivele mobile. Chiar daca suntem conectati la o retea 4G de multe ori vitezele sunt destul de mici in functie de semnal sau cat de incarcata este reteaua.

Site-urile responsive nu stiu diferenta intre iOS si Android. Utilizatorii acestor dispozitive au preferinte diferite si site-urile ar trebui sa tina cont de acestea.

Sticky Header vs. Sticky Footer. Cum este mai bine sa pui un mesaj? Trebuie testat si verificat pentru fiecare magazin. Din teorie, cele din partea de jos a ecranului sunt mai accesibile pe dispozitivele mobile.


IMG_0203_s
14:45 – 14:55 George Iriciuc (Country Manager Romania SALESmanago): Full Marketing Automation pentru E-Commerce

IMG_0179_s
Acum pe scena ‪#‎GPeCSummit‬ este Oli Gardner! Una dintre cele mai asteptate conferinte de astazi: „The Four Corners of Conversion: Understanding the Intersection of Copy, Design, Interaction & Psychology”
IMG_0198_s– Acronimele in titlu sunt o idee foarte proasta. O mare parte din target nu va intelege acel acronim.
– Apar mereu noi tipuri de butoane si usor sunt implementate de toata lumea, dar nimeni nu le desteaza. De exemplu, butoanele de tip ghost sunt o idee foarte proasta din punctul meu de vedere. 600% dintre utilizatori dau click în zonele non-clickable de pe o pagina, iar acest lucru este din cauza butoanelor de tip ghost.
– La final Oli a realizat o pagina cu toate lucrurile invatate astazi. Prezentarile speakerilor vor fi trimise pe email participantilor.

IMG_0154_s
12:15 – 12:55 Panel “Sah: Companiile de Logistica si Curierat fata in fata cu magazinele online” – Curierul este interfata magazinului cu clientul final: intrebari si raspunsuri directe, fara ocolisuri, intr-o sesiune interactiva impreuna cu reprezentantii celor mai importante companii de profil.
 
Invitati in panel: Bogdan Colceriu (CEO Frisbo), Carmen Patirlageanu (Business Development Manager, Allpacka.ro), Felix Patrascanu (Managing Partner FAN Courier), Lucian Aldescu (CEO DPD Romania).
 
Felix Patrascanu: Fata de 2014, anul acesta FAN Courier a avut cu 108.000 mai multe expeditii de Black Friday. Practic, o zi in plus de munca pentru noi.
 
Lucian Aldescu: Noi am estimat ca toata saptamana aceasta vor fi cresteri avand in vedere ca multe magazine au facut Black Friday pe mai multe zile sau vor face vineri, 27 noiembrie.
Bogdan Colceriu: Solutiile de e-fulfillment sunt foarte populare in Europa de Vest. La noi in Romania suntem la inceput de drum, dar serviciul este in crestere.
Cel mai mic client Frisbo are în medie o comandă pe zi, iar cel mai mare client a avut un maxim de 10.000 de comenzi pe zi.Carmen Patirlageanu: In Romania inca avem acel prag ce tine de obiceiul de consum: plata ramburs in proportie foarte mare. In comparatie cu piata din vest unde clientii sunt obisnuiti sa plateasca in avans, prin card.

 

IMG_0149_s11:55 – 12:15 Etienne Bostsarron (VP New Customer Relationships, Orange): How Orange is moving from e- to m-commerce

Afla de ce m-commerce este deja prezentul, nu viitorul!

– How the market is moving; Why smartphones are changing the game; Orange strategy to adapt.

In medie, in 2014, in fiecare casa din Europa si SUA se gasesc 5 dispozitive (5 screens). 60% dintre utilizatori au telefoane inteligente si au declarat ca iau telefonul peste tot cu ei.

90% dintre veniturile Facebook sunt de pe dispozitivele mobile.

80% dintre călătoriile de cumpărare încep prin căutări online pe diferite platforme.


 

817C2852

10:50 – 11:10 Valentin Radu (CEO Marketizator): The hidden power of micro-conversions

Prezentarea lui Valentin este axata pe exemple concrete (tips & tricks), in urma careia vei afla:
– How to optimize each funnel step using qualitative and quantitative data;
– How to generate more micro-conversions;
– How to transform micro-conversion into macro-conversions;
– How small adjustments can lead to big results;
– How to re-engage visitors in the sales funnel.

OLX.ro a realizat un chestionar pentru clientii care paraseau site-ul pentru a afla daca au gasit ce cautau. Voi faceti acest lucru pentru magazine voastre online?


 

817C281710:00 – 10:50 Keynote Larry Kim (Founder & Chief Technology Officer WordStream): 10 Insanely Great Ways to Sell Your Stuff on Social Media

The keynote is covering unusual strategies, as well as tips and tricks on how to sell products and services on Twitter and Facebook using paid advertising.


 

09:15 – 09:55: Panel “Romanian E-Commerce: The Big Picture” – cele mai importante cifre si statistici de piata, informatii HOT despre obiceiul de consum al cumparatorilor online, valoarea medie a tranzactiilor, tipuri de produse achizitionate frecvent, cele mai importante verticale in piata romaneasca de e-commerce, evolutia anuala comparativ cu 2014, tendinte pentru viitor.

IMG_0078_s

Invitati in panel: Catalin Cretu (Subregional Manager Visa Europe​ – Romania, Croatia, Slovenia), Dorin Boerescu (CEO 2Parale​), Ela Moraru (Industry Manager Google​ Romania), Horia Grozea (Director Card Payments Netopia mobilPay​), Iulia Pencea (Group Account Manager, Custom Research & Strategy GfK​ Romania), Marius Costin (CEO PayU Romania​).

Horia Grozea: Foarte multe persoane au dorit să cumpere online cu cardul de #BlackFriday, dar nu au avut fonduri suficiente. Zeci de mii de tranzacții au fost anulate.

Au fost de 3 ori mai multe tranzacții cu cardul anul acesta, față de Black Friday 2015.

Ela Moraru: În utimele 7 zile au crescut cu 4000% căutările pentru „rochii de mireasa black friday”, „frigider black friday 2015”, „aragaz black friday 2015” și altele. Acestea se pot găsi pe www.google.ro/trends

Cautările pe Youtube au crescut cu peste 600% pe aceste expresii.

Iulia Pencea: 48% dintre romani nu utilizeaza internetul, 45% din populatia romaniei traieste in rural

Dorin Boerescu: Legat de subiectul Black Friday 2015 VS Black Friday 2014 parerile sunt impartite. Cu toate aceste, per total vanzarile au fost in crestere.

Volumul de vanzari:
→ 9 milioane lei 2014
→ 15 miliane lei 2015

Imediat dupa ora 00.00 a avut loc o avalansa de trafic. Au fost cele mai comenzi finalizate.

In schimb, Horia Grozea spune ca cele mai multe plati cu cardul au fost efectuate la ora 9 dimineața.

Căutările din 2parale pentru iPhone 6 au fost cu 162% mai mari față de iPhone 5. În schimb, acest lucru spune ceva si despre iPhone 5 si interestul cumparatorilor pentru produsele mai vechi, care sunt la un pret mai mic.

Ela Moraru: Mobile-ul creste de 3-4 ani foarte ok. La fel si video-urile si caurile pe YouTuve sau alte platforme video.


 

#GPeCSummit #GPeC10