HTTPS pentru e-commerce: ce trebuie să știe magazinele online și cum se poate implementa
Dacă petreceți mare parte din zi online, probabil ați observat că anumite adrese ale paginilor web încep cu http, în timp ce altele încep cu https. De asemenea, probabil ați observat și că pe unele site-uri, în bara de adresă, apare un lacăt închis și cuvântul secure.
Ce înseamnă HTTP
HTTP (Hyper-Text Transfer Protocol) este un protocol utilizat pentru accesarea informațiilor pe Internet. Atunci când vrem să accesăm o pagină web de pe un calculator sau un dispozitiv mobil, browserul va folosi în mod implicit protocolul HTTP (dacă nu intervin alte setări, vezi mai jos) pentru a comunica cu serverul pe care acea pagină este stocată. Simplu, nu? Ei bine, comunicarea dintre un browser și un server nu ar trebui să fie atât de simplă! Cineva (sau ceva) ar trebui să asigure utilizatorul că pagina pe care acesta o vizualizează este identică cu pagina trimisă de server, iar aici intervine HTTPS.
Care este diferența dintre HTTP și HTTPS
HTTPS (Hyper-Text Transfer Protocol Secure) este varianta „sigură” a protocolului HTTP. În lipsa unui factor care să asigure securitatea datelor, oricine cunoștea protocolul HTTP putea intercepta datele transmise în rețea, astfel încât atât utilizatorii cât și serverele puteau deveni ținte ale hackerilor. Pe măsură ce am început să transmitem date din ce în ce mai sensibile pe Internet, a devenit din ce în ce mai important să protejăm aceste date prin criptare.
HTTPS folosește certificate de tip SSL (Secure Sockets Layer) pentru a cripta datele transmise între browser și server și pentru a le proteja de posibile atacuri cibernetice. Folosirea unui protocol de tip HTTPS este cu atât mai importantă în cazul magazinelor online, întrucât acestea folosesc date personale extrem de sensibile: id-uri, parole, carduri, adrese etc.
De ce ar trebui să folosesc HTTPS?
În primul rând, pentru siguranță. Indiferent de specificul site-ului, chiar dacă nu este acceptată plata online, datele personale ale utilizatorilor nu ar trebui să ajungă pe mâna unor persoane sau entități neautorizate.
Apoi, pentru încredere. Mulți utilizatori înțeleg pericolul la care se expun atunci când accesează un site care nu folosește protocolul HTTPS și vor prefera să îl ocolească. Dacă nu vrei ca traficul de pe site-ul tău să scadă, ar fi bine să folosești protocolul HTTPS.
În al treilea rând, pentru ranking și SEO. Deși nu este singurul factor care influențează rankingul pe Google, este unul dintre cele mai importante. Motoarele de căutare vor prefera întotdeauna să afișeze site-uri care folosesc protocolul HTTPS pe primele poziții.
Și nu în ultimul rând, integrarea cu alte site-uri și platforme. În cazul în care dorești să îți integrezi site-ul cu alte platforme (Facebook, LinkedIn, Google Plus etc.), acestea îți vor impune să folosești o conexiune criptată, pentru a fi ferite de răspundere ulterior.
Mai multe sfaturi despre cum afectează HTTPS rankingul aici, iar pentru mai multe sfaturi despre cum poți implementa protocolul HTTPS click aici.